2012-05-26, 14:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
(min fetning)

Enligt alla hundar och/eller poliser med sökarlyktor, så fanns ju inte fläcken ens.
I alla fall inte vid söktidpunkten.

Nej just det, när fan kom fläcken dit?
Citera
2012-05-26, 14:40
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
(min fetning)

Hm, vad tror du att anledningen var?

Jag säger som Herr Nejding, han var förmodligen en parasit som bara väntade på ett tillfälle att roffa åt sig.

Fanns inga skrupler där inte, inte ens när det framkom att Marina hade dödats i huset så visade de på några tecken att vilja lämna, de stängde sovrumsdörren och valde sova på soffan i stället.

Vad ska vi göra med alla Marinas saker, undrade de innan de slängde skiten. Men det förstår man lite, man har ju ingen aning om vad alla dessa gossedjur fått vara med om i det där sovrummet.
Citera
2012-05-26, 14:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jaha, då vill jag gärna se några fall av det du framför, sen vill jag ha en förklaring till Nora fallet där ingen hund beträdde för att lukta blod.
Nej, du glider in på något som inte tillhör fallet för att du gapat högt om att hunden missade blodfläcken inget annat. Du har inget att lära mig det är mest trams.

Orry-Main har en hel del info, men inte till den här tråden.

Det är vi tacksamma för, det finns tillräckligt med lögner och desinformation redan i tråden.
Citera
2012-05-26, 14:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har aldrig träffat FS så det kan jag inte uttala mig om. Men jag tror att alla har sin egna preferens till ordet. Så jag är övertygad om att FS kan älska någon annan än sig själv enligt sina preferenser. Jag har frågat förut om FS har någon dokumeterad diagnos, det har han inte har jag förstått. Har han någonsin blivit utredd? För annat än brott alltså

Fast P7an 'är ganska tydlig om han misstänkta störning, och hans mor redogör i FUP om hur han är.
Inte en känsla utan känslokall, och hon säger Fredrik är ingen man säger emot.
Hon redogör hur han pumpat sin gamla mormor på pengar det va inget annat han ville henne.
Hans mor är den som verkligen talar om vad han går för.

Glöm inte att olika vittnen i FUP om deras husdjur som dör i hans närhet,och ett x uttrycker det i ord att han tagit livet av hennes katter. Tydligen så dog även två katter som va Marinas.
Så han är mycket obehaglig. I tråden dyker en postare upp som känner Fidde och konstaterar hur många hundar som bara försvinner i Fredriks närhet.
Yxan i bilen har han använt att avliva påkörda djur med, och där han praktiserade ville han erbjuda sina slaktsätt på deras boskap, men det va inte så att dom tyckte att hans slaktmetoder va särskilt vänliga att ta livet av djur på.

FUP
An***a ombeds beskriva Fredrik som person och hon säger att han är lugn men att han inte
har alla spärrar. Han kan bli väldigt arg från 0-100 på sekunder och man fattar inte alltid
varför han blir så arg.
An*** tillfrågas om Fredrik har någon diagnos men A***ka uppger att när Fredrik föddes
1973 så fanns inget sådant men det var klart hon funderade. Hade han varit liten idag så hade
hon tagit honom till läkaren och är övertygad om att han skulle få en diagnos, ADHD eller
något liknande.
Hon beskriver att Fredrik inte är som andra

An***a säger att Fredrik är manipulativ, duktig att få folk att tro på det han säger och utger
sig att vara. Han är mycket snabb att anmärka på andra

A***a säger att Fredrik är ganska ytlig när det gäller att prata och han är det för att han inte
vill att man ska ifrågasätta honom och hans liv, för han vet att det är fel.
An*** tillfrågas om hon har några tips inför förhör med Fredrik. A*** säger att Fredrik
inte är empatisk i huvudtaget. Ser han en chans att klara sig undan genom att vara tyst och
inte erkänna något så kommer han att göra det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-26 kl. 15:06.
Citera
2012-05-26, 14:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jaha, då vill jag gärna se några fall av det du framför, sen vill jag ha en förklaring till Nora fallet där ingen hund beträdde för att lukta blod.
Nej, du glider in på något som inte tillhör fallet för att du gapat högt om att hunden missade blodfläcken inget annat. Du har inget att lära mig det är mest trams.

Orry-Main har en hel del info, men inte till den här tråden.

Ta den diskussionen i den tråden, tack.

Nu är det inte bara hunden som missat blodfläcken på golvet under sängen. T.o.m BI missade den, teknikerna, alla poliser samt LJ när hon fixade huset innan P&L flyttade in.

Ang. information från Orry-Main så får du tro vad du vill men minst en av er ljuger vilket är bevisat tidigare tråden.
Telefonlistorna visar inte trafik före den 27/7 så M kan bestämt med en date den 26:e att denne skulle dyka upp den 28:e eller hur?
Citera
2012-05-26, 14:51
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej just det, när fan kom fläcken dit?

Den kom väl fram efter den frikännande domen i TR.
Det är lustigt hur det kan slumpa sig, efter den frikännade domen i HR dök kroppen upp.
Om man vore konspiratoriskt lagd skulle man kunna tro att eventuella saknade kroppsdelar kommer att hittas i FS kylskåp om det inte bli resning.
Citera
2012-05-26, 14:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ta den diskussionen i den tråden, tack.

Nu är det inte bara hunden som missat blodfläcken på golvet under sängen. T.o.m BI missade den, teknikerna, alla poliser samt LJ när hon fixade huset innan P&L flyttade in.

Ang. information från Orry-Main så får du tro vad du vill men minst en av er ljuger vilket är bevisat tidigare tråden.
Telefonlistorna visar inte trafik före den 27/7 så M kan bestämt med en date den 26:e att denne skulle dyka upp den 28:e eller hur?

Ja, eller den 25:e eller den 22:a.

Troligtvis skedde kommunikation på SMS.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-26 kl. 14:58.
Citera
2012-05-26, 14:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Den kom väl fram efter den frikännande domen i TR.
Det är lustigt hur det kan slumpa sig, efter den frikännade domen i HR dök kroppen upp.
Om man vore konspiratoriskt lagd skulle man kunna tro att eventuella saknade kroppsdelar kommer att hittas i FS kylskåp om det inte bli resning.

Nja, att kroppsdelar skulle dyka upp i hans kyl låter nästan lite osannolikt.

Nästa naturliga steg är att vapnet först hittas på en plats som har en koppling till FS, om det inte kommer en resning tillräckligt snabbt.
Citera
2012-05-26, 14:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Bagarn 29 kan inte du redovisa för det som du påstår är lögner?

Och Norafallet är en diskussion då det handlar om hundmarkering på blod som Ullstrumpa har påpekat ca 100 gånger i tråden, så det är relevant.
Nu vill jag ha en förklaring för jag anser att du är ute och förtalar oss.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-26 kl. 15:03.
Citera
2012-05-26, 15:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Fast P7an 'är ganska tydlig om han misstänkta störning, och hans mor redogör i FUP om hur han är.
Inte en känsla utan känslokall, och hon säger Fredrik är ingen man säger emot.
Hon redogör hur han pumpat sin gamla mormor på pengar det va inget annat han ville henne.
Hans mor är den som verkligen talar om vad han går för.

Glöm inte att olika vittnen i FUP om deras husdjur som dör i hans närhet,och ett x uttrycker det i ord att han tagit livet av hennes katter. Tydligen så dog även två katter som va Marinas.
Så han är mycket obehaglig. I tråden dyker en postare upp som känner Fidde och konstaterar hur många hundar som bara försvinner i Fredriks närhet.
Yxan i bilen har han använt att avliva påkörda djur med, och där han praktiserade ville han erbjuda sina slaktsätt på deras boskap, men det va inte så att dom tyckte att hans slaktmetoder va särskilt vänliga att ta livet av djur på.

FUP
An***a ombeds beskriva Fredrik som person och hon säger att han är lugn men att han inte
har alla spärrar. Han kan bli väldigt arg från 0-100 på sekunder och man fattar inte alltid
varför han blir så arg.
An*** tillfrågas om Fredrik har någon diagnos men A***ka uppger att när Fredrik föddes
1973 så fanns inget sådant men det var klart hon funderade. Hade han varit liten idag så hade
hon tagit honom till läkaren och är övertygad om att han skulle få en diagnos, ADHD eller
något liknande.
Hon beskriver att Fredrik inte är som andra

An***a säger att Fredrik är manipulativ, duktig att få folk att tro på det han säger och utger
sig att vara. Han är mycket snabb att anmärka på andra

Han är alltså aldrig utredd för ADHD, ADD, MBD eller någon diagnos med autistiska särdrag? Det är märkligt. Man har inte passat på att göra en nu då? För man kan ju få diagnos även som vuxen? Det försvarar såklart inte de handlingar han anklagas för att ha gjort emot djur tex, men det skulle kanske förklara en del. Och då är det riktigt synd att han inte fått hjälp, eller sökt hjälp. För såväl hans som andras skull.

Har han och mamman en bra kontakt i övrigt? Hans uppväxt har det ju skrivits om här och han har kanske aldrig levt i en funktionell miljö. Sådant påverkar såklart människor det med. Någon skrev ju till o med att eftersom FS vuxit upp i fosterfamilj så var det självklart att han var kriminell. Det visade sig väl sedan att han inte alls bott i fosterfamilj?

Jag försöker bara få en bild av FS som jag personligen tror har en outredd diagnos om jag ska utgå ifrån vad som skrivs i tråden. Men jag vet ju inte heller om allt jag läser är sant, jag har inte läst FUP, utan bara tråden.
Manipulativ passar bara inte in riktigt på de diagnoser jag tänker på, men en oförmåga att känna empati är en av diagnoskriterierna.
Citera
2012-05-26, 15:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Han är alltså aldrig utredd för ADHD, ADD, MBD eller någon diagnos med autistiska särdrag? Det är märkligt. Man har inte passat på att göra en nu då? För man kan ju få diagnos även som vuxen? Det försvarar såklart inte de handlingar han anklagas för att ha gjort emot djur tex, men det skulle kanske förklara en del. Och då är det riktigt synd att han inte fått hjälp, eller sökt hjälp. För såväl hans som andras skull.

Har han och mamman en bra kontakt i övrigt? Hans uppväxt har det ju skrivits om här och han har kanske aldrig levt i en funktionell miljö. Sådant påverkar såklart människor det med. Någon skrev ju till o med att eftersom FS vuxit upp i fosterfamilj så var det självklart att han var kriminell. Det visade sig väl sedan att han inte alls bott i fosterfamilj?

Jag försöker bara få en bild av FS som jag personligen tror har en outredd diagnos om jag ska utgå ifrån vad som skrivs i tråden. Men jag vet ju inte heller om allt jag läser är sant, jag har inte läst FUP, utan bara tråden.
Manipulativ passar bara inte in riktigt på de diagnoser jag tänker på, men en oförmåga att känna empati är en av diagnoskriterierna.

Jag gav dig ett utdrag direkt från FUP, och har tidigare lagt in utlåtanden från P7an.
Han är nog inte själv medveten om vad han kan bära på för slags störning eller ADHD osv.

Empatiproblem är inte botbara, så det hade kanske inte hjälpt ändå och inte ens med proffshjälp.
Citera
2012-05-26, 15:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det där var lite elakt, det finns ändå en markant skillnad i deras påståenden och med det menar jag att skridskotjejs uppgifter inte bevisats vara felaktiga.

Jag tror ingen saknade henne, de var nog vana vid att hon inte dök upp, hon var ändå familjens svarta får.
Precis vad jag menade, ingen saknade henne, av den anledningen du nämner.
Och om den fina mamma-dotterrelationen vet jag inte vad jag ska tro.

Jag kanske uttrycke mig lite oklart, men menade att jag tror på innehållet i Skridskotjejs inlägg. Tror t.o.m. att de är mer sanna än O-M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in