2012-04-21, 20:12
Medlem
Psyncs avatar
Jag är övertygad om att detta handlar om ett svartsjukedrama, dvs sortimentet av gärningsmän är extremt begränsat.
Senast redigerad av Psync 2012-04-21 kl. 20:16.
Citera
2012-04-21, 20:49
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hon kanske helt enkelt inte bryr sig! Hennes eget liv kanske varit kantat av våld/övergrepp/missbruk till den grad att hon helt enkelt tycker att det inte spelar någon roll..

En analys av henne kan man göra och ett behov av ÄLDRE för få henne trygg kan tänkas.
Hon är iaf inte kapabel att avgöra det själv. Utan nickar nog bara på huvudet och skrattar åt det som skrivs här...
Citera
2012-04-21, 20:57
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psync
Jag är övertygad om att detta handlar om ett svartsjukedrama, dvs sortimentet av gärningsmän är extremt begränsat.

Unga knarkare som är svaga nog att inte ta sig ur det blir parasiter och parasiter som tillrättavisas får en aggression oftast mot dem som försöker rätta dem! "Dom förstår inte mig" tanken..

En extremt stark person som Marina men med ett gott stort kärleksfullt hjärta försökte nog få parasiten att fatta att han inte kan vara passagerare i sitt eget liv utan måste ta ratten..

Det gick inte och hans aggression som nog mer än vart ett problem (Tidigare förhållande och mystiskt döda/försvunna djur)
Flippa och fullföljde en tanke/fantasi... att mörda kallhjärtat! och då en som brydde sig om han.

Jag kan ha fel jag bara spekulerar!
Spekulerar till skillnad än vad FS kan göra.
Citera
2012-04-21, 22:08
Medlem
Niramons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
En analys av henne kan man göra och ett behov av ÄLDRE för få henne trygg kan tänkas.
Hon är iaf inte kapabel att avgöra det själv. Utan nickar nog bara på huvudet och skrattar åt det som skrivs här...

Ja. vissa inlägg skrattar hon nog väldigt gott åt!
Citera
2012-04-21, 22:10
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niramon
Ja. vissa inlägg skrattar hon nog väldigt gott åt!

Jo men hon är inte kapabel till att inse hur förlorad hon är om hon står FS nära som det verkar idag.
Citera
2012-04-21, 22:42
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niramon
Här kommer några vettiga frågor vars svar inte framgår av FUP och dessutom ON Topic.
Vilka unga missbrukande parasiter syftade du på i tidigare inlägg?
Hur kan du göra karaktärsbestämningar av två människor du inte känner?
Jag slösar inte din tid. Jag förvaltar min egen.

Det var i mina spekulationer vilket vi gått igenom dom senaste inläggen...

Jag gör en analys på framförallt en som presenteras väl i FUP:en och sedan kan jag bara fundera runt den senare.

Edit: Vår diskussion lägger inte någon vikt i tråden. Så jag tackar för dina frågor men kommer inte besvara dig mer om det inte för tråden någon vart.
Senast redigerad av zamioc 2012-04-21 kl. 22:44.
Citera
2012-04-21, 22:42
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det det här du kallar att inte vilja medverka i förhör och skylla på häktet? FUP sid 1168 från 24 juni 2011:

Notera att beslutet togs gemensamt. Varför blev det ingen brådska för SKL för det? Menar du att SKL slöade ner sitt arbete för att FS höll på måltiderna?

Nej, det är inte det.

April s 1126, vill inte vara med på annat förhör än beslagsförhör.

Maj s 1169:
Fredrik Svensson inledde dagens förhör med att säga han inte ville medverka till förhör i
anledning av han kände sig ofokuserad och okoncentrerad. Anledning till detta var
medicinska skäl som kraftig ryggont samt tilldelning av medicin för denna åkomma ej var
tillräckligt stor för att täcka smärtorna.
Nästa anledning var att hans cell var alldeles för kall ca 14-15 grader. Svensson och hans
advokat talade om att söka om förflyttning till Uddevallahäktet.

Juli Tillägssprot 2, s.1 Förhör inte genomförbart enligt FS.

Sedan förstår inte jag varför han tar upp som ytterligare ett skäl till förhöjt skadestånd att han pga häktningen missade en tid för röntgen på vårdcentralen (brukar de röntga?)
Han säger ju i förhöret (Tilläggsprot 2 sid 2) att han varit på sjukhuset på röntgen.
Citera
2012-04-21, 22:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nej, det är inte det.

April s 1126, vill inte vara med på annat förhör än beslagsförhör.

Maj s 1169:
Fredrik Svensson inledde dagens förhör med att säga han inte ville medverka till förhör i
anledning av han kände sig ofokuserad och okoncentrerad. Anledning till detta var
medicinska skäl som kraftig ryggont samt tilldelning av medicin för denna åkomma ej var
tillräckligt stor för att täcka smärtorna.
Nästa anledning var att hans cell var alldeles för kall ca 14-15 grader. Svensson och hans
advokat talade om att söka om förflyttning till Uddevallahäktet.

Juli Tillägssprot 2, s.1 Förhör inte genomförbart enligt FS.
Tre förhör sköts upp under fyra månader. På vilket sätt skulle det ha fått SKL att slöa ner sitt jobb så att han satt mer än nödvändigt i häkte?
Citera
2012-04-21, 23:34
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jösses, det är som remskita.

Vet du varför FS skrattade när Borgar lämnade meddelande på Marinas mobilsvar?

Nej, de kan inte plocka in vem de vill, när de vill för inget om de vill, det fungerar inte så.

Vad säger du, krim knackar på dörren när de vill och anser kanske att det finns en anmälan, menar du att de fantiserar fram att det finns en anmälan, alltså hittar på en egen, som de använder?

Menar du även att de borrar sig in i lägenheter om man inte öppnar, fast de bara har en fantasianmälan.

Lyssnar du aldrig på vad din stora idol säger, GW alltså, han säger jämt att de som ser mest skyldige ut oftast är oskyldig. Hur särskiljer krimarna dessa åt tro?

Nej, Borgars uttalande är långt ifrån korrekt och lång ifrån professionellt. Men så har han bara patrullerat på gatorna i 4 år också så han har en bit kvar till krimmare som Enar med 20 års erfarenhet bakom sig.

Ja, det är klockrent att Anders Sandholm leder förundersökningen, en skarp kille som definitivt ofta anser GW är ute och svävar i det blå, det är bra att där finns någon som inte påverkas av "skrivbordsexperterna".
Det fetade:

Om jag minns rätt så skrattade FS pga att Borgar pratade som om han meddelade sig i sin kommunikationsradio. Men utifrån situationen borde inte FS, eller någon, skrattat.

PS. Vad är en remskita? DS.
Citera
2012-04-21, 23:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har du någon aning om varför inte Kvarnström&Co följde detta schema?
Det var precis det de gjorde. Tyvärr hade inte Marinas kropp hittats innan rättegångarna.
Citera
2012-04-21, 23:53
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På kvällen 27 säger vittnet på sid 49. Musiken slutade före 22. Chat avslutas efter midnatt, sid 80. Jag brukar känna igen stilen på den jag chattar med, så jag tror inte det var någon annan som chattade i M:s namn, och jag brukar inte heller chatta med ett skotthål genom huvudet.
Det fetade.

Det tror jag. Det kan varit FS som loggat in på Marinas siter för att ”bygga på” sitt planerade alibi och för att plantera misstankar om annan GM.
Citera
2012-04-21, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade.

Det tror jag. Det kan varit FS som loggat in på Marinas siter för att ”bygga på” sitt planerade alibi och för att plantera misstankar om annan GM.
Och vad skulle han tjäna på det? Vad skulle ett par timmar på kvällen hjälpa hans alibi? Och hur planterade han misstankar om annan GM?

Genom att påstå att han lämnade bostaden på kvällen skulle han ha givit en påstådd GM större utrymme för brottet på natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in