2011-11-07, 14:04
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Jag kan reglerna och kan därför inte säga mer. Allt står i tråden för den som vill och kan läsa mellan raderna. Inte så intressanta inlägg som sådana.

Ja, en tror jag att jag satte P för...
Citera
2011-11-07, 14:08
Medlem
MrsMagoos avatar
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_vast?title=marina-fallet_fortsatter_i_hovratten&videoid=2093160

Åklagaren på TV4 play Marina är död och att hon dog i sin säng.
Han har bevis på att allt blod är Marinas och skotthålet ska utredas.
Han vill häkta Fredrik efter Hovrättens beslut och skicka honom på en stor sinnesundersökning.
Citera
2011-11-07, 14:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Väntar fortfarande med spänning på bagarns raljanta antites till scenariet ovan, den som häcklar fs som gm. Har den publicerats och jag missat så tar jag tacksamt emot hjälp att hitta inlägget.

Då får du vänta. För att svara så måste man ju sänka sig till Magooisternas sandlådenivå och det vill jag inte.

Återkommer senare idag när jag tagit del av tidningarnas artiklar om dagens förhandlingar.
Citera
2011-11-07, 14:39
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Just nu.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2614579/aklagaren-marina-mordades-i-sin-sang

Vilket blåbär FS är, han vill inte bli igenkänd, snälla... Han har ju redan figurerat med bild och namn i tidningar där han själv har blivit intervjuad, kan ha fått betalt för intervjuer btw?

Det jäkliga är ju att oavsett om han blir dömd och åker in så kommer han ju säkert inte berätta vart kroppen ligger, möjligtvis kanske han berättar det i sitt testamente el dylikt...

Det skulle ha varit kul att se hur FS hade betett sig om han inte fixade boende via lilla maskroos...Han hade nog blivit ganska desperat, den gamla vänskapskretsen verkar ju inte ställa upp längre..

Måste vara jävligt jobbigt att ständigt behöva uppsöka ny mark för att kunna starta om på ny kula då man har blåst, ljugit, misshandlat och kanske t om dräpt människor... Finns det någon ifrån hans gamla vänskapskrets som ens vill ta i FS med tång?
Citera
2011-11-07, 14:40
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_vast?title=marina-fallet_fortsatter_i_hovratten&videoid=2093160

Åklagaren på TV4 play Marina är död och att hon dog i sin säng.
Han har bevis på att allt blod är Marinas och skotthålet ska utredas.
Han vill häkta Fredrik efter Hovrättens beslut och skicka honom på en stor sinnesundersökning.

Sitter på dator utan ljud just nu, men vadå SKALL UTREDAS? har inte detta redan gjorts eller är det en gammal intervju du länkade till?
Citera
2011-11-07, 14:48
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vilket blåbär FS är, han vill inte bli igenkänd, snälla... Han har ju redan figurerat med bild och namn i tidningar där han själv har blivit intervjuad, kan ha fått betalt för intervjuer btw?

Det jäkliga är ju att oavsett om han blir dömd och åker in så kommer han ju säkert inte berätta vart kroppen ligger, möjligtvis kanske han berättar det i sitt testamente el dylikt...

Det skulle ha varit kul att se hur FS hade betett sig om han inte fixade boende via lilla maskroos...Han hade nog blivit ganska desperat, den gamla vänskapskretsen verkar ju inte ställa upp längre..

Måste vara jävligt jobbigt att ständigt behöva uppsöka ny mark för att kunna starta om på ny kula då man har blåst, ljugit, misshandlat och kanske t om dräpt människor... Finns det någon ifrån hans gamla vänskapskrets som ens vill ta i FS med tång?

Anledningen till att han erbjöd en intervju var väl för att han skulle få skjuts till Hofors. Så åtminstone det fick han.
Citera
2011-11-07, 14:50
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Anledningen till att han erbjöd en intervju var väl för att han skulle få skjuts till Hofors. Så åtminstone det fick han.

Ja, jag skulle iaf inte vilja veta vad FS skulle göra för ont ifall han blev ställd utan socialbidrag och lägenhet, han är inte en kille man vill ha desperat, det har han visat tecken på långt innan...
Citera
2011-11-07, 14:56
Medlem
Kams avatar
Citat:
Är det i Hofors dom bor! Undra på att Quarrel var sarkastisk igår när jag menade att han ville skicka Marinas bil till Hagfors!
Jag är förvånad att inte AB följer upp fallet i HR. Det är ju minst lika intressant som TR-förhandlingen.
Citera
2011-11-07, 15:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Sitter på dator utan ljud just nu, men vadå SKALL UTREDAS? har inte detta redan gjorts eller är det en gammal intervju du länkade till?

Sorry om jag va luddig, men han menar att han kallar in expertvittne igen angående kulhålet och att det nu ska ge bättre effekt att det är pistolskott som avlossats, och om jag minns rätt just från ett sånt vapen som Marina hade efter sin morfar. Lite mer bevisning angående skotthålet och fullständig bevisning då det gäller Marinas blod i sängen alltså allt blod är Marinas.

Nej det är från i dag om du tittar på datumet.
Så blodet och skotthålet är prio i denna rättegången, så jag hoppas att man kan fastställa att hon är död och att hon dog i sängen. Att Fredrik fälls är ett önsketänkande däremot.
Man behöver en kropp.

Nyheterna Väst
Marina-fallet fortsätter i Hovrätten
måndag 7 november 2011

Åklagaren säger att alla de åtgärder som vidtagits efter mordet utesluter annan gärningsman än Fredrik Svensson som man nu försöker få fälld i Hovrätten.

Nästa rättegångsdatum är:
9 November
10 November
21 November
22 November
25 November
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-11-07 kl. 15:27.
Citera
2011-11-07, 15:38
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Är det i Hofors dom bor! Undra på att Quarrel var sarkastisk igår när jag menade att han ville skicka Marinas bil till Hagfors!
Jag är förvånad att inte AB följer upp fallet i HR. Det är ju minst lika intressant som TR-förhandlingen.

FS bor i Hagfors och inget annat
framgår t ex av överklagandet till hovrätten
Citera
2011-11-07, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Att Fredrik fälls är ett önsketänkande däremot.

Jag blir inte förvånad om han fälls, stark bevisning finns och det här är hovrätten.
Citera
2011-11-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ja, en tror jag att jag satte P för...
Jag har snappat två, och känner att jag fick tyst på en
Vi är flera här som verkar. Och det är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in