Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har jag uppfattat det rätt att du menar att TR och HR har haft fel i sina domar?
Bevisligen har dom haft detta då det är ett mord och Marina är hittad.
Så dom hade så in i helvete fel, och helst tingsrättsfyllot det va bland det sämsta jag läst.
Så med facit hittills så är det blodet i sängen,skotthålet, polisen vet hur hon dog, och det är bara att inse att hon sköts av sin x sambo, så nu letar man bevisning som vapen och kula. Man har även andra fynd utanför paketet.
Så menar du att dom hade rätt som menade att 2 liter blod med skotthålet i väggen och en pundare som saknar alibi skulle gå fri?
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Sen har ju läget svängt lite fram och tillbaka under tidens gång också. Vi är nog många som har diskuterat både åt det ena och det andra hållet. När FS släpptes första gången tex, så fanns inte mycket bevis alls. Då spånades det kraftigt på huruvida det kunde gått till på nåt annat vis.
När så blodet hittades så trodde de flesta att det var klart. Men så släpptes han igen och då började folk fundera igen.
Är väl inte så konstigt om olika alternativ har diskuterats menar jag? Lätt att säga nu med facit i hand att det troligen är på det ena eller andra sättet.
Det är ingen tävling.
Nu överdriver du allt en del. De som stått på åklagarens sida har käppjagats här inne och försvann en efter en.
Det va nämligen länge så att Fredriks kamrater hade honom som oskyldig och körde maniska påhittade förvrängda saker som han hade sagt här och till dom.
Så vidare är inte det en seriöst att ha egen utredning som en slask och andra gm än den myndigheterna har,och absolut inte utan grunder. Oseriöst så det skriker om det.
Du har rätt i en sak och det är ingen tävling, men sanning och fakta går alltid före fiktion.
Då bör man separera tråden till två olika samtalsämnen en konspiration och en fakta.