2012-04-19, 15:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har jag uppfattat det rätt att du menar att TR och HR har haft fel i sina domar?

Bevisligen har dom haft detta då det är ett mord och Marina är hittad.
Så dom hade så in i helvete fel, och helst tingsrättsfyllot det va bland det sämsta jag läst.

Så med facit hittills så är det blodet i sängen,skotthålet, polisen vet hur hon dog, och det är bara att inse att hon sköts av sin x sambo, så nu letar man bevisning som vapen och kula. Man har även andra fynd utanför paketet.

Så menar du att dom hade rätt som menade att 2 liter blod med skotthålet i väggen och en pundare som saknar alibi skulle gå fri?

Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Sen har ju läget svängt lite fram och tillbaka under tidens gång också. Vi är nog många som har diskuterat både åt det ena och det andra hållet. När FS släpptes första gången tex, så fanns inte mycket bevis alls. Då spånades det kraftigt på huruvida det kunde gått till på nåt annat vis.

När så blodet hittades så trodde de flesta att det var klart. Men så släpptes han igen och då började folk fundera igen.

Är väl inte så konstigt om olika alternativ har diskuterats menar jag? Lätt att säga nu med facit i hand att det troligen är på det ena eller andra sättet.

Det är ingen tävling.

Nu överdriver du allt en del. De som stått på åklagarens sida har käppjagats här inne och försvann en efter en.
Det va nämligen länge så att Fredriks kamrater hade honom som oskyldig och körde maniska påhittade förvrängda saker som han hade sagt här och till dom.

Så vidare är inte det en seriöst att ha egen utredning som en slask och andra gm än den myndigheterna har,och absolut inte utan grunder. Oseriöst så det skriker om det.

Du har rätt i en sak och det är ingen tävling, men sanning och fakta går alltid före fiktion.
Då bör man separera tråden till två olika samtalsämnen en konspiration och en fakta.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-19 kl. 16:02.
Citera
2012-04-19, 15:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Lite eftersom du verkar ha så konkreta svar annars... Nå ja....

Finns de någon annan som vet när SF fick problem med ryggen å då fick mediciner för de??
Själv tror jag att de var innan eftersom han sagt att han missat tid för kolla v ryggen när han satt inne!

Långt bak i minnet är det som säger att ryggproblemen började i okt-10 huruvida det sattes in medicin då har jag inget minne av.
Citera
2012-04-19, 16:01
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
http://www.2shared.com/document/9u6FMaDj/FS_skadestnd.html

Tack essohasse, verkligen uppskattat med orörda dokument.

Har Fredrik fått dela med sig till sina advokater, han har väl två?
Citera
2012-04-19, 16:09
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Långt bak i minnet är det som säger att ryggproblemen började i okt-10 huruvida det sattes in medicin då har jag inget minne av.
Ok de är ändå så roligt med allt som är i den här tråden så tror vi kan släppa detta med ryggen!
Men tack för att du tog dignitet på att fundera!
Citera
2012-04-19, 16:09
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bevisligen har dom haft detta då det är ett mord och Marina är hittad.
Så dom hade så in i helvete fel, och helst tingsrättsfyllot det va bland det sämsta jag läst.

Så med facit hittills så är det blodet i sängen,skotthålet, polisen vet hur hon dog, och det är bara att inse att hon sköts av sin x sambo, så nu letar man bevisning som vapen och kula. Man har även andra fynd utanför paketet.

Så menar du att dom hade rätt som menade att 2 liter blod med skotthålet i väggen och en pundare som saknar alibi skulle gå fri?

Fast nu tycker jag att TR & HR dömde rätt i det läget som var då. Det bär emot att säga för jag är övertygad, då som nu, att Fredrik är skyldig så det skriker om det.

Men utan en kropp så kommer det alltid finnas tvivel, och det får inte finnas när en människa döms för mord.

Jag tycker personligen åklagaren gjorde fel som tog det till rätten då, just för att risken att hamna i den situation vi nu är i. Nu är risken större att FS aldrig hamnar där han förtjänar, bakom lås & bom.
Citera
2012-04-19, 16:12
Avslutad
Inga nya bilder efter fyndet av kroppen?
Citera
2012-04-19, 16:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Fast nu tycker jag att TR & HR dömde rätt i det läget som var då. Det bär emot att säga för jag är övertygad, då som nu, att Fredrik är skyldig så det skriker om det.

Men utan en kropp så kommer det alltid finnas tvivel, och det får inte finnas när en människa döms för mord.

Jag tycker personligen åklagaren gjorde fel som tog det till rätten då, just för att risken att hamna i den situation vi nu är i. Nu är risken större att FS aldrig hamnar där han förtjänar, bakom lås & bom.

Ja, och nej måste jag svara. Jag tyckte nog TR va ett cirkusnummer, så det satt inte långt borta att fälla den här mördaren. Tolka lagstiftningen är inte så lätt heller utan det är svårt utan en kropp, och det är inget snack om det. Men för mig personligen va det så uppenbart så det är löjligt egentligen.
Men inte ämnet här utan det va försvarstalens högtid om vilken samhällsmedborgare och bra den här kriminella typen va. Och historierna va fantastiska och långt ifrån verkligheten. Min bild har varit samma hela vägen, och jag har inte rubbat mig en enda tum.

Nej, beslutet om att väcka åtal va säkert en del påtryckningar om och det hade blir väsen om det inte gjorts. Så gjort är gjort. Jag är glad för hennes anhöriga att hon kan läggas för vila, och dom får ett avslut på mardrömmen. Sen är det önskvärt att mördaren straffas.
Jag tror nog det kommer hända en hel del här.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-04-19 kl. 16:18.
Citera
2012-04-19, 16:26
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Och då är det på det viset att detta förstod inte jag i förra förhöret utan det här är på viset att Marinas och din telefon är i Stora Höga (ohörbart) så det är rörelser på båda telefonerna, från Stora Högamasten till Kode och det innebär att telefonerna följs åt. Dom följs åt ifrån Stora Högamasten till bostadsområdet och du förnekar det här sms:et. Jag har inte en aning vad det står i det, men det har i alla fall vi har en notering som har visat 10.01 (ohörbart)..

Mördaren: Den tiden ligger jag garanterat och sover.

Du kan aldrig komma ifrån dom här tekniska detaljerna hur du än säger, Fredrik. Det går inte. Hennes telefon rör sig samtidigt med din telefon.

Du ignorerar det ovan säger du och det gör du på grund av?

För om du ignorerar det utan goda grunder säger det EXAKT ALLT om dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Telefonlistorna utgör fakta, förhörsledarens försök att snärja FS genom att dra en vals är inte fakta.

Missade du det eller förstod du bara inte.

Lalajlaj du får gärna förklara vad jag skulle ha missat? Polisen har kollat och mobilerna har följt varandra, alltså varit på samma plats och rört sig från A till B...

Så att vad är det du försöker säga?
Citera
2012-04-19, 16:28
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Inga nya bilder efter fyndet av kroppen?

Nej och kommer inte vara tillgängligt före utredningen är klar.
Och sen lär dom nog maskas som dem flesta bilder blir idag om du beställer tilläggsprotokollet.
Citera
2012-04-19, 16:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Du ignorerar det ovan säger du och det gör du på grund av?

För om du ignorerar det utan goda grunder säger det EXAKT ALLT om dig.

Lalajlaj du får gärna förklara vad jag skulle ha missat? Polisen har kollat och mobilerna har följt varandra, alltså varit på samma plats och rört sig från A till B...

Så att vad är det du försöker säga?

Telefonlistan finns i tråden och jag försökte söka fram den men hittade den inte. Kanske någon vet bättre vart telefonlistan är.

Det har konstaterats att det förhörsledaren säger inte stämmer, han gör en luring för att försöka få FS osäker och vackla. Telefonlistan visar att de är på olika platser och inte rör sig.

Får se om jag kan hitta länken till telelistan.
Citera
2012-04-19, 16:32
Medlem
Citat:
Det har konstaterats att det förhörsledaren säger inte stämmer, han gör en luring för att försöka få FS osäker och vackla. Telefonlistan visar att de är på olika platser och inte rör sig.

Det stämmer.

Dokumenthasse postar säkert telelistan inom 5 minuter. =)
Citera
2012-04-19, 16:35
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Telefonlistan finns i tråden och jag försökte söka fram den men hittade den inte. Kanske någon vet bättre vart telefonlistan är.

Får se om jag kan hitta länken till telelistan.

Skulle vara super om du hitta den eller hasse ville posta den igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in