2012-03-31, 17:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
M äger huset, vilket har påpekats många gånger.

Marina fick huset i gåva 14 dgr innan hon försvann, och innan dess ägde hennes föräldrar det.
Fredrik hade och har inga rättigheter hur mycket du än provar med dina sinnesslöa argument här.

Återkom då du har bevisning så som en anmälan om att några fel har begåtts.

Rampen där inget vittne såg något är din satans lögn.
Sen talade du emot dig själv då du påstod att Fredriks mor ljög, som visade sig att du hade redan fått det från Fredrik att hon hade ringt. Så du ljög.
Dina matematiska överslag ska bara tas som rent jäkla nonsens, och du pladdrar mer än vad du belägger.
Inbilla dig inte att du har något som polisen inte har eller som du rubbar på.
Sluta ljug så förbannat och ta dina millimeter argument och sortera,.

Var är kontrakten som föräldrarna skrivit eller Marina?
Var är anmälan om att något är fel då Fredrik hivades ut ur Marinas hus.
Trodde idioten Fredrik att han hade rättigheter? I så fall är det kris säger jag, och undrar om det va så att han vägrade ge sig av trots att Marina bad han fara åt helvete och ut.
Pack av den här sorten ska ut och ge fan att parasitera på andra människor, och sexet det löste ju inte den impotente idioten. Så några naturbetalningar är uteslutet. Trots idioters fantasier här.
Så nästa gång du påstår något förutom dina lögner och virriga inlägg i krimtrådarna, så ska du ha belägg. Svammlet här har nått sin gräns och du tramsar sönder varenda jävla tråd du befinner dig i.

Citat:
En god man, utsedd av tingsrätten kan träda i hennes ställe. Sådan var inte utsedd 120319.

Vem säger det? Du eller, och i så fall har du fel och ljuger igen eller fantiserar. Tröttsamt att se dina maniska lögnaktiga inlägg.
Fredrik hade inga rättigheter över huvudtaget. Inte ens en rättighet att frias för detta mord.

Släng upp papper från hyresnämnden att det har varit något fel med att Fredrik låstes ute.
Innan dess finns det inget att diskutera.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-03-31 kl. 17:19.
Citera
2012-03-31, 17:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Marina fick huset i gåva 14 dgr innan hon försvann, och innan dess ägde hennes föräldrar det.
Fredrik hade och har inga rättigheter hur mycket du än provar med dina sinnesslöa argument här.
Källa på att ett inneboendeavtal upphör när fastigheten byter ägare?
Citat:
Återkom då du har bevisning så som en anmälan om att några fel har begåtts.
Varför det? Jag har aldrig påstått att det finns en anmälan.
Citat:
Rampen där inget vittne såg något är din satans lögn.
Jag har förklarat det där med logik, men det är inte din starka sida.
Citat:
Sen talade du emot dig själv då du påstod att Fredriks mor ljög, som visade sig att du hade redan fått det från Fredrik att hon hade ringt. Så du ljög.
Jag gjorde ett misstag som jag har medgivit. Det är inte lögn, en lögn är avsiktlig.

Du har påstått att jag har påstått att Marina sköt sig själv och spädde ut blodet. Vad kallar du ditt påstående, ett misstag eller en lögn?
Citat:
Dina matematiska överslag ska bara tas som rent jäkla nonsens, och du pladdrar mer än vad du belägger.
Jag påstår att om mer än 90 % av 2 liter blod fastnar i en bäddmadrass så har mindre än 2 dl blod runnit igenom. Det matten klarar en grundskoleelev, men inte du.
Citat:
Inbilla dig inte att du har något som polisen inte har eller som du rubbar på.
Det inbillar jag mig inte.
Citat:
Sluta ljug så förbannat och ta dina millimeter argument och sortera,.
Jag ljuger inte.
Citat:
Var är kontrakten som föräldrarna skrivit eller Marina?
Såvitt jag vet finns ena exemplaret hos FS, det andra vet jag inte.
Citat:
Var är anmälan om att något är fel då Fredrik hivades ut ur Marinas hus.
Såvitt jag vet finns det ingen.
Citat:
Trodde idioten Fredrik att han hade rättigheter? I så fall är det kris säger jag, och undrar om det va så att han vägrade ge sig av trots att Marina bad han fara åt helvete och ut.
Pack av den här sorten ska ut och ge fan att parasitera på andra människor, och sexet det löste ju inte den impotente idioten. Så några naturbetalningar är uteslutet. Trots idioters fantasier här.
Så nästa gång du påstår något förutom dina lögner och virriga inlägg i krimtrådarna, så ska du ha belägg. Svammlet här har nått sin gräns och du tramsar sönder varenda jävla tråd du befinner dig i.
Du har återigen visat din bländande argumentationsteknik.
Citat:
Vem säger det? Du eller, och i så fall har du fel och ljuger igen eller fantiserar. Tröttsamt att se dina maniska lögnaktiga inlägg.
Jag ljuger inte, jag återger vad Uddevalla TR har sagt till mig i telefon. Kolla med TR och be mig om ursäkt.
Citat:
Fredrik hade inga rättigheter över huvudtaget. Inte ens en rättighet att frias för detta mord.
Där har du annan uppfättning än två domstolar.
Citat:
Släng upp papper från hyresnämnden att det har varit något fel med att Fredrik låstes ute.
Jag har redan förklarat att Hyresnämnden inte lägger sig i myndighets åtgärd.
Citat:
Innan dess finns det inget att diskutera.
Så skönt, då slipper jag att höra från dig igen.
Citera
2012-03-31, 17:41
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Jag har skrivit att jag har sett ett skriftligt avtal, och förklarat varför jag inte visar upp det. Häng med i tråden om du vill diskutera.

Det kan ju enkelt tolkas som att Du bluffar.
Ge oss fakta på det så kanske Du vinner lite förtroende.........
Citera
2012-03-31, 17:53
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Källa på att ett inneboendeavtal upphör när fastigheten byter ägare?

Vad är ett inneboendeavtal? Vilka rättigheter har du?
Har du nått rättsfall du kan hänvisa till att FS hade fortsatt rätt att nyttja fastigheten?

Jag väntar fortfarande på att du skall uppvisa hyresavtalet du fått av FS.
Skicka det till mig i form av pm om du inte vill visa upp det här.
Citera
2012-03-31, 18:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Har du nått rättsfall du kan hänvisa till att FS hade fortsatt rätt att nyttja fastigheten?

Ett inneboendeavtal är ett avtal med en inneboende, oftast ett hyresavtal. Den inneboende har de rättigheter som framgår av avtalet. Jag har inget rättsfall, har du något som säger motsatsen? Ett avtal gäller mellan de parter som ingår det, i detta fall M och FS. Det förändras inte av att fastigheten byter ägare.

Jag har förklarat varför jag inte tänker visa upp avtalet. Jag tänker inte heller PM:a det, för jag gillar inte din attityd när du utan att veta ett skit påstår att jag inte har någon som helst koll på de juridiska rättigheterna för någon som är inneboende och att FS inte hade ett hyreskontrakt.
Citat:
Du Quarrel, jag respekterar dina övriga teorier om vad som hänt Marina
och om du tror att FS är oskyldig men lägg ner den här diskussionen om inneboende
och ifall FS hade ett hyreskontrakt.
För det första har du ingen som helst koll på de juridiska rättigheterna för någon som är inneboende och för det andra så upprepar du samma budskap hela tiden om att FS hade ett hyreskontrakt
vilket han inte hade eller något du kan styrka.
Citera
2012-03-31, 18:04
Bannlyst
Citat:

Det verkar kunna bestämmas i tingsrätten huruvida inneboende ska få bo kvar.
Citera
2012-03-31, 18:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergert
Det verkar kunna bestämmas i tingsrätten huruvida inneboende ska få bo kvar.
Givetvis. Alla tvister kring avtal avgörs av domstol om inget annat är avtalat. Men i det här fallet har ingen domstol tagit ställning till om FS fick bo kvar eller inte.
Citera
2012-03-31, 18:08
Bannlyst
Citat:
En god man, utsedd av tingsrätten kan träda i hennes ställe. Sådan var inte utsedd 120319.

Om de anhöriga inte ansökt om god man för MJ så betyder det att de valt att sköta hennes intressen själva, vilket de har all rätt att göra. Det är till de anhöriga FS skulle ha hört av sig när han släpptes ur häktet för att få nyckel och ge dem hyran. Men han hörde inte av sig alls till dem, inte en enda gång. Han valde istället att flytta till Hagfors och till slut hade MJ:s anhöriga inget val än att be honom komma och hämta sina saker då huset skulle hyras ut till ordentliga hyresgäster.

FS kan inte tro att han kan strunta i att betala hyran men ändå ha lagligt tillträde till bostaden hur länge som helst. Eller väntade han på inbjudningskort? Han måste själv ta ansvar för sitt boende, han valde att lämna det.
Citera
2012-03-31, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om de anhöriga inte ansökt om god man för MJ så betyder det att de valt att sköta hennes intressen själva, vilket de har all rätt att göra. Det är till de anhöriga FS skulle ha hört av sig när han släpptes ur häktet för att få nyckel och ge dem hyran. Men han hörde inte av sig alls till dem, inte en enda gång. Han valde istället att flytta till Hagfors och till slut hade MJ:s anhöriga inget val än att be honom komma och hämta sina saker då huset skulle hyras ut till ordentliga hyresgäster.

FS kan inte tro att han kan strunta i att betala hyran men ändå ha lagligt tillträde till bostaden hur länge som helst. Eller väntade han på inbjudningskort? Han måste själv ta ansvar för sitt boende, han valde att lämna det.

Nu förstår jag inte. Varför skulle han betala hyran till föräldrarna när det är Marina som äger huset?
Citera
2012-03-31, 18:12
Bannlyst
Citat:
Nu förstår jag inte. Varför skulle han betala hyran till föräldrarna när det är Marina som äger huset?

Därför att Marina var anmäld försvunnen.
Citera
2012-03-31, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Därför att Marina var anmäld försvunnen.

Han borde väl ha betalt till samma konto som han betalt tidigare. Att ge pengarna till någon annan för att de anser att de har rätt att inkassera pengarna för att någon är försvunnen låter inte rimligt.

Betalade han till något konto tidigare eller kontant?
Citera
2012-03-31, 18:18
Bannlyst
Citat:
Han borde väl ha betalt till samma konto som han betalt tidigare. Att ge pengarna till någon annan för att de anser att de har rätt att inkassera pengarna för att någon är försvunnen låter inte rimligt.

Betalade han till något konto tidigare eller kontant?

Jag har ingen aning om hur han betalade eller om han betalade över huvud taget. Men till och med FS borde förstå att man inte får bo gratis bara för att hyresvärdinnan förvinner. Han skulle ha hört av sig till hennes anhöriga för att fråga hur han skulle gå tillväga. Det gjorde han inte. Tycker du inte att det är rimligt att någon tar över ekonomi och andra intressen för en person som försvunnit? Det finns löpande utgifter på huset som måste skötas. Marinas föräldrar valde att sköta detta.
Senast redigerad av Mariooo 2012-03-31 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in