2012-05-09, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Har inte FUP framför mig just nu. Vilken av bilarna var det det hängde en massa doftgranar i och som luktade starkt av detta?
Lupon så klart...det hängde typ miljoner doftgranar där bak.. Vad var det för odör FS försökte dölja just där bak?
Senast redigerad av Mariooo 2012-05-09 kl. 14:32.
Citera
2012-05-09, 14:29
Medlem
Kams avatar
Nu undrar jag om någon kan reda ut detta med att FS och MJ:s mobiler följdes åt enl Fl i FUP och påståendet att han försökte lura FS. Jag undrar om detta togs upp i förhöret? Någon som minns?
Citera
2012-05-09, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Vem är FH?

Förhör
Citera
2012-05-09, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Tror du att FS hade med sig mobilen den natten på kyrkogården? Eller hade den osynlige gärningsmannen även hans mobil?

Mobilerna följs inte åt. De är ju enligt listorna under olika master. Skärp dig...
Citera
2012-05-09, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Mobilerna följs inte åt. De är ju enligt listorna under olika master. Skärp dig...

Det var inte det jag frågade. Skärp dig! Tror du att FS hade med sin mobil? Han kom hem på förmiddagen enligt egen utsago.
Citera
2012-05-09, 14:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Halva tråden handlar ju om en alternativ gärningsman! Ett av skälen är ju, enligt domstolarna, att någon annan kan ha gjort det!
Citat:
Hypotesen om att Marina kanske inte var död hade inte varit utskriven i domskälen om det hade funnits en kropp vid tiden för huvudförhandlingarna. Men, och det är viktigt, de andra skälen för friande dom hade funnits kvar.

Men det va innan kroppen och innan dödsorsak, så nej det är inte viktigt i det sammanhanget du försöker framställa detta, som om det skulle gällt om man nu hade en kropp eller dödsorsak.

Nej, när man går på åtal har man sorterat bort alla andra gm. Och här hade man ingen kropp eller dödsorsak då man va upp i domstol. Det har man i dag.

Tråden är inte domstolen heller för den delen,.

Citat:

Enligt FUP gör dom det och i dag är det med stor sannolikhet så att han hade båda mobilerna den grisen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-09 kl. 14:41.
Citera
2012-05-09, 14:37
Bannlyst
Citat:
Det var inte det jag frågade. Skärp dig! Tror du att FS hade med sin mobil? Han kom hem på förmiddagen enligt egen utsago.

Svårt att säga något om, enligt FS var det ju olika men skall jag spekulera så tror jag mer på att han hade det.

Ser inte vad det skulle ha för utfall.
Vem/varför skickade SMS:et tror du ?
Varför tror du att FS förnekar SMS:et ?
Citera
2012-05-09, 14:38
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Jag tror att det är sannolikt att M är död, och att det är GM som SMS:ar.
Här pratar vi nog om försök till vilseledning från GM.

Det finns inga bevis för att telefonerna följs åt, det går inte att mäta.
Det är utrett i tråden, och den framställan finns endast från polisen/FL som använt i syfte att pressa FS under FH.

Båda mobilerna finns inte i Spekeröd, M:s telefon är under ST HÖHA N och FS under KODE N.

Det går alldeles utmärkt att mäta en sådan sak och det vet alla med minsta lilla kunskap om hur mobila nät fungerar.
Vidare är det inte alls utrett i tråden utan ett antal mindre kunniga personer har dykt upp och hävdat än det ena och än det andra om hur och vad man kan se i systemen.

Det är fullt möjligt att både i realtid och i efterhand, upp till operatörens lagringstid av driftdata, se var telefonen har befunnit sig och hur den har förflyttat sig.
Det är just detta som TeliaSonera har fått sådan kritik för då de har gett säkerhetstjänsterna i ett antal diktaturer direkt access till operatörens system och därmed också gett dem möjlighet att både avlyssna och spåra människor med hjälp av deras mobiltelefoner.

Citat:

Och så var det detta med att förstå innehållet och inte bara rapa upp det.

Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Har inte FUP framför mig just nu. Vilken av bilarna var det det hängde en massa doftgranar i och som luktade starkt av detta?

Den spygröna Lupon.
Citera
2012-05-09, 14:39
Bannlyst
Citat:
Svårt att säga något om, enligt FS var det ju olika men skall jag spekulera så tror jag mer på att han hade det.

Jag har inte sett någon källa på att det var en lögn från förhörsledaren att mobilerna följdes åt. Jag tror att FS av misstag råkade skicka ett sms från Marinas mobil och därför vill han inte minnas just det.

Men du får gärna hänvisa till källa att det var en lögn från fhl...
Senast redigerad av Mariooo 2012-05-09 kl. 14:41.
Citera
2012-05-09, 14:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Helt ointressant om han skickade femtioelva sms för i dag finns kroppen och en dödsorsak.
Du som tror att man kan sitta och tiga som misstänkt eller i domstol och att det skulle ge några pluspoäng. Du vet ofta inte vad du pratar om det är lite trist med all konstig information.
Förklaringsbörda har du väl aldrig hört talas om.

Citat:
Se det fetade.

FS advokat krossade åtalet, baserat på FUP, och fick med sig två domstolar i det. Fallet är verkligen inte löst och FS är friad.

Skulle det vara några meriter i ett fall utan en kropp eller dödsorsak?
Han kan ju prova nu.
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-05-09 kl. 14:43.
Citera
2012-05-09, 14:45
Bannlyst
Citat:
Jag har inte sett någon källa på att det var en lögn från förhörsledaren att mobilerna följdes åt. Jag tror att FS av misstag råkade skicka ett sms från Marinas mobil och därför vill han inte minnas just det.

Men du får gärna hänvisa till källa att det var en lögn från fhl...

Jag säger inte att det är en lögn, men om polisen kan bevisa att telefonerna följs åt och det är en del av indiciekjedjan så skulle det vara med i FUP, precis som telefonlistorna.
Har du sett sådan teknisk bevisning ?
Citera
2012-05-09, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det går alldeles utmärkt att mäta en sådan sak och det vet alla med minsta lilla kunskap om hur mobila nät fungerar.
Vidare är det inte alls utrett i tråden utan ett antal mindre kunniga personer har dykt upp och hävdat än det ena och än det andra om hur och vad man kan se i systemen.

Det är fullt möjligt att både i realtid och i efterhand, upp till operatörens lagringstid av driftdata, se var telefonen har befunnit sig och hur den har förflyttat sig.
Det är just detta som TeliaSonera har fått sådan kritik för då de har gett säkerhetstjänsterna i ett antal diktaturer direkt access till operatörens system och därmed också gett dem möjlighet att både avlyssna och spåra människor med hjälp av deras mobiltelefoner.

Jag säger inte att det inte går, men om polisen kan bevisa att telefonerna följs åt och det är en del av indiciekjedjan så skulle det vara med i FUP, precis som telefonlistorna.
Har du sett sådan teknisk bevisning ?
Du vet sådan bevisning som TR/HR frågat efter ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in