2012-04-15, 10:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkidelisa
Tror och tror... Jag spekulerar bara, precis som du... Angående din lilla tes om flytt av paketet så tänker jag inte ens säga något!
Du får kalla det att jag spekulerar om du vill. Jag tror att om en människa ligger i två år inlindad i en madrass och plast så vek att den går sönder när någon petar på den med en pinne, så hade t.ex. en räv öppnat paketet för länge sedan.
Citera
2012-04-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Paketet låg väl under fällda granar, det kan ju varit en starkt bidragande orsak till att djuren inte kunnat ta sig in i paketet? Djur är inte så fingerfärdiga att de orkar lyfta granar och kan öppna paket.

Jag har missat att det låg under fällda granar, läste bara "under en gran"... I så fall är det ju ännu mer förklarbart.
Citera
2012-04-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du får kalla det att jag spekulerar om du vill. Jag tror att om en människa ligger i två år inlindad i en madrass och plast så vek att den går sönder när någon petar på den med en pinne, så hade t.ex. en räv öppnat paketet för länge sedan.

Å andra sidan.. om nu plasten var så vek att den gick sönder när någon petade på den så borde den ha gått sönder ännu mer om någon lyft den och flyttat den dit?
Citera
2012-04-15, 10:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Paketet låg väl under fällda granar, det kan ju varit en starkt bidragande orsak till att djuren inte kunnat ta sig in i paketet? Djur är inte så fingerfärdiga att de orkar lyfta granar och kan öppna paket.
Jag har också missat att paketet låg under fällda granar. Var läste du det?
Citera
2012-04-15, 10:05
Medlem
Kams avatar
Jaha, då återkommer frågan om hur transporten gått till. Fast hundarna kanske missade p g a plasten
(eller vad det nu är) som var lindad runt den förmodligen ordentligt nerblodade madrassen. Jag undrar också om fyndplatsen är nära väg. Det måste ha varit en ordentlig börda om kroppen inte är styckad.
Fast det kan ha varit enkelt att släpa paketet . Det blir mycket attt ta del av om/när han erkänner.
Citera
2012-04-15, 10:06
Medlem
De fällda granarna kan ju bidra starkt till ryggont. Det är tungt att bära, hugga och lyfta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Visst kan det vara så! Men det kan också vara så att plasten dolde lukter och därför har inga djur varit på det. Sen såg ju plasten ut att vara ganska sargad, så det kanske HAR varit angrepp men djur äter ju inte upp ben och det är ju ben som man säger sig ha hittat.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Å andra sidan.. om nu plasten var så vek att den gick sönder när någon petade på den så borde den ha gått sönder ännu mer om någon lyft den och flyttat den dit?
Paketet är ditflyttat någon gång. Det har inte funnits sedan istiden. Om man var försiktig gick det säkert att flytta paketet.
Citera
2012-04-15, 10:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc

Ja, det bör betyda att paketet har legat där en längre tid.
Citera
2012-04-15, 10:08
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Den misstänkte mördarens nya slagpåse till flickvän ser ut som någon som kategoriskt hävdar att pojkvännen är oskyldig Kommer det fram att han är skylldig kommer hon garanterat att hävda att han är en annan människa nu som aldrig skulle röra henne? Hon ser ut som en typisk sådan som upprepar att han kan vara världens snällaste när han inte är arg och har säkert redan nu skyllt på att hon ramlat för att förklara nått blåöga eller akut tandläkar besök. Första intrycket man får av vissa ljuger aldrig!
Citera
2012-04-15, 10:09
Medlem
Och GW får ännu mer vatten på sin kvarn angående oduglig svensk polis... Med all rätt!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14680266.ab
Citera
2012-04-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det bör betyda att paketet har legat där en längre tid.

Jag hade plastpaket med trädgårdsavfall liggande på min tomt i ett års tid. De var ganska porösa när jag sedan flyttade på dem, så det stämmer nog. Jag hade ingen kropp i paketen men det hade nog ändå varit lite djur och gnagt på den tror jag. Det såg ut så iaf, små, små hål. Kan iofs varit annat, typ kvistar som förorsakat det också, men ändå, porösa var de...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in