2012-03-19, 21:29
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ni kan inte tänka er att det är sant som han säger, att ryggproblemen uppstod senare?

Whiplashskada hade han sen tidigare i alla fall snarare det jag tänkte på, men definiera senare.
Av vilken anledning fick han ont i ryggen?.
Citera
2012-03-19, 21:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Whiplashskada hade han sen tidigare i alla fall snarare det jag tänkte på, men definiera senare.
Av vilken anledning fick han ont i ryggen?.
Fråga honom.
Citera
2012-03-19, 21:34
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Han kanske tog det i sin egen takt. Det är ju MJ som har beskrivit fördelarna med att ha honom i huset.
Jag tror att Marina skämdes för att hon inte haft kraft nog att slänga ut FS.
Därför skyddade hon sig genom att säga att han arbetade åt henne. Vi behöver bara ta en titt på bilderna från huset för att förstå att det inte var sant. Det såg närmast ut som en "kvart".
Citera
2012-03-19, 21:44
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fråga honom.

Eftersom han bara behagar att svara på frågor som gagnar honom så avstår jag det, har inte fått svar på en del frågor jag ställt. Men det går väl lika bra att fråga hans biträde, så kan denne förmedla svaret
Citera
2012-03-19, 21:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag tror att Marina skämdes för att hon inte haft kraft nog att slänga ut FS.
Därför skyddade hon sig genom att säga att han arbetade åt henne. Vi behöver bara ta en titt på bilderna från huset för att förstå att det inte var sant. Det såg närmast ut som en "kvart".
Jag fick intrycket att hon var en plöttermaja som sparade på allt. Titta bara på hennes kontor, vad mycket skit.
Citera
2012-03-19, 21:50
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag fick intrycket att hon var en plöttermaja som sparade på allt. Titta bara på hennes kontor, vad mycket skit.
Men när hon nu hade en hemmaman skulle det väl vara röjt och fint överallt. Eller nånstans i alla fall.
Citera
2012-03-19, 22:24
Medlem
mjohan84s avatar
Han har ont när det passar honom själv vad det verkar, att de verkar ha svårt att göra sig av med grejer stämmer nog in på bägge personerna, kolla man t ex på toaletten på en utav bilderna så är det överfullt med massa gamla tomma toarullar, nära duschen står en överfull sopsäck med en massa skit t ex godispåsar osv i...

Men okej, ryggproblemen dök upp senare, han grejade i ordning allting i huset, fixxade med plattor osv, hämtade sand, efter att hon försvann så fick han helt plötsligt väldigt ont i ryggen och ALLT är häktets fel då han inte fick någon behandling.
Citera
2012-03-19, 22:27
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Wakeboard etc

Precis, det måste vara drömmen för en s.k spion hos försäkringskassan att filma en sjukskriven kille med ryggbesvär som åker wakeboard obehindrat men är för dålig för att arbeta.
Citera
2012-03-19, 23:07
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Precis, det måste vara drömmen för en s.k spion hos försäkringskassan att filma en sjukskriven kille med ryggbesvär som åker wakeboard obehindrat men är för dålig för att arbeta.

Ja, men nu så behöver de ju inte göra det. Bara läsa fup.
Citera
2012-03-20, 00:36
Medlem
PeterNosters avatar
Om det nu är så svårt att bli av med en inneboende som många hävdar så är det väl en bra ide att försvinna ett tag. Finns det kloster på kanarieöarna? Föräldrarna hade väl en sommarstuga där också så de hade väl kontakter med rätt personer där.

Bara att kolla här om det numera finns mer än 10 nunnor.
http://lapalmaisland.sheilacrosby.com/topics/convent/
Senast redigerad av PeterNoster 2012-03-20 kl. 00:53.
Citera
2012-03-20, 14:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Marina Johansson ägde inte huset då hon levde, så det finns ingen möjlighet att Fredrik Svensson kunde ha något avtal varken muntligt eller skriftligt.
Föräldrarna ägde huset ända tills Marina avled, och dom har troligen inte gett tillåtelse till några hyresavtal.
Det hela påminner mig om det brevet som kom in till Tingsrätten där en anonym person ifrågasatte att Marina fick huset efter sin död, och att huset va kraftigt belånat.
Citera
2012-03-20, 14:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om det nu är så svårt att bli av med en inneboende som många hävdar så är det väl en bra ide att försvinna ett tag. Finns det kloster på kanarieöarna? Föräldrarna hade väl en sommarstuga där också så de hade väl kontakter med rätt personer där.

Bara att kolla här om det numera finns mer än 10 nunnor.
http://lapalmaisland.sheilacrosby.com/topics/convent/

Var det inte på Mallorca som stugan finns?
http://www.destinationmallorca.se/kloster_pa_mallorca
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in