2011-10-09, 19:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
/.../ Med lite tur kan tråden få veta vilken bil köparen av detta flipperspel färdades i när det hämtades.
Att det ska vara så j-a svårt för Artmix att redogöra för flipperspelets historia. - Tycker han att det börjar bli otrevligt?
Citera
2011-10-09, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Enligt Artmix kostade spelet 28 000 kr - och den här säljaren håller tydligen till i Askim (inte på "Hisingen")
http://www.svenskaflippersallskapet....=posts&id=1971

Men honom litar jag inte på direkt.. Vill Artmix hjälpa till kan han säga rakt ut om de använde säckkärra eller inte. Jag ska höra vad denna säljare har att säga. Det kostar inget..
Citera
2011-10-09, 19:52
Bannlyst
Citat:
Men vad menar du att det ska leda till, att Marinas försvinnande klaras upp? Nu börjar du vara ute på lika hal is som letsdoit.

Du kan få hans namn och kontaktuppgifter på PM, om du lovar att inte lägga ut info i tråden.
Okej, jag lägger inte ut några uppgifter.
Citera
2011-10-09, 19:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att det ska vara så j-a svårt för Artmix att redogöra för flipperspelets historia. - Tycker han att det börjar bli otrevligt?

Det är nog vi skribenter i denna tråd som tycker att alla såna här skitsaker inte har något med Marinas försvinnande att göra.

Eller menar du att det leder oss till en lösning.
Citera
2011-10-09, 19:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det är nog vi skribenter i denna tråd som tycker att alla såna här skitsaker inte har något med Marinas försvinnande att göra.

Eller menar du att det leder oss till en lösning.
Hur ska jag kunna veta det..? - Att något flippat ut är jag dock ganska säker på. - Och vem kan veta vad som för fallet framåt?
Citera
2011-10-09, 20:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacobell
Är det helt omöjligt att det är Marina som polisen har hittat när de har letat efter regissören? Stod precis på Aftonbladet att det fanns kroppsdelar i påsarna polisen hade hittat.
Nej, det är inte alls omöjligt. Geografiskt skulle det stämma bra. - Man kan ännu inte säga något om varken ålder eller kön eftersom kroppsdelarna legat i vattnet en längre tid. - Man kommer nu att jämföra fynden mot försvunna personer i trakten (och MJ är säkert inte den enda som "försvunnit"):
http://sverigesradio.se/vast/ (senaste nyheterna)
Citera
2011-10-09, 20:38
Medlem
Kams avatar
Citat:
Men vad menar du att det ska leda till, att Marinas försvinnande klaras upp? Nu börjar du vara ute på lika hal is som letsdoit.

Du kan få hans namn och kontaktuppgifter på PM, om du lovar att inte lägga ut info i tråden.
Vilket tjafs med PM och hemligheter. Jag har tagit fram uppgifterna. Det kan alla med en gnutta fantasi göra. Ser även att firman som säljaren arbetar hos har utlämningsställe Hisings Backa.

Du överraskade mig med ett av dina tidigare inlägg. Där får du ett formligt utbrott för att vi är några som intresserar oss för flipperspelsköpet. Vem är du att bli förbannad på oss andra. Du har minsann vältrat dig i spekulationer som vi andra kanske tycker är ovidkommande. Men inte skäller vi på dig för det.
Citera
2011-10-09, 20:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Vilket tjafs med PM och hemligheter. Jag har tagit fram uppgifterna. Det kan alla med en gnutta fantasi göra. Ser även att firman som säljaren arbetar hos har utlämningsställe Hisings Backa.

Du överraskade mig med ett av dina tidigare inlägg. Där får du ett formligt utbrott för att vi är några som intresserar oss för flipperspelsköpet. Vem är du att bli förbannad på oss andra. Du har minsann vältrat dig i spekulationer som vi andra kanske tycker är ovidkommande. Men inte skäller vi på dig för det.

Men, du överraskade inte mig iallafall, jag anser att en tråd måste gå framåt och att man tittar på väsentligheter, men där skiljer sig din och min uppfattning åt.

Kan du berätta vad detta med flipperspelet kan leda till som gör att vi kommer närmare en lösning av Marinas försvinnande?
Citera
2011-10-09, 20:50
Medlem
Kams avatar
Citat:
Men, du överraskade inte mig iallafall, jag anser att en tråd måste gå framåt och att man tittar på väsentligheter, men där skiljer sig din och min uppfattning åt.

Kan du berätta vad detta med flipperspelet kan leda till som gör att vi kommer närmare en lösning av Marinas försvinnande?
Jag vill veta när och hur spelet hämtades.
Ser förresten att den annons jag hittade redigerades först den 4 aug 2010. 1 mån efter försäljningen.
Senast redigerad av Kam 2011-10-09 kl. 20:53.
Citera
2011-10-09, 21:02
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Enligt polisens presstalesman Björ Blixter har upptäckten av kroppsdelarna på stranden ingenting med försvunne Daniel Lind Lagerlöf att göra.

– Vi är väldigt säkra, säger han.

– Nu kommer vi att försöka matcha fyndet med försvunna personer från området

Låter som att det är en kvinna som de hittat iom att de så starkt dementerar att det rör sig om Filmregisören?
Citera
2011-10-09, 21:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag vill veta när och hur spelet hämtades.
Ser förresten att den annons jag hittade redigerades först den 4 aug 2010. 1 mån efter försäljningen.
Jag tycker det här ser ut som två köp av samma spel. FS säger att de köpte från en annons på Blocket. När avtalet var i hand köpte säljaren från ditt bolag för 18.000 och sålde till M för 28.000. En skaplig hacka. Så länge det inte är förbjudet att köpa billigt och sälja dyrt tycker jag inte att vi går ut med namn i den här tråden.
Citera
2011-10-09, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Låter som att det är en kvinna som de hittat iom att de så starkt dementerar att det rör sig om Filmregisören?
Det har de gjort hela tiden. Kroppen är antagligen mycket äldre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in