2011-09-13, 02:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Så länge det är okej att anklaga andra inblandade för att ljuga och gud vet vad, så måste det också vara okej när det gäller den misstänkte.

Javisst, man kan ifrågasätta allt om det leder tråden framåt, att ifrågasätta vissa pikanta detaljer bara för att raljera leder ingenstans.

Men att man söker information om andra personer har kanske med att göra att man då kan avfärda och även få nya infallsvinklar. Man bör inte stirra sig blind på något som ändå inte kommer att leda någonstans.

Tråden är ju inte till för att skvallra om FS den är ju till för att diskutera Marinas försvinnande.
Citera
2011-09-13, 06:56
Medlem
YONIs avatar
Du är själv inte för god från att avhålla dig från påstående.. som du inte har belägg för!!! Påstående som gäller brottsoffret och hennes familj.. vänner vill säga! Du och TP kan ta varann i hand.. samma uttryck .. smygande, snokande och andra ord som ska påvisa att det är något skumt med Marina och hennes familj.

För all del.. Om du tror att detta kommer att föra tråden vidare i jakten på sanningen.. var god! Förutom den misstänkte och hans nya försörjare .. är ni inte så många som gottar er!

Nej, bättre kan du.. Det handlar om trovärdighet. Den misstänkte åtnjuter ingen som helst trovärdighet.. och detta har han själv bäddat för!
Citera
2011-09-13, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Javisst, man kan ifrågasätta allt om det leder tråden framåt, att ifrågasätta vissa pikanta detaljer bara för att raljera leder ingenstans.

Men att man söker information om andra personer har kanske med att göra att man då kan avfärda och även få nya infallsvinklar. Man bör inte stirra sig blind på något som ändå inte kommer att leda någonstans.

Tråden är ju inte till för att skvallra om FS den är ju till för att diskutera Marinas försvinnande.

Vem har raljerat? Det är varken mitt eller andras fel att FS glömmer bort vad han sagt tidigare och kommer med helt andra uppgifter här..ska man ljuga ska man ha gott minne.

Jag kan inte se att FS medverkan i tråden på något vis för den framåt, gör du? Han uppmanade folk här att döma på..det skulle bara ge honom mer skadestånd (tror han). Där har du antagligen orsaken till att han varit aktiv här. Han vill inte spekulera eller bidra till att Marina hittas.

Vill du fortfarande lyssna på hans fiskmåssvar, har du honom på msn. Han beslutade själv att sluta skriva här, ingen annan.

Skvaller om FS? Jag utgår ifrån FUP samt information som framkommer här.

Yoni..bra inlägg du skrev!
Citera
2011-09-13, 08:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du kan väl försöka att hålla dig till sanningen i en enda tråd.

Förhör med xxxxxxx, Carina; 2010-08-08 09:48 diarienr: 1400-K126753-10
Marina ville ha sex 5 gånger om dagen…Fredrik gick på tabletter…antidepressiva eller
liknande vilket gjorde han inte kunde utföra och närvara vid Marinas begärda sexbehov
.

Per

Redan för något år sedan sade Marina att hon nästan aldrig har sex med Fredrik eftersom han hade blivit "lite impotent", eventuellt av missbruket. Hon hade också sagt att "Fredrik inte är
så sexuell av sig", detta var någon gång 2008-2009

Nej jag får springa och rätta dina fel i varenda fall du sitter och pladdrar i.
Det viktiga är ju att MJ hade påstått att FS var "lite" impotent, hon trodde det för att han inte kunde mätta hennes behov av sex, upp till fem ggr per dag.
Vem f-n skulle inte slakna då?

Vi vet inte heller om MJs uttalande till systern berodde på oförmåga eller avsaknad av lust.

Det sista citatet var inte en fråga till dig magoo.
Men ser du det som din uppgift i tråden att rätta mig så varsågod.
Citera
2011-09-13, 08:30
Medlem
Kams avatar
God morgon alla! Det finns en sak som FS kunnat bidra med här och som ingen egentligen frågat om : Hur avlöpte egentligen födelsedagen? Marina uttryckte i åtminstone två chat att det varit en "fördjävlig" dag och grät när hon talade med Carina. Det kan ju inte endast varit en liten grej i båten utan måste ha varit mera. Det ligger en fana i tresitssoffan. Undrar om den hissades på födelsedagen och vem som tog ner den. FS sov i soffan...var det i den soffan? Ser inte ut så.

Om vi utesluter att Marina tappat sig själv på blod. Hur tog hon sig från sängen efter denna blodförlust? Hon har tydligen inte besökt någon vårdgivare.
Eftersom FS valde att medverka här i tråden, så hade det ju varit klädsamt om han medverkat genom att spekulera om hur M tagit sig ut ur huset. Även om det egentligen inte behövt vara någon sanning.
Det är trots allt någon som han haft ett tämligen långt förhållande med som nu är mystiskt försvunnen.
Citera
2011-09-13, 09:17
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Ekonomin torde nog inte tillåta så mycket "röka". Fast det har ju det goda med sig att han inte längre är impotent. Först rehabiliterad några månader i häktet också.
Hoppas Madde ser till att inte få barn med honom!

har du barn?? hoppas INTE det ... för stackars barn som måste växa upp med dig... lämna bort dom isf
Citera
2011-09-13, 09:29
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
har du barn?? hoppas INTE det ... för stackars barn som måste växa upp med dig... lämna bort dom isf

Nej varför då?

Det är ju bättre att försaka dem under större del av deras uppväxt och när man väl har dem i sin närhet ser man till att ge dem örfilar och smisk på rumpan samt tejpa ihop deras händer med plastfolie och duct tape.

Vem vet detta kanske är din framtida utstyrsel:
http://media.multisportbloggen.se/2011/07/1287689355_37_FT0_duct_tape_suit1.jpg

Och det kan ju rätt lätt leda till detta när barnet är i vägen:
http://listsoplenty.com/pix/wp-content/uploads/2010/09/duct-tape-can-hold-the-baby-on-the-wall.jpg

Du lever ditt liv och har rätt att göra dina egna val men sannolikheten är rätt hög för att du lever ihop med en mördare.
Ha det i åtanke och när du börjar höra varningsklockor ringa inom dig var mer klok än MJ och fly fältet.
Citera
2011-09-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Artmix
Hur var det med den stöldanmälda terrängfordonet som tidigare tagits upp på tråden.
Vad jag förstått så har den hittats, men var hittades den.

Hoppas det är okej att Kokko-Laban svarar? Trots att frågan var riktad till Artmix.

Jag har skrivit det flera ggr tidigare i tråden, men jag upprepar gärna.

Utdrag ur FUP sid. 99:

Citat:
Skogsväg från Diserödsvägen som börjar med en grusplan. Skogsvägen skall vara gjord för
att köra ut timmer på.
>Från Svartedalsvägen sett, vänsterkurva i uppförbacke - mindre grusplan på v. sida.
Se * på kartan.
Ev. hänger en bit avspärrningsband kvar.
Längst in på den vägen hittades en stulen 4-hjuling i samband med Marinas försvinnande.
Vagnen tillhörande denna 4-hjulingen saknas fortfarande.

Det är lite halvmystiskt att vagnen till 4-hjulingen fortfarande saknas.
Men den kanske hittas av någon fritidsdykare om några år...
Citera
2011-09-13, 09:48
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XLmo
Jag har ingen aning om i hur stor utsträckning Laila snokade runt och på så sätt förstått Marinas läggning, men jag finner det inte osannolikt att Carina berättat något för henne, åtminstone i samband med efterlysningen (innan hon berättade det för polisen 2/8). Som svar på din ursprungliga fråga alltså

Tillägg:
På tal om M:s mamma, varför vill hon inte följa med in i sovrummet, när polisen är där 2/8?
"Borgar uppger att de gick vidare till sovrummet. Mamman ville inte vara med där inne." (s 17)
Bra fråga!
Var hon rädd för vad som kunde hittas därinne? Eller visste hon redan vad som fann där?
Sexleksakerna låg väl inte framme, förutom piskan och munbollen.
När polisen hade kollat av rummet så borde hon ha kunnat andas ut.

Det skulle vara intressant att se "fläcktest" utan bäddmadrasserpp, alltså med bara sängbotten. Hur stor blödning skulle krävas för att åstadkomma en fläck, lika stor som fyndfläcken.
Inte så mycket, skulle jag tro.

Ingen vet hur sängen såg ut, varken innan eller efter att MJ försvann, inte ens när polisen var där.
Nej, ett så vagt vittnesmål kan inte tas på allvar. Men eftersom B*rgars känsla av att FS var inblandad, passar bra in i polisens inriktning på FS, så går man på den.
Citera
2011-09-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Bra fråga!
Var hon rädd för vad som kunde hittas därinne? Eller visste hon redan vad som fann där?
Sexleksakerna låg väl inte framme, förutom piskan och munbollen.
När polisen hade kollat av rummet så borde hon ha kunnat andas ut.

Det skulle vara intressant att se "fläcktest" utan bäddmadrasserpp, alltså med bara sängbotten. Hur stor blödning skulle krävas för att åstadkomma en fläck, lika stor som fyndfläcken.
Inte så mycket, skulle jag tro.

Ingen vet hur sängen såg ut, varken innan eller efter att MJ försvann, inte ens när polisen var där.
Nej, ett så vagt vittnesmål kan inte tas på allvar. Men eftersom B*rgars känsla av att FS var inblandad, passar bra in i polisens inriktning på FS, så går man på den.

Svar på fetstil:
Exakt! Det är ju det som den eminente detektiven Quarrel har försökt lägga fram flera ggr tidigare. Det skulle tydligen inte behöva röra sig om mer än cirka 2 deciliter.
Men du får gärna rätta mig om jag är ute och cyklar nu, Quarrel.
Citera
2011-09-13, 10:07
Medlem
Kams avatar
Varför hålla på med att konstruera märkliga omständigheter. Vem tror att Marina skulle kasta bäddmadrasserna och inte köpa nya? Hon som shoppade hela tiden.
En annan sak : Har det någon betydelse om mamman visste om Marinas sexuella böjelse. Jag kan tänka mig att hon tyckte att det var pinsamt, för vi har ju en tendens att skämmas även för våra anhörigas beteende, men för skuldfrågan har det väl ingen betydelse.
Citera
2011-09-13, 10:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Artmix eller maskroos!

Var något av barnen favoriserat av föräldrarna/någon av föräldrarna.
Hade något av barnen lättare att ryta ifrån åt föräldrarna/syskonen?
Var något av barnen mer bortskämt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in