Citat:
Ursprungligen postat av XLmo
Jag har ingen aning om i hur stor utsträckning Laila snokade runt och på så sätt förstått Marinas läggning, men jag finner det inte osannolikt att Carina berättat något för henne, åtminstone i samband med efterlysningen (innan hon berättade det för polisen 2/8). Som svar på din ursprungliga fråga alltså
Tillägg:
På tal om M:s mamma, varför vill hon inte följa med in i sovrummet, när polisen är där 2/8?
"Borgar uppger att de gick vidare till sovrummet. Mamman ville inte vara med där inne." (s 17)
Bra fråga!
Var hon rädd för vad som kunde hittas därinne? Eller visste hon redan vad som fann där?
Sexleksakerna låg väl inte framme, förutom piskan och munbollen.
När polisen hade kollat av rummet så borde hon ha kunnat andas ut.
Det skulle vara intressant att se "fläcktest" utan bäddmadrasserpp, alltså med bara sängbotten. Hur stor blödning skulle krävas för att åstadkomma en fläck, lika stor som fyndfläcken.
Inte så mycket, skulle jag tro.
Ingen vet hur sängen såg ut, varken innan eller efter att MJ försvann, inte ens när polisen var där.
Nej, ett så vagt vittnesmål kan inte tas på allvar. Men eftersom B*rgars känsla av att FS var inblandad, passar bra in i polisens inriktning på FS, så går man på den.