2011-09-13, 10:20
Medlem
Grillspetts avatar
Har följt fallet "Marina Johanssons försvinnande" och enligt mig så finns inget annat än att hon blivit mördad av sin f.d sambo, "livet rann ur henne i sängen", ja det är jag övertygad om. Misstänkte GM beter sig knappast som en oskyldig. Tvärtom så pekar allting mot honom.
En vacker dag, även om det tar lång tid, så kommer fallet att lösas. Då kommer han sitta livstid i fängelse. Tycker det är för jävligt av både maskroos och Artmix att sitta här och vara kaxiga mot människor som i första hand tänker på MJ:S familj, och stackars MJ som fick sitt unga liv berövat..vad hände, vart finns hon?..det första han gjorde när han kom ut var att be sin unga fästmö, att be alla härinne att dra åt helvete! (Hon går hans smutsiga ärenden den förblindade jäntan)
Så det som händer på internet var Prio1 dagen i frihet. På en annan sajt skrev GM gladeligen till en ung flicka "Det är ju jag som är Marina-Mannen du vet .."
En normal person som varit frihetsberövad under nästan ett halvår, hade brutit ihop, hållt sig undan, umgåtts med sin familj ..ordnat upp sitt liv..osv osv.

Ni vet ju hur det är med pyromaner, exempelvis, dom återvänder och kan t.om hjälpa till att släcka elden. Dom vill vara med.. se på..finnas där.
Samma här.. "HAN" vill vara med... Se på, där i bakgrunden, känslokall, känslodöd.
Citera
2011-09-13, 10:28
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillspett
Har följt fallet "Marina Johanssons försvinnande" och enligt mig så finns inget annat än att hon blivit mördad av sin f.d sambo, "livet rann ur henne i sängen", ja det är jag övertygad om. Misstänkte GM beter sig knappast som en oskyldig. Tvärtom så pekar allting mot honom.
En vacker dag, även om det tar lång tid, så kommer fallet att lösas. Då kommer han sitta livstid i fängelse. Tycker det är för jävligt av både maskroos och Artmix att sitta här och vara kaxiga mot människor som i första hand tänker på MJ:S familj, och stackars MJ som fick sitt unga liv berövat..vad hände, vart finns hon?..det första han gjorde när han kom ut var att be sin unga fästmö, att be alla härinne att dra åt helvete! (Hon går hans smutsiga ärenden den förblindade jäntan)
Så det som händer på internet var Prio1 dagen i frihet. På en annan sajt skrev GM gladeligen till en ung flicka "Det är ju jag som är Marina-Mannen du vet .."
En normal person som varit frihetsberövad under nästan ett halvår, hade brutit ihop, hållt sig undan, umgåtts med sin familj ..ordnat upp sitt liv..osv osv.

Ni vet ju hur det är med pyromaner, exempelvis, dom återvänder och kan t.om hjälpa till att släcka elden. Dom vill vara med.. se på..finnas där.
Samma här.. "HAN" vill vara med... Se på, där i bakgrunden, känslokall, känslodöd.

Kunde inte skrivit det bättre själv!

Undra vad fs har för kommentarer

+1
Citera
2011-09-13, 10:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Varför hålla på med att konstruera märkliga omständigheter. Vem tror att Marina skulle kasta bäddmadrasserna och inte köpa nya? Hon som shoppade hela tiden.
En annan sak : Har det någon betydelse om mamman visste om Marinas sexuella böjelse. Jag kan tänka mig att hon tyckte att det var pinsamt, för vi har ju en tendens att skämmas även för våra anhörigas beteende, men för skuldfrågan har det väl ingen betydelse.
Varför köpa nya, det fanns ju ett par gratismadrasser att tillgå.

Ja, jag tycker att mammans kunskap om MJs leverne är viktigt.

Rent teoretiskt så skulle mamman ha kunnat plocka bort ett par snuskiga bäddmadrasser, upptäckt underlägget på sängbotten, lagt fleeceöverkastet på, hämtat de rutiga bäddmadrasserna och bäddat.
Blodet kan, som bekant, ej åldersbestämmas och kan därför vara gammalt, äldre än från sommaren 2010.

Varför skulle då mamman inte berätta att hon hade gjort detta?
Jo, dels så hade hon förstört ev. bevis. Och nu var hennes dotter försvunnen, hon trodde att FS var inblandad, så varför krångla till det.

Blodet, som vi inte vet åldern på, kan ha funnits där redan på P*rs tid.
Citera
2011-09-13, 10:32
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
<cut>
Det skulle vara intressant att se "fläcktest" utan bäddmadrasserpp, alltså med bara sängbotten. Hur stor blödning skulle krävas för att åstadkomma en fläck, lika stor som fyndfläcken.
Inte så mycket, skulle jag tro.
<cut>

Problemet med den här sortens tänkande är att ni helt glömmer bort att det inte bara är volymen i sig som är avgörande för hur fläcken ser ut. Man måste även se till vätskans fluidala beteendemönster och beakta koaguleringsfaktorerna.

Den som vågar (förslagsvis Quarrel som flitigast hävdat detta med 2 dl : ) kan pröva själv genom att åderlåta sig på 1-2 dl blod och betrakta spridningsmönstret utav en sådan blodfläck. Med största sannolikhet kommer den inte att vare sig bli lika stor som den funna fläcken eller att anta en någorlunda likformig form.

Inte heller kan man ta 2 dl blod och hälla ut på resårbotten för att sedan medels något verktyg smeta ut blodet för att få till en sådan fläck. Den sortens fysiskt hanterande utav blodet skulle garanterat efterlämna fysiska spår som även den mest blinde kriminaltekniker skulle kunna finna.

Med andra ord kanske vi äntligen kan lämna detta tramset med utplacerat blod bakom oss och fokusera på viktigare detaljer.
Citera
2011-09-13, 10:34
Medlem
Kams avatar
Citat:
Varför köpa nya, det fanns ju ett par gratismadrasser att tillgå.

Ja, jag tycker att mammans kunskap om MJs leverne är viktigt.

Rent teoretiskt så skulle mamman ha kunnat plocka bort ett par snuskiga bäddmadrasser, upptäckt underlägget på sängbotten, lagt fleeceöverkastet på, hämtat de rutiga bäddmadrasserna och bäddat.
Blodet kan, som bekant, ej åldersbestämmas och kan därför vara gammalt, äldre än från sommaren 2010.

Varför skulle då mamman inte berätta att hon hade gjort detta?
Jo, dels så hade hon förstört ev. bevis. Och nu var hennes dotter försvunnen, hon trodde att FS var inblandad, så varför krångla till det.

Blodet, som vi inte vet åldern på, kan ha funnits där redan på P*rs tid.
Nämen, var det inte så, att blodet inte kommit dit innan juli 2010 eller minns jag fel nu?
Citera
2011-09-13, 10:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Nämen, var det inte så, att blodet inte kommit dit innan juli 2010 eller minns jag fel nu?
Ja, du minns fel.

Det går inte att utesluta att blodet är äldre.
Citera
2011-09-13, 10:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Kunde inte skrivit det bättre själv!

Undra vad fs har för kommentarer

+1
Hör inte du till skaran som ifrågasatte varför FS inte var ute och letade efter MJ?

Hjälper en MT till, då är h*n skyldig.
Hjälper en MT inte till, då är h*n skyldig.
Bryter en MT inte ihop i häktet, då är h*n skyldig.
Bryter en MT ihop och tar livet av sig i häktet, ja va f-n, då kan det inte bero på annat än att han var skyldig. Det är ju det samma som ett erkännande, eller hur?
Citera
2011-09-13, 10:59
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Problemet med den här sortens tänkande är att ni helt glömmer bort att det inte bara är volymen i sig som är avgörande för hur fläcken ser ut. Man måste även se till vätskans fluidala beteendemönster och beakta koaguleringsfaktorerna.

Den som vågar (förslagsvis Quarrel som flitigast hävdat detta med 2 dl : ) kan pröva själv genom att åderlåta sig på 1-2 dl blod och betrakta spridningsmönstret utav en sådan blodfläck. Med största sannolikhet kommer den inte att vare sig bli lika stor som den funna fläcken eller att anta en någorlunda likformig form.

Inte heller kan man ta 2 dl blod och hälla ut på resårbotten för att sedan medels något verktyg smeta ut blodet för att få till en sådan fläck. Den sortens fysiskt hanterande utav blodet skulle garanterat efterlämna fysiska spår som även den mest blinde kriminaltekniker skulle kunna finna.

Med andra ord kanske vi äntligen kan lämna detta tramset med utplacerat blod bakom oss och fokusera på viktigare detaljer.
Titta på den ursprungliga blodpölen istället för att titta dig blind på utsmetningen av blodet.
Citera
2011-09-13, 11:00
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Hör inte du till skaran som ifrågasatte varför FS inte var ute och letade efter MJ?

Hjälper en MT till, då är h*n skyldig.
Hjälper en MT inte till, då är h*n skyldig.
Bryter en MT inte ihop i häktet, då är h*n skyldig.
Bryter en MT ihop och tar livet av sig i häktet, ja va f-n, då kan det inte bero på annat än att han var skyldig. Det är ju det samma som ett erkännande, eller hur?

Jag tillhör skaran som tror att fs är skyldig, precis som så många andra, sanningen kommer fram förr eller senare
Citera
2011-09-13, 11:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Du är själv inte för god från att avhålla dig från påstående.. som du inte har belägg för!!! Påstående som gäller brottsoffret och hennes familj.. vänner vill säga! Du och TP kan ta varann i hand.. samma uttryck .. smygande, snokande och andra ord som ska påvisa att det är något skumt med Marina och hennes familj.

För all del.. Om du tror att detta kommer att föra tråden vidare i jakten på sanningen.. var god! Förutom den misstänkte och hans nya försörjare .. är ni inte så många som gottar er!

Nej, bättre kan du.. Det handlar om trovärdighet. Den misstänkte åtnjuter ingen som helst trovärdighet.. och detta har han själv bäddat för!
Att granska med hjälp av fakta är en tillgång till att kunna räta ut frågetecken och gå framåt.
Man kommer ingenstans med att bara blanda in sitt eget känsloliv, vilket du gör,
Citera
2011-09-13, 11:04
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ja, du minns fel.

Det går inte att utesluta att blodet är äldre.
Jag har försökt hitta det i FUP, men har inte tid längre nu. Hittade det inte, men tror att jag minns rätt
Citera
2011-09-13, 11:06
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Jag tillhör skaran som tror att fs är skyldig, precis som så många andra, sanningen kommer fram förr eller senare
Nu var det ju inte det jag frågade

Själv hör jag till skaran som tror att FS kommer att bli friad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in