2017-01-23, 00:12
  #22225
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Har du spelat mycket under julen och pyntat granen?

Jag lirade en del och hittade helt plötsligt fyra kvinnliga besättningsmedlemmar i baracken. Med 2 fria skills, helt sjukt har ingen aning hur dem kom dit

Jäpp det har jag gjort. Tjejerna har man vunnit i takt med att man fått granen högre och högre. Tror jag hade den i IX, 78 med två kvar för nästa nivå, 80. Sen försvann den ju =/ Men det ska gå att ha fått en femte tjej om man fått granen så pass högt pyntad.

Andra bonusar från granen och snökanonen är ju en hel del kaffe med dopp, verktygslådor, första förbandslådor osv, och du har dessutom (antagligen) fått en helvetes massa "100% bonus för 1 timme", "50% extra silver i 2 timmar" osv, jag har 99+ styck såna bonusar liggandes nu.
Citera
2017-01-23, 02:44
  #22226
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men det ska gå att ha fått en femte tjej om man fått granen så pass högt pyntad.

Man behövde nivå 10 på pyntnivån, d.v.s bara level 5 pynt på både gran och kv-2. Behövdes mycket spelande plus tur för att få det. Det gick och köpa det man missade så där lyckades WG lura av mig 10 + 80 SEK till för de två jag inte lyckades farma
Citera
2017-01-23, 09:52
  #22227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac

Hur menar du nu? Du kan ju använda samma tanks för att klara dina missions..

Nä inte direkt när min högsta heavy är tier 5
Citera
2017-01-23, 14:22
  #22228
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ha! Jac kämpar med samma för t-55 nu, 3000 skada och cappa en bas....tjena.
Har också fastnat på en liknande. Fast den det man skall göra 6000 skada med en TD. Vilket iofs inte är helt omöjligt att klara men jag har inte lirat mina tier X-TDs på länge (har inte tid) utan jag måste fixa det med en av de VIII eller IX som jag grindar. Då var det helt plötsligt inte helt enkelt har det visat sig.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Man behövde nivå 10 på pyntnivån, d.v.s bara level 5 pynt på både gran och kv-2. Behövdes mycket spelande plus tur för att få det. Det gick och köpa det man missade så där lyckades WG lura av mig 10 + 80 SEK till för de två jag inte lyckades farma
Har inte tänkt på det men granen är väl borta nu? Fick man något när den försvann? (Hade nått pynt-level X på både gran och KV-2.)

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men är det 10,5cm eller stora 7,5an som är bäst på Leo'n, vad säger ni?
Jag bytte fram och tillbaka hela grinden. Blev aldrig riktigt klok på vilken som var bäst. Tror dock jag spelade mest med 7,5an.
------

Lika kul som Emil I är mot lägre tier, lika fruktansvärt usel är den mot högre. Snart får jag dock bästa kanonen. Hoppas det blir lite bättre då.
Citera
2017-01-23, 15:08
  #22229
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Nä inte direkt när min högsta heavy är tier 5


Rent teoretiskt så kan ju jag sitta i samma situation, inte sant?

Det bästa om du skall köra missions är ju att skaffa en trevlig premiumtank och bara dynga på.
Citera
2017-01-23, 15:12
  #22230
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har också fastnat på en liknande. Fast den det man skall göra 6000 skada med en TD. Vilket iofs inte är helt omöjligt att klara men jag har inte lirat mina tier X-TDs på länge (har inte tid) utan jag måste fixa det med en av de VIII eller IX som jag grindar. Då var det helt plötsligt inte helt enkelt har det visat sig.

Jag satt med den ett tag nu tills det small till i en match med Grille 15 och den klarades med honors


Den där jädra granen ja, jag hade för mig att någon sade att man skulle kunna köpa dom pynt man behövde för sista leveln men det såg jag aldrig röken av, inte heller något man fick för den level man kom upp till.....fattar ingenting...
Citera
2017-01-23, 15:13
  #22231
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Man behövde nivå 10 på pyntnivån, d.v.s bara level 5 pynt på både gran och kv-2. Behövdes mycket spelande plus tur för att få det. Det gick och köpa det man missade så där lyckades WG lura av mig 10 + 80 SEK till för de två jag inte lyckades farma


Vart fan hittade du dom?? Jag kollade den där jävla shopen hela tiden men hittade ingenting där man kunde köpa pynt - och jag saknade två ynka jädra pynt!
Citera
2017-01-23, 17:03
  #22232
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Vart fan hittade du dom?? Jag kollade den där jävla shopen hela tiden men hittade ingenting där man kunde köpa pynt - och jag saknade två ynka jädra pynt!

Var likadant för mig tills jag äntligen via en länk hitta att det fanns en "Holiday ops shop" där man sålde paket och bundles. Hade en jävla tur och fick en Patton KR efter lite pynt.
Citera
2017-01-23, 17:10
  #22233
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Var likadant för mig tills jag äntligen via en länk hitta att det fanns en "Holiday ops shop" där man sålde paket och bundles. Hade en jävla tur och fick en Patton KR efter lite pynt.

Gick det att göra?!? Fan då, hade jag bara fått någon dag till på mig så - eller också hittat den där jävla giftshopen så
Citera
2017-01-23, 18:30
  #22234
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura

Jag bytte fram och tillbaka hela grinden. Blev aldrig riktigt klok på vilken som var bäst. Tror dock jag spelade mest med 7,5an.
------

Lika kul som Emil I är mot lägre tier, lika fruktansvärt usel är den mot högre. Snart får jag dock bästa kanonen. Hoppas det blir lite bättre då.

Gillade helt klart 7.5an själv, var alldeles för mycket troll över den stora 10an.


Emil I är fan den roligaste tanken på länge och ja jag tror du kommer helt klart gilla 217 i pen på TK 105-9.

Emil II är hittills inte lika rolig som Emil I även om den har mycket bättre alpha skada med 12cm, hela vagnen känns lite klumpig.
__________________
Senast redigerad av Gubbtjyven73 2017-01-23 kl. 18:34.
Citera
2017-01-23, 18:41
  #22235
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
Gillade helt klart 7.5an själv, var alldeles för mycket troll över den stora 10an.


Emil I är fan den roligaste tanken på länge och ja jag tror du kommer helt klart gilla 217 i pen på TK 105-9.

Emil II är hittills inte lika rolig som Emil I även om den har mycket bättre alpha skada med 12cm, hela vagnen känns lite klumpig.
Vad gäller Emil I & II så kände jag precis tvärtom med Emil II, man blir inte rammad till döds av BC eller T 54 lwt iaf. Grejen med emil II är att motorn är ett måste . Turret är nästan lika bra som kranvagnen bouncar allt. Jägeru kan gott försöka penna , inte en chans. Minus är att bössans aimtime är extremt klumpig mot vad jag hade förväntat mig, gäller att ha tålamod och vänta.
Citera
2017-01-24, 06:26
  #22236
Medlem
270215s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
. Men är det 10,5cm eller stora 7,5an som är bäst på Leo'n, vad säger ni?

Har för mig att QB har en video om Leo och satt och snackade om det där dilemmat, alpha eller rate of fire och bättre acc.

Bifogar video länk för den som vill se videon

https://www.youtube.com/watch?v=WkKn9oF1x1o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in