2017-06-16, 15:09
  #22825
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
usch, igår drabbades jag av hög ping på över 100 och spelet blev ryckigt och ospelbart.

Men nu var det något annat jag skulle berätta

Häromdagen cappade jag och sen fick jag meddelande i garaget "Nob, uninstall game" och så vidare av en spelare. Han svor åt att jag cappade och jag sa att jag fick högre XP(hade missat allt jag skjutit på) medan han sa att bara skada gav XP. Jag avslutade allt med "Sir, i do belive you are angry"

Har någon annan fått utstå attacker i garaget?

Vissa dagar flyter allt på och jag träffar åtminstone det jag siktar på även om jag inte gör skada, andra dagar skjuter jag uselt.

Det är tyvärr något man får räkna med händer. Har själv råkat ut för det x antal gånger. Brukar ignorera de för det mesta (ibland ger man de svar på tal, men man har inget för det). Det brukar ofta vara spelare som suicide rushar direkt i början av matcherna som gnäller mest. Ingen mening att unna/ge sådana idioter uppmärksamhet.

Ett exempel: Jag körde Matilda en match. Med fyra minuter kvar var det jag och en AMX 40 kvar (långsamma vagnar). Motståndarlaget hade endast en Luchs kvar. Jag sa i chatten "lets cap, force him to come to us". Amx´en var med på det och vi började cappa. En i vårt lag gick bananas i chatten: "cowards! no cap kill all" osv. Vi och andra i laget sa att vi inte har tiden eller farten att scouta efter en Luchs. Men det brydde sig inte han om, det fortsatte att skanderas tills vi vann. Fortsatte även i garaget hur fega vi var, vi borde uninstall game osv.

Ibland är det bättre att vinna på cap, än att förlora eller att det blir oavgjort.

När det gäller dödshot blir det annorlunda. Det händer inte lika ofta längre och WG har nolltolerans mot sånt. Händer det så gör en ticket och skicka in screenshots samt replay till WG. Det blir automatisk banning på sådana spelare.

Med det sagt så hoppas jag du inte tar åt dig när folk hoppar på dig i chatten. Unna de inte den glädjen att ge de din uppmärksamhet.
Citera
2017-06-16, 15:13
  #22826
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Har någon annan fått utstå attacker i garaget?

Jorå, så sent som för ett par veckor sen efter en riktigt bra Tier VII-match på Prokhorovka med Steyr WT (som i sin tur är en riktigt djävla grym sniper, med grymt bra precision, grymt camo, och bra pen för sin tier) då jag gjorde 2500ish skada och 5 kills vilket ledde till vinsten - jag höll mig långt bak med ett par riktigt bra LTs - så efter matchen fick jag nån svenskdjävel från förlorande laget som gnällde att jag minsann var en fuskare och att han minsann skulle reporta mig för aimbot och allt vad det var.

Visst gör det, WG lär väl själva kunna kontrollera om jag kör med förbjudna mods eller inte? Patetiskt.
Citera
2017-06-16, 15:49
  #22827
Medlem
Skelets avatar
Varför har ni ens på chatten i spelet?
Citera
2017-06-16, 17:03
  #22828
Medlem
Skelets avatar
Och när kommer buffen till Leopard 1? Raderade den efter x antal matcher, någon som ens spelar den idag?
Citera
2017-06-16, 17:07
  #22829
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Varför har ni ens på chatten i spelet?

Varför inte, någon gång var 100:de matcher eller så sägs något nyttigt eller roligt där. Jag har inget problem med idiotierna som pågår där. Det enda som irriterar mig är när någon idiot spamklickar minikartan.
Citera
2017-06-16, 17:42
  #22830
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Varför inte, någon gång var 100:de matcher eller så sägs något nyttigt eller roligt där. Jag har inget problem med idiotierna som pågår där. Det enda som irriterar mig är när någon idiot spamklickar minikartan.


Finns ett addon som tar hand om mapklickandet, ingår i http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/35125-091902-aslains-wot-modpack-wpicture-sound-preview-07-16-06-2017/
Citera
2017-06-16, 17:50
  #22831
Medlem
Skelets avatar
In i dimman kör Pu BtG istället, polska armen i farten just nu = en ölburk spelar bättre. Nog full kanske jag återkommer senare ikväll.

Jo justde, kör inte JgPanther nånting en fel på den efter senaste patchen, 1 av 10 skott träffar.
Citera
2017-06-16, 19:09
  #22832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf

Med det sagt så hoppas jag du inte tar åt dig när folk hoppar på dig i chatten. Unna de inte den glädjen att ge de din uppmärksamhet.

Jag tar inte åt mig, var första gången det hände och då har jag spelat många år med lite uppehåll då och då
Citera
2017-06-16, 19:11
  #22833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Javisst har man fått "glada" pm i garaget efter man spelat dåligt nån match, men det har avtagit allt eftersom mina stats blivit bättre!
Har man bra stats kan man göra dåliga matcher som en noob inte skulle kunna göra utan att få gnäll(med det sagt påstår jag inte att du är en noob)!

Bry dig inte och svara bara lite spydigt som du gjorde för alla kan inte vara bäst jämt!

Meningen att man ska ta illa upp att vara noob? Jag känner mig som en sådan ganska ofta när jag kommer puttrande i en långsam vagn och blir sönderskjuten av en snabb lätt vagn och sen när jag gör samma sak kraschar jag in i en sten eller skjuts sönder och samman
Citera
2017-06-17, 18:26
  #22834
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Meningen att man ska ta illa upp att vara noob? Jag känner mig som en sådan ganska ofta när jag kommer puttrande i en långsam vagn och blir sönderskjuten av en snabb lätt vagn och sen när jag gör samma sak kraschar jag in i en sten eller skjuts sönder och samman

Noobs är vi ju allihopa någon gång vad det än gäller. Helt fullärd när det gäller WoT (eller andra spel) blir nog ingen. Spela på och ha kul säger jag!

https://www.youtube.com/watch?v=RDm_jETUgm4


Har haft denna vagn upplåst en längre tid. Har dock inte haft någon större vilja att köpa loss den, men ändå... (jag funderar allvarligt på att skaffa den "bara för att" ).

https://www.youtube.com/watch?v=fNcVpru9yQA


WoT – New Matchmaker FAQ:

https://thearmoredpatrol.com/2017/06/17/wot-new-matchmaker-faq/#more-51455


Supertestservern: T92 - amerikansk premium tier 8 LT:

https://thearmoredpatrol.com/2017/06/16/supertest-t92/


Ändringar i kinesiska tech trädet:

https://ritastatusreport.live/2017/06/16/chinese-tech-tree-changes/
Citera
2017-06-17, 18:44
  #22835
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Jo justde, kör inte JgPanther nånting en fel på den efter senaste patchen, 1 av 10 skott träffar.

Är det inte bara RNG som rövkör dig då? Senaste dagarna har jag knappt kunnat träffa ett skit med vare sig Steyr WT, Strv S1 eller Strv 103-0 - som samtliga har synnerligen låg dispersion (vanligtvis)...
Citera
2017-06-18, 12:52
  #22836
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag känner mig som en [noob] ganska ofta när jag kommer puttrande i en långsam vagn och blir sönderskjuten av en snabb lätt vagn och sen när jag gör samma sak kraschar jag in i en sten eller skjuts sönder och samman
Ha ha! Vi är alla där. Även om efter ett tag så blir det mindre frekvent (förhoppningsvis). Men det slutar aldrig att gå åt helvete på de mest underliga sätt. Oavsett hur bra stats man än har. Den saken är iaf säker.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Har haft denna vagn upplåst en längre tid. Har dock inte haft någon större vilja att köpa loss den, men ändå... (jag funderar allvarligt på att skaffa den "bara för att" ).
Gå för det! Den är så sällsynt ute i fält så den ska du absolut köpa imo. Lite samma känsla som att köpa en grön Ferrari när alla andra kör röda.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Ändringar i kinesiska tech trädet:

https://ritastatusreport.live/2017/06/16/chinese-tech-tree-changes/
Den där är jag nyfiken på. Dom tog ju bort WZ 111-5A och satte in 113 istället för att 5A var så jäkla OP när kineserna kom. Har inte kollat statsen ännu men det ska bli kul att se om det fortfarande är en tuffing?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in