2010-08-17, 21:00
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
varför finns det ingen tydligt BULK guide? det finns en deff guide, men ingen bulk.
Citera
2010-08-17, 21:01
Medlem
LOLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreato
Rent logiskt nu. Om ländryggen ligger i bänken så blir väl ändå arean större än om man haft en svank? Eller så hänger jag inte med i ditt argument alls. Styrkelyftare svankar väl upp sig något otroligt för att bara få upp skiten, de är inte så intresserade av kontakten, medan ländrygg i = kontakt. Kan självklart ha fel, men tyckte du skrev knepigt där.

Edit: Vilken area är det vi pratar om föresten? Förstod mitt eventuella tolkningsfel nämligen!

Haha vet faktiskt inte. Men det går ju faktiskt att svanka även fast man har bena i luften
Eller?... någon här som verkligen vet?
Citera
2010-08-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOLAD
Haha vet faktiskt inte. Men det går ju faktiskt att svanka även fast man har bena i luften
Eller?... någon här som verkligen vet?

Det går att svanka med benen uppe men det blir också betydligt lättare att hålla ryggen mot bänken iochmed att du ju lyfta rumpan för att trycka ner ryggen i bänken och därför eliminera svanken.
Lägga belastningen på rätt ställen, när du svankar kommer även bröstryggen att resa sig lite och ge en lutning på brösten som du inte vill ha och jag känner direkt att belastningen hamnar mer på axlar om jag testar att svanka bara nu ståendes, liggandes och sittandes.

Testa själv att lägga dig i sängen med benen på golvet gentemot benen uppe och låtsas att du har en stång i händerna, mycket enklare att hitta bröstet och få pump och kontakt.
Citera
2010-08-17, 21:18
Medlem
Kreatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
varför finns det ingen tydligt BULK guide? det finns en deff guide, men ingen bulk.
Snackar du om ABCDE-dieten så fanns det någon länk någonstans som skickar vidare dig till intervjun med skaparen av ABCDE-dieten. Där berättar han klart och tydligt vad du till exempel kan äta på bulken.
Citera
2010-08-17, 22:41
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Det blir automatiskt lättare att ha fötterna i golvet för att det är mer stabilt, utan att man för den delen behöver hjälpa till med ett frånskjut.
Citera
2010-08-18, 02:00
Medlem
en nybörjarfråga för en nybörjare:

som jag förstår det så är TuT väldigt viktigt, alltså att muskeln hela tiden jobbar. man behöver därför inte ha lika tunga vikter när man kör.

det jag undrar är då: för en nybörjare som mig som är väldigt svag men vill ha volym, skulle simpla hemmaövningar som armhävningar med ett bra "TuT" utförande då kunna vara ett bra alternativ för volym?
Citera
2010-08-18, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Varför borde det finnas? Ät allt du kommer över och satsa på en 1000kcal+ / dag så kan du räkna med att du bulkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Funkytune

som jag förstår det så är TuT väldigt viktigt, alltså att muskeln hela tiden jobbar. man behöver därför inte ha lika tunga vikter när man kör.

det jag undrar är då: för en nybörjare som mig som är väldigt svag men vill ha volym, skulle simpla hemmaövningar som armhävningar med ett bra "TuT" utförande då kunna vara ett bra alternativ för volym?

Nej. Börja på ett gym istället, lite armhävningar gör ingenting.
Citera
2010-08-18, 10:33
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:

tut säger ingenting om vilken vikt du har.

Citat:
Ta dig till gymmet istället, du kommer lära dig mycket geno matt gå dit. Samma som att du lär dig mycket genom att vara med på fotbollsträningen mer än att göra alla övningar hemma. Du kommer se hur andra arbetar med sina muskler osv. Det tar väldigt lång tid att lära sig gymma bra, folk tror det bara är att dra lite i vikter. Men samma som att både du och jag kan sparka på en boll så kan David Beckham göra det också, men det är skillnad på hur vi sparkar.
Citera
2010-08-18, 19:00
Medlem
Det är väldigt svårt att säga vad som fnkar och vad som ej funkar, endel växer bra på ett sätt andra på ett annat sätt.När det gäller utförande och muskelbygge så skulle jag lägga upp några punkter.Vi tar t.ex stångrodd som exempel.

1.Teknik som inte förorsakar skador.Rak rygg,,bålstabilitet
2.Jobba med rätt muskler.Kör 10 set stångrodd se efter var det känns.Känns det endast i beseps å underarmar har du gjort nåt fel.Troligtvis för tunga vikter och för mycket gung

3.Fuska med måtta.Uppfyller men de övre punkterna så är det fritt fram att fuska.Stora vikter bygger
Citera
2010-08-18, 19:03
Medlem
pezrulezhaakons avatar
FSMW

Siffran på vikten säger inget om hur effektiv din träning blir.
Citera
2010-08-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
FSMW

Man skall hela tiden sträva efter att höjja vikterna och lite fusk kan ofta hjälpa en över platåerna.Visst, att köra studshantelpress med 40kg hantlar istället för att köra strikta och djupa med 35 kg hantlar är ej brasärskilt i roddövningar och bicepsövningar så går det att fuska utan större risker
Citera
2010-08-18, 19:08
Medlem
chilloptimerares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
FSMW

+1

Syftet är ju att överbelasta muskeln, sen på vilket sätt man gör det är upp till en själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in