2010-08-23, 20:48
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Innan jag får bevis i min hand tror jag inte på någon av er sektmedlemar.

Jo så är det, men vad jag har förstått så har sekten inget speciell åsikt ang negativträning. Så för mig är att kalla kort rom träning för "tut" träning inte helt korrekt.

Är du skämtet på fotot lär det aldrig hända att du ngnsin kan få resultat som gör att du kan tro på annat än axon.
Citera
2010-08-23, 20:52
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Är du skämtet på fotot lär det aldrig hända att du ngnsin kan få resultat som gör att du kan tro på annat än axon.
Så om jag skulle börja träna som ni robbandyrkare gör, kan jag då bli av med mina manboobs? Förövrigt så har mycket av mina tankar/idéer innom träning varit ifrån grunden Axons idéer, gör det mig till en sämre människa nu?
Citera
2010-08-23, 21:14
Avslutad
Citat:

Så när Thomaspunkt ber dig att presentera någonting som stödjer din teori går du till personangrepp baserat på bilden han valt att använda som avatar?

Upp ur sandlådan för i helvete
Citera
2010-08-23, 21:36
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Detta var bland det mest elaka jag läst på flashback detta året
Citera
2010-08-23, 21:40
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sy-s
Vill bara tillägga att jag hade mitt livs bästa axel- och bröstpass för några dagar sedan, tack vare TUT metoden.

MVH
Säger ju iofs ingenting om hur du har byggt för att du upplevde det bra. Även om jag själv alltid har kört TuT. Det är inget revolutionerande att köra TuT precis, snarare mer regel än undantag.
Citera
2010-08-23, 23:30
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Tungvikt

Nej du aktiverar inte per automatik fler muskelfibrer bara för att du kör excentriskt. Att du är starkare då beror på muskelfibrernas struktur och uppbyggnad, mellan Myosinfilamenten och Aktinfilamenten.

Men den excentriska fasen är den som potentiellt gör mest positiv "skada" för muskeluppbyggnaden.

Din lösning på rebusen stämmer inte helt heller. Lite mer kunskap om de olika muskeltypernas funktion och arbete, från din sida eftersöks.
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2010-08-23 kl. 23:32.
Citera
2010-08-23, 23:35
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Personangrepp är alltid synonymt med sämre kunskap, eller en ovilja att lära sig. Stoltheten är alltid ivägen.
Citera
2010-08-24, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Tungvikt

Nej du aktiverar inte per automatik fler muskelfibrer bara för att du kör excentriskt. Att du är starkare då beror på muskelfibrernas struktur och uppbyggnad, mellan Myosinfilamenten och Aktinfilamenten.

Men den excentriska fasen är den som potentiellt gör mest positiv "skada" för muskeluppbyggnaden.

Din lösning på rebusen stämmer inte helt heller. Lite mer kunskap om de olika muskeltypernas funktion och arbete, från din sida eftersöks.
Inte per automatik, men om kan kör bra TuT? Om det är fel så rätta mig gärna med bevis, för jag har bara läst & hört just så.

Sen om den gör mest positiv "skada", som du säger, bevisar ju bara på att det är effektivt, jag sa inte mycket mer än så...

Om du vet så mycket räcker det väl med att du isf rättar alla här, eller hur?
Citera
2010-08-24, 12:57
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Tungvikt

Det är inte lätt att förklara målande med ord, eftersom det krävs att man studerar bilder för att se hur det ser ut.
Om du kollar på vad som händer i musklerna när Myosinhuvudena "krokar i" Aktinfilamenten vid en koncentrisk riktning så ser man att vinken ändras i förhållande till varandra.
När den excentriska rörelsen påbörjas så finns det en liten passiv styrka i vävnaden, som hjälper Myosinhuvudena att stanna kvar i Aktinfilamentet. Denna styrkan gör att man klarar att bromsa högre vikt än man klarar koncentriskt, samt att vävnaden slits lite mer.

En extremt förenklad liknelse.
Om en trärasps yta får vara Myosinhuvudena och en träplanka Aktinfilamentet så krävs det ju mer kraft åt ena hållet för att flytta raspen pga mer friktion. Det hållet är den excentriska fasen.
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2010-08-24 kl. 13:00.
Citera
2010-08-24, 13:23
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Tungvikt

Det är inte lätt att förklara målande med ord, eftersom det krävs att man studerar bilder för att se hur det ser ut.
Om du kollar på vad som händer i musklerna när Myosinhuvudena "krokar i" Aktinfilamenten vid en koncentrisk riktning så ser man att vinken ändras i förhållande till varandra.
När den excentriska rörelsen påbörjas så finns det en liten passiv styrka i vävnaden, som hjälper Myosinhuvudena att stanna kvar i Aktinfilamentet. Denna styrkan gör att man klarar att bromsa högre vikt än man klarar koncentriskt, samt att vävnaden slits lite mer.

Om en trärasps yta får vara Myosinhuvudena och en träplanka Aktinfilamentet så krävs det ju mer kraft åt ena hållet för att flytta raspen pga mer friktion. Det hållet är den excentriska fasen.
Tänker du på en trähyvel här? De två kanske är synonymer men jag är inte bekant med ordet rasp innan.
Citera
2010-08-24, 13:44
Medlem
Zayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Tänker du på en trähyvel här? De två kanske är synonymer men jag är inte bekant med ordet rasp innan.

Rasp = Grov fil med samtliga tänder vinklade åt samma håll.

Typ.

Edit: Länk med bild på högupplöst rasp: http://www.nordicforgeinc.com/couverture.jpg
Citera
2010-08-24, 13:51
Medlem
Citat:
Tungvikt

Jag hänger med, men borde det inte aktivera fler fibrer då? Jag vet att det inte gör det automatiskt, för om man bara släpper efter på den excentriska rörelsen så ger det ju ingenting... men du förstår hur jag tänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in