2010-08-06, 17:14
  #721
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ministry43
Håller med till fullo!
Myten att du kan träna specifika delar av en muskel är nästan skrattretande.
Trodde faktiskt att den var utdöd.
Men vad jag läser här tyder på annat - ofattbart!

Den ska jag väcka till liv, rejält. Det är visserligen ingen myt men ändå.

Den myt jag dock ska ta ihjäl ordentligt är den om att man inte kan bli grov utan AAS. Myten om genetiska max som ger skrattretande dåliga prognoser, den ska jag avrätta och därmed få yngre utövare att förstå att de inte behöver dopa sig för att se ut som fitnesskillar eller bodybuilders för den delen.

Tänk på det här, mina motpoler säger hela tiden att man kan läsa sig till att det inte går hela tiden, de säger också att man ska läsa sig till att man inte kan bli grov. Tänk nu på vad tråden handlar om...
Nu kör vi! Ner med negativismen.

Att proffsen inte vet hur man bygger maxvolym är så kul att höra varje gång, tänk om vi skulle skramla till en anatomibok åt dem, fatta vilken nivå nästa Mr O skulle hamna på. Coleman 2003 skulle var chanslös...
__________________
Senast redigerad av RobbanColeman 2010-08-06 kl. 17:21.
Citera
2010-08-06, 17:16
  #722
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Inte för att verka nedlåtande men personliga erfarenheter är sällan ett slagkraftigt argument i sådana här diskutioner men visst vill du använda dem kan jag inte hindra dig.

Ska jag hitta på att vadpressar ger mig bra bröstmuskler och sedan gå emot teori, praktik och anatomi och vara en liten ettrig toåring som vägrar ge sig?

Tror inte jag skulle uppfattas som trovärdig.

Rätt kul om jag får säga det själv...

Svarade du på om du trodde 90kg var ditt genetiska max förresten?
Citera
2010-08-06, 17:30
  #723
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Den ska jag väcka till liv, rejält. Det är visserligen ingen myt men ändå.

Den myt jag dock ska ta ihjäl ordentligt är den om att man inte kan bli grov utan AAS. Myten om genetiska max som ger skrattretande dåliga prognoser, den ska jag avrätta och därmed få yngre utövare att förstå att de inte behöver dopa sig för att se ut som fitnesskillar eller bodybuilders för den delen.

Tänk på det här, mina motpoler säger hela tiden att man kan läsa sig till att det inte går hela tiden, de säger också att man ska läsa sig till att man inte kan bli grov. Tänk nu på vad tråden handlar om...
Nu kör vi! Ner med negativismen.

Att proffsen inte vet hur man bygger maxvolym är så kul att höra varje gång, tänk om vi skulle skramla till en anatomibok åt dem, fatta vilken nivå nästa Mr O skulle hamna på. Coleman 2003 skulle var chanslös...

när ska du sluta med ditt snack?`mdu låter som mona sahlin full av skit och propagerar. lycka till att bli "bodybuilder" grov utan mängder med prepp.
Citera
2010-08-06, 17:39
  #724
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashycrash
när ska du sluta med ditt snack?`mdu låter som mona sahlin full av skit och propagerar. lycka till att bli "bodybuilder" grov utan mängder med prepp.

Tycker du mitt snack är värre än de som raljerar om att man i princip inte behöver försöka alls utan doping?

Lite balans blir det iaf då jag blir vad du kallar "Mona Sahlin"...

Tänk på vad tråden heter, de som motsäger mig hela tiden hävdar att man inte kan få volym överhuvudtaget, ändå hävdar de att de har rätt.
Citera
2010-08-06, 17:47
  #725
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Tycker du mitt snack är värre än de som raljerar om att man i princip inte behöver försöka alls utan doping?

Lite balans blir det iaf då jag blir vad du kallar "Mona Sahlin"...

Tänk på vad tråden heter, de som motsäger mig hela tiden hävdar att man inte kan få volym överhuvudtaget, ändå hävdar de att de har rätt.

jag hävdar inte det. men du blir aldrig riktigt grov utan det.
Citera
2010-08-06, 17:58
  #726
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Räkna upp 10st kroppsbyggare som är över 180cm och väger in på 90kg (knallhårda) på en SM scen i bodybuilding och som inte tagit anabola.

90kg muskler i kroppsbyggarform (oavsett om man är över 180cm) är absurt mycket muskler och ingen på denna bräd är i närheten av det vågar jag påstå (rent).

Klart det går att snacka på internet och säga att det inte är omöjligt men upp med bilder, filmer och bevis istället. Generellt så underskattar många på internet hur svårt det är i realiteten. Fråga runt lite bland kroppsbyggare hur pass svårt det är att väga in runt 90kg på en kroppsbyggar scen.

Om inte kan ni åka ned till SM i bodybuilding som är om några veckor nere i Västerås så kan ni få se hur en 90kgs kroppsbyggare ser ut. De är monster.

Mvh

Flashycrash:

Anledningen till att dopingen ens kommer på tal är att de använder den frågan som ett vapen i att hävda att jag har FEL. De kraschar proffsen med motivet att de är dopade. Jag anser proffsen vara bäst i världen på att bygga volym, de är världens bästa bodybuilders oavsett vad de stoppar i sig.

Antingen det eller så blir jag anklagad, om än inlindat ibland... Jag räknar med att väga 85kg rippad på 174cm, helt ren, okt 2011, det är rätt mycket grövre än 90kg om man är över 180cm!
__________________
Senast redigerad av RobbanColeman 2010-08-06 kl. 18:01.
Citera
2010-08-06, 18:11
  #727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Flashycrash:

Anledningen till att dopingen ens kommer på tal är att de använder den frågan som ett vapen i att hävda att jag har FEL. De kraschar proffsen med motivet att de är dopade. Jag anser proffsen vara bäst i världen på att bygga volym, de är världens bästa bodybuilders oavsett vad de stoppar i sig.

Antingen det eller så blir jag anklagad, om än inlindat ibland... Jag räknar med att väga 85kg rippad på 174cm, helt ren, okt 2011, det är rätt mycket grövre än 90kg om man är över 180cm!

Ja de är de men det är oerhört korkat att träna som de utan AS.
Och det är ju det som är grejen. Hur svårt skall det vara att inse.
Men det är bara för mig att inse: att vilja väl i detta ämne skapar bara irritation, fientlighet mm istället för ett uns av ex tacksamhet eller nyfikenhet.
Därför lägger jag ner och låter er plaska vidare i ankdammen.
Slösa gärna bort livets begränsade tid på gymmet med ineffektiva program.
It´s your life!
__________________
Senast redigerad av ministry43 2010-08-06 kl. 18:23.
Citera
2010-08-06, 18:20
  #728
Medlem
Pestfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Flashycrash:

Anledningen till att dopingen ens kommer på tal är att de använder den frågan som ett vapen i att hävda att jag har FEL. De kraschar proffsen med motivet att de är dopade. Jag anser proffsen vara bäst i världen på att bygga volym, de är världens bästa bodybuilders oavsett vad de stoppar i sig.

Antingen det eller så blir jag anklagad, om än inlindat ibland... Jag räknar med att väga 85kg rippad på 174cm, helt ren, okt 2011, det är rätt mycket grövre än 90kg om man är över 180cm!

Om detta nu är fallet, hur kommer det sig att du själv påbörjat denna debatt vid ett flertal tillfällen?
Citera
2010-08-06, 18:23
  #729
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ministry43
Ja de är de men det är oerhört korkat att träna som de utan AS.
Och det är ju det som är grejen. Hur svårt skall det vara att inse.
Men det är bara för mig att inse: att vilja väl i detta ämne skapar bara irritation, fientlighet mm istället för tacksamhet.
Därför lägger jag ner och låter er plaska vidare i ankdammen.
Slösa gärna bort livets begränsade tid på gymmet med ineffektiva program.
It´s your life!

Jag älskar att träna, gillar att alltid vara fräsch, aldrig ha ont, och jag gillar att bli grov.
Hur mycket muskler/år bygger ett effektivt program?

Jag är inte det minsta fientlig, var lugn...
Citera
2010-08-06, 18:23
  #730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Inte för att verka nedlåtande men personliga erfarenheter är sällan ett slagkraftigt argument i sådana här diskutioner men visst vill du använda dem kan jag inte hindra dig.

Ska jag hitta på att vadpressar ger mig bra bröstmuskler och sedan gå emot teori, praktik och anatomi och vara en liten ettrig toåring som vägrar ge sig?

Tror inte jag skulle uppfattas som trovärdig.
Det är viss skillnad på din jämförelse där och min sanning. Att ändra vinkel för att träffa övre bröst mer aktiverar självklart övre bröst. Du kan dock aldrig aktivera bröstmusklerna i en vadpress. Men jag behövde nog inte säga detta.

Det börjar bli barnsligt nu.

Men om allt detta nu är så självklart för er anatominördar och om lutande träning knappt påverkar bröstträningen varför är inte detta mer allmänt känt då o varför skiter inte alla i att träna lutande pressar mm när det ändå inte spelar någon roll? Eller är det bara du som förstått detta?

Fattar inte hur ni spillevinker kan säga att Robban hade kunnat göra bättre, bli biffigare, inte vet vad han pratar om, när han testat allt ni pratar om samt antagligen är biffigast i hela denna tråden. Trots att han är REN! (vilket alla uppenbarligen inte är här) HALLÅ?!

Tror ni det är en SLUMP?

Vem är det som är internetkrigare egentligen? Ni vägrar ju ens prova andra sätt...

Jag har också kört som den typiska "flashbackar'n" länge, läst alla trådar här och utgått ifrån det, men inte förrän jag började komma igång med riktig TUT-träning och förstå mig på kontakt på riktigt har det gett mig rejäla resultat... det är ingen slump det heller. Jag har ju haft samma gener hela tiden.
__________________
Senast redigerad av Tungvikt 2010-08-06 kl. 18:26.
Citera
2010-08-06, 18:25
  #731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungvikt
Det är viss skillnad på din jämförelse där och min sanning. Att ändra vinkel för att träffa övre bröst mer aktiverar självklart övre bröst. Du kan dock aldrig aktivera bröstmusklerna i en vadpress. Men jag behövde nog inte säga detta.

Det börjar bli barnsligt nu.

Men om allt detta nu är så självklart för er anatominördar och om lutande träning knappt påverkar bröstträningen varför är inte detta mer allmänt känt då o varför skiter inte alla i att träna lutande pressar mm när det ändå inte spelar någon roll? Eller är det bara du som förstått detta?

Fattar inte hur ni spillevinker kan säga att Robban hade kunnat göra bättre, bli biffigare, inte vet vad han pratar om, när han testat allt ni pratar om samt antagligen är biffigast i hela denna tråden.

Tror ni det är en SLUMP?

Vem är det som är internetkrigare egentligen? Ni vägrar ju ens prova andra sätt...

Jag har också kört som den typiska "flashbackar'n" länge, läst alla trådar här och utgått ifrån det, men inte förrän jag började komma igång med riktig TUT-träning och förstå mig på kontakt på riktigt har det gett mig rejäla resultat... det är ingen slump det heller. Jag har ju haft samma gener hela tiden.

blablablabla! Osv! It goes on and on.........
Citera
2010-08-06, 18:26
  #732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ministry43
blablablabla! Osv! It goes on and on.........
Det är så det brukar se ut och låta när man inte har något mer vettigt att komma med...

Skulle inte vi få plaska vidare i ankdammen själva nu, eller hur var det?

Mogenhet kommer inte alltid med åren, ser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in