2010-08-04, 04:59
  #601
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Som sagt, du har verkligen inte följt med i trådarna, att följa dem i efterhand är helt missvisande då det censurerats bort sjuuuukt mycket...
Nej jag läste bara första sidorna i denhär tråden och det är intrycket jag fick.

Angående ditt upplägg så såg det intressant ut i början men intresset falnade snabbt pga. den totalt onyanserade närmaste religiösa tonen och ett par köttskalliga hangarounds inlägg. Jag tror du skulle tjäna på att uttrycka dig mer diplomatiskt och ödmjukt om du menar allvar med att sprida din kunskap och inte bara internetkriga. Nog om detta. Kör hårt och hoppas att det går bra för dig!
Citera
2010-08-04, 09:39
  #602
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Nej jag läste bara första sidorna i denhär tråden och det är intrycket jag fick.

Angående ditt upplägg så såg det intressant ut i början men intresset falnade snabbt pga. den totalt onyanserade närmaste religiösa tonen och ett par köttskalliga hangarounds inlägg. Jag tror du skulle tjäna på att uttrycka dig mer diplomatiskt och ödmjukt om du menar allvar med att sprida din kunskap och inte bara internetkriga. Nog om detta. Kör hårt och hoppas att det går bra för dig!

Mmm.
Det är svårt att "vara" ödmjuk och inte framstå som dryg på internet. Jag är dock säker på det jag skriver, detta då jag mycket kritiskt provat det mesta man kan prova. Detta medför en viss självsäkerhet, och kanske "arrogans", i mina uttalanden, beroende på att jag inte jämkar utan är tvärsäker.

Egentligen är det kanske just "för" ödmjuk jag egentligen är, lite rädd för att vara "elak". Faktum är att Axon själv basunerar ut både det ena och det andra. Han levererar filmer på sin träning hela tiden dessutom. Jag är ledsen, det är inte mobbning alls, det är ren ärlighet, han kan verkligen inte träna. Jag ser motsvarande utföranden på gymmet dagligen men det gör mig ingenting alls, de har nämligen inte gått ut med att de är experter, den "rena" normen eller nått sitt genetiska max med "rätt" träning. Är man en person som Axon har man ett visst ansvar!
Filmerna jag visar med honom är ju inte bara motsvarigheten til tut, det är ju käpprätt...

Att vara rak och ärlig är inte detsamma som att vara elak. Axon har själv satt sig i en mer än öppen, och med rätta, utsatt position.

Betänk att det är jag som går mot normen här, jag som sticker ut, jag som är i minoritet, är det så en mobbare jobbar?

Jag tar dock åt mig av din kritik, dvs jag förstår att folk kan få den bilden, framförallt då hela diskussionerna inte finns med. Diskussionerna hade pågått innan första texten också...

Tack detsamma! Keep it up!
__________________
Senast redigerad av RobbanColeman 2010-08-04 kl. 09:54.
Citera
2010-08-04, 12:42
  #603
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Nej jag läste bara första sidorna i denhär tråden och det är intrycket jag fick.

Angående ditt upplägg så såg det intressant ut i början men intresset falnade snabbt pga. den totalt onyanserade närmaste religiösa tonen och ett par köttskalliga hangarounds inlägg. Jag tror du skulle tjäna på att uttrycka dig mer diplomatiskt och ödmjukt om du menar allvar med att sprida din kunskap och inte bara internetkriga. Nog om detta. Kör hårt och hoppas att det går bra för dig!


Har själv aldrig fattat varför man ska vara ödmjuk när man vet man har rätt, jag skriver mkt i kemiforumet och där är saker mer entydigt, skulle aldrig backa om jag skapat mig empiriska bevis , men där är det lättare att få folk att inse när de brunnit , liksom i fysik.

För mig är inte Robban beviset, utan alla grymma kroppsbyggares resultat som Robbans träning är en kopia av. Tom Arnold lovordar pumpet.
Citera
2010-08-04, 14:39
  #604
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Har själv aldrig fattat varför man ska vara ödmjuk när man vet man har rätt, jag skriver mkt i kemiforumet och där är saker mer entydigt, skulle aldrig backa om jag skapat mig empiriska bevis , men där är det lättare att få folk att inse när de brunnit , liksom i fysik.

För mig är inte Robban beviset, utan alla grymma kroppsbyggares resultat som Robbans träning är en kopia av. Tom Arnold lovordar pumpet.

Okej, om vi kör på ditt sätt, och skippar ödmjukheten ett litet tag då.

Det du aldrig förstått, och fortfarande inte fattat, uppenbarligen, är att det inte är någon som säger emot träningsfilosofin, och "sågar" pumpen.

Det är de bristfälliga anatomiska förklaringarna som förstör ett annars fint sätt att träna. Men istället för att inse detta, så försätter ni er i någon sorts sjuk martyrposition, och låtsas som att det pågår en häxjakt mot er och The Coleman Way.

Varför ska man vara ödmjuk när man "vet" att man har rätt? Jo, för att man kan ha fel. Vem vill dessutom lyssna på en dryg och arrogant person som tveklöst hävdar att han har rätt utan att bemöta argument?
Citera
2010-08-04, 14:47
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Det är de bristfälliga anatomiska förklaringarna som förstör ett annars fint sätt att träna. Men istället för att inse detta, så försätter ni er i någon sorts sjuk martyrposition, och låtsas som att det pågår en häxjakt mot er och The Coleman Way.
Hur förstör det?

Om något är dåligt anatomiskt så borde det ju inte funka att bli stor på det viset!
Citera
2010-08-04, 14:50
  #606
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungvikt
Hur förstör det?

Om något är dåligt anatomiskt så borde det ju inte funka att bli stor på det viset!

Det förstör genom att vara fel. Jag vill i alla fall inte gå runt med en felaktig tro om vad som händer i kroppen, och falska förhoppningar om att kunna prickskjuta delar av muskler.

Du tänker ju helt fel. Det är klart det går att bli stor utan att man förstår mekaniken bakom det som sker.
Citera
2010-08-04, 14:50
  #607
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Okej, om vi kör på ditt sätt, och skippar ödmjukheten ett litet tag då.

Det du aldrig förstått, och fortfarande inte fattat, uppenbarligen, är att det inte är någon som säger emot träningsfilosofin, och "sågar" pumpen.

Det är de bristfälliga anatomiska förklaringarna som förstör ett annars fint sätt att träna. Men istället för att inse detta, så försätter ni er i någon sorts sjuk martyrposition, och låtsas som att det pågår en häxjakt mot er och The Coleman Way.

Varför ska man vara ödmjuk när man "vet" att man har rätt? Jo, för att man kan ha fel. Vem vill dessutom lyssna på en dryg och arrogant person som tveklöst hävdar att han har rätt utan att bemöta argument?

Hur kan man så fatalt missa och egentolka "mitt" sätt att träna som att det handlar endast om pump. Ledsen men då har du helt missat poängen och dessutom tillsammans med många här i tråden "bestämt" vad "mitt" sätt att träna är.
Bodypump och cross-fit torde vara optimalt isf, läs om, du med fler misstolkar allt, iof börjar det redan med "TS" som hävdar att det handlar om endast tut.
Ni tar "mitt" träningssätt ifrån mig genom att egentolka vad det går ut på och bestämmer själva vad jag förespråkar och godkänner det därefter.
Jag pratar om bodybuilding, inget annat.
Citera
2010-08-04, 14:52
  #608
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Hur kan man så fatalt missa och egentolka "mitt" sätt att träna som att det handlar endast om pump. Ledsen men då har du helt missat poängen och dessutom tillsammans med många här i tråden "bestämt" vad "mitt" sätt att träna är.
Bodypump och cross-fit torde vara optimalt isf, läs om, du med fler misstolkar allt, iof börjar det redan med "TS" som hävdar att det handlar om endast tut.
Ni tar "mitt" träningssätt ifrån mig genom att egentolka vad det går ut på och bestämmer själva vad jag förespråkar och godkänner det därefter.
Jag pratar om bodybuilding, inget annat.

Nu skrev jag pumpen för att det var ordvalet som KemiRockarFett använde sig av, och jag förenklade din träning till den termen i mån av att snabbt uttrycka mig. Givetvis vet jag att det du snackar om handlar om mer än bara pump, och jag menade inte enbart pumpen, utan försökte sammanfatta din träningsfilosofi med ett ord.

Jag har inte bestämt vad din träning är, och det är inget jag har ett intresse av att göra heller.
Citera
2010-08-04, 14:54
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Det förstör genom att vara fel. Jag vill i alla fall inte gå runt med en felaktig tro om vad som händer i kroppen, och falska förhoppningar om att kunna prickskjuta delar av muskler.

Du tänker ju helt fel. Det är klart det går att bli stor utan att man förstår mekaniken bakom det som sker.
Så det är HELT FEL? Wow...

Jag tänker fel?

Du tror inte det finns någon koppling mellan att de framgångsrika byggarna ser ut som de gör och inte anatominördarna?
Citera
2010-08-04, 14:55
  #610
Medlem
KloBengan: Vi ska nog lägga ner här. Jag, Robban m fl tränar som resten av de bevisat framgångsrika gör så kan du träna som Axon!
Citera
2010-08-04, 14:56
  #611
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungvikt
Så det är HELT FEL? Wow...

Jag tänker fel?

Du tror inte det finns någon koppling mellan att de framgångsrika byggarna ser ut som de gör och inte anatominördarna?

Men varför läser du inte vad jag skriver? Jag talar fortfarande om de anatomiska förklaringarna, och inte byggande i allmänhet.

Det är helt fel att påstå att man prickskjuter nedre lats, ja. Därför har jag aldrig sett någon med enormt stora nederdelar av sina latissimus dorsi, oavsett om det är byggare eller som du säger, anatominördar.

En kille kan bli grov av att träna på gym. Killen kanske tror att hans grovhet beror på att han dricker exakt 2 liter vatten innan han går att lägger sig. Att han dricker vatten är inte orsaken till hans grovhet, men han blir fortfarande grov. Fattar du vad jag menar i det här exemplet?

Bara för att man får framgångsrika resultat betyder inte det att man har lyckats få alla bakomliggande mekanismer rätt.
Citera
2010-08-04, 14:57
  #612
Medlem
Det är ingen slump att du har en så pass välutvecklad kropp som du gör Robban.

Det är ingen slump heller att jag är mest välutvecklad av min tränande vänkrets. De flesta av dem tränar fel. Inkl. anatominördarna. De liknar spaggetis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in