2010-07-29, 16:07
Medlem
Quixotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Quixote

Vem har sagt att det handlar om teori ELLER praktik?

Kanske var lite otydlig men det jag försökte att illustrera är att man tillslut väljer att luta åt något håll. Är det praktikerna man tror på eller är det teoretikerna? Valet är fritt och så länge det är ett hyfsat jämlikt förhållande så hamnar man nog rätt trots allt.
Citera
2010-07-29, 16:17
Medlem
RobbanColemans avatar
Det går inte att bygga 5kg muskler per år om man inte är nybörjare, det går inte att tävla i bodybuilding utan AAS, och slutligen det går inte att träffa...

Tur det finns folk som vill framåt. Hur skulle världen se ut annars. Tänk om den nått sitt "genetiska max" vid stenåldern...

Jag har aldrig påstått att man är helt avslappnad i övriga delar, läs om läs rätt. Jag skriver ju att man är anspänd i typ hela kroppen innan man ens börjar. Självklart även i övre delen av ryggen. Färdigställning ngn? Detta i alla övningar ngn? Läs det jag skriver.

Klart hela latsen spänns, men den huvudsakliga träffen, dvs där pumpet hamnar, t om synligt på mig, om än lite. Kolla Coleman så syns det rejält var pumpen hamnar. Latsen är spända innan man ens börjar. Line-pose ngn?

Det ni hävdar vet jag redan, har aldrig påstått ngt annat heller. Jag påstår dock att med detta sätt kan man "forma" om latsen då de träffas framförallt i nedre delarna. Läs om allt jag skrivit. Kanske blir svårt då det klippts och klistrats friskt, copy/paste ngn? Vanligt i den här branschen...
Citera
2010-07-29, 16:23
Medlem
Danne32s avatar
RobbanColeman

"Jag påstår dock att med detta sätt kan man "forma" om latsen då de träffas framförallt i nedre delarna."

Kan man verkligen forma om latsen?
Är det samma sak som att forma 'peaken' på biceps?

Förklara gärna för fattar inte riktigt vad du menar med 'forma'.
Jag trodde allt det där styrdes av generna/genetiken.
Citera
2010-07-29, 16:30
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne32
RobbanColeman

"Jag påstår dock att med detta sätt kan man "forma" om latsen då de träffas framförallt i nedre delarna."

Kan man verkligen forma om latsen?
Är det samma sak som att forma 'peaken' på biceps?

Förklara gärna för fattar inte riktigt vad du menar med 'forma'.
Jag trodde allt det där styrdes av generna/genetiken.

Japp, kort och gott.
Det trodde jag med, trodde ganska lång tid att det gick, blev dock övertygad om motsatsen, tack allt bra jag läst...
Senast redigerad av RobbanColeman 2010-07-29 kl. 16:34.
Citera
2010-07-29, 16:39
Medlem
ballings avatar
Hur blev du övertygad om motsatsen?
Citera
2010-07-29, 16:49
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balling
Hur blev du övertygad om motsatsen?

Det känns och syns.

Jag kände efter och slutade följa "teoriboken".

För två år sen trodde jag på det som mina motpoler här i diskussionen säger. Jag hade också 80kg deffad som mitt slutmål med styrketräningen. Det var det jag trodde jag skulle nå...
Citera
2010-07-29, 17:05
Medlem
pezrulezhaakons avatar
RobbanColeman

Forma? Ja klart muskeln växer när du tränar den, Men du kan inte forma den till nåt annat än vad som står i din genbank. Isåfall skulle två bra byggare kunna kopiera varandras utseende muskulärt. Att gå helt efter känsla och hur det ser ut, är lite tafatt. Om du gör det mer eller mindre effektivt för hela muskeln är ditt val.

Om du inte har haft bra sållningsfaktor till det du läst tidigare, och köpte allt du läste, kan jag förstå din skepsis till teoretiker. Det finns definitivt väldigt lite bra litteratur att få tag i. Man får sålla hårt.
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2010-07-29 kl. 17:12.
Citera
2010-07-29, 19:28
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Robban, snacka om att vända uppochner på vad allt med teori heter. Vågat, men kul!
Särskilt är det roligt att det fungerar så bra för dig och kul att vi får igång en diskussion här.
Men undrar dock fortfarande, hur mycket olika saker är det vi diskuterar här egentligen? Kommer bara in mer och mer.
Citera
2010-07-29, 19:37
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
Robban, snacka om att vända uppochner på vad allt med teori heter. Vågat, men kul!
Särskilt är det roligt att det fungerar så bra för dig och kul att vi får igång en diskussion här.
Men undrar dock fortfarande, hur mycket olika saker är det vi diskuterar här egentligen? Kommer bara in mer och mer.

Det handlade om min träning, därför det fanns i min journal, varför den hamnade här kan man ju undra. Detta då folk syftar till "min" metod, då blir det brett, det är inget tunt ämne för en egen tråd...

Säger man "Robbans" metod då kan man inte stanna vid "halva reps".
Citera
2010-07-29, 19:43
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Det handlade om min träning, därför det fanns i min journal, varför den hamnade här kan man ju undra. Detta då folk syftar till "min" metod, då blir det brett, det är inget tunt ämne för en egen tråd...

Säger man "Robbans" metod då kan man inte stanna vid "halva reps".
Kort sammanfattat är din eller colemans metod så att man ska köra med fullständig muskelkontakt hela tiden. Göra vikten tung. Kontakt hela tiden.
Citera
2010-07-29, 19:53
Medlem
Krappfiskarns avatar
Hur ser du på alternerande hantelcurl? Tänker på att de är just alternerande vilket gör att man skiftar arm till arm för varje reps.
Citera
2010-07-29, 19:57
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
Kort sammanfattat är din eller colemans metod så att man ska köra med fullständig muskelkontakt hela tiden. Göra vikten tung. Kontakt hela tiden.

Mmm, det är väldigt kortfattat men rätt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in