2010-07-29, 14:01
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashycrash
Det kan de visst. Snarare ni som påstår att det går som ska bevisa en studie som backar ert påstående.

Har du tittat på rapporten jag länkade till?
Citera
2010-07-29, 14:12
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatLake
Nej lille vän, nu läste du inte vad jag skrev, jag konstaterar ju att har inte tillräcklig forskning genomförts, då kan jag inte heller förkasta möjligheten att tigrar lever på jupiter.
Men varken du eller Klobengan har langat ngn rapport. Tills du kan bevisa motsatsen kan du inte heller förkasta möjligheten att träna nedre traps.
mvh
Nedre trapz kan man definitivt isolera så det har du helt rätt i.

Bara nedre lats går inte, men möjligtvis(i teorin) hela yttre lats och därmed den delen som löper längst ner. Samma som att man inte kan träna yttre eller inre bröst kan man inte träna nedre eller övre lats. Eller övre och nedre biceps osv osv osv.
Citera
2010-07-29, 14:22
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nedre trapz kan man definitivt isolera så det har du helt rätt i.

Bara nedre lats går inte, men möjligtvis(i teorin) hela yttre lats och därmed den delen som löper längst ner. Samma som att man inte kan träna yttre eller inre bröst kan man inte träna nedre eller övre lats. Eller övre och nedre biceps osv osv osv.

nä jag hoppas ingen har argumenterat för att man kan träna halva muskelfibrer, jag tror att de som skriver om "nedre lats" menar de yttre muskelsegmenten.
Citera
2010-07-29, 14:23
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevermindz
nä jag hoppas ingen har argumenterat för att man kan träna halva muskelfibrer, jag tror att de som skriver om "nedre lats" menar de yttre muskelsegmenten.
Nej de menar isolering av nedre lats, bara där nere. I vilket fall kommer hela muskeln aktiveras när man drar i den, det är en muskel.
Citera
2010-07-29, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nej de menar isolering av nedre lats, bara där nere. I vilket fall kommer hela muskeln aktiveras när man drar i den, det är en muskel.

Låter som att du tolkar lite fel, det är ingen som har sagt att man bara kan isolera nedre latsen. Det diskuteras att man kan koncentrera och träffa nedre latsen, likaväl som man kan pricka övre bröstet, fast att vara avslappnad i resten av bröstet går ju inte.
Det låter som att du tror att man inte har någon spänning i någon annan muskel eller en annan del av muskeln, i detta fall ryggen och enbart spänner nedre latsen....

Det visar ju att du inte har någon aning om hur man prickskjuter muskler från olika vinklar och på detta sätt bygga och prickskjuta t ex nedre latsen...

Eller så har du insett att du faktiskt har fel och formulerar dig som att du egentligen har missförstått och därför kan säga att du faktiskt hade rätt från början bara det att du missförstod
Citera
2010-07-29, 14:56
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvfart
Text

Jag hoppas att du med nedre lats menar de yttre muskelsegmenten, jag föreslår att om vi skall fortsätta diskutera detta börjar referera till dem som det istället, ingen kan väl på allvar mena att man kan träna enbart de nedre delarna av muskelfibrerna?
Citera
2010-07-29, 15:24
Medlem
GreatLakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvfart
Låter som att du tolkar lite fel, det är ingen som har sagt att man bara kan isolera nedre latsen. Det diskuteras att man kan koncentrera och träffa nedre latsen, likaväl som man kan pricka övre bröstet, fast att vara avslappnad i resten av bröstet går ju inte.
Det låter som att du tror att man inte har någon spänning i någon annan muskel eller en annan del av muskeln, i detta fall ryggen och enbart spänner nedre latsen....

Det visar ju att du inte har någon aning om hur man prickskjuter muskler från olika vinklar och på detta sätt bygga och prickskjuta t ex nedre latsen...

Eller så har du insett att du faktiskt har fel och formulerar dig som att du egentligen har missförstått och därför kan säga att du faktiskt hade rätt från början bara det att du missförstod

precis!
Citera
2010-07-29, 15:30
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Halvfart

Du måste förstå skillnaden på om en muskel är ansvarig, eller om den är betonad.
Du kan omöjligvis prickskjuta varken nedre lats eller övre bröst, EFFEKTIVARE än om du tränar hela muskeln, detta gäller bröst. För lats kan du inte prickskjuta någon del effektivare än när hela muskeln arbetar optimalt. Du glömmer helt bort andra faktorer som spelar in som du omöjligvis kan påverka medvetet!
Testa att spänna bröstmuskelns övre, mellersta, eller nedre del allt vad du orkar utan att påverka resten av muskeln. Gör nu samma sak med lats. Funkar inte så bra, eller hur? Tycker du det är konstigt att du inte kan det?
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2010-07-29 kl. 15:36.
Citera
2010-07-29, 15:38
Medlem
Quixotes avatar
Angående teori jämfört med praktik diskussionen så är det bara att kolla på valfri actionfilm där någon forskare eller ett forskarlag ska in i hetluften och spela allan. Det funkar aldrig så bra för dem utan de måste alltid hjälpas ut av någon som kan handskas med det praktiska, den riktiga världen så att säga. Ofta kan man se Arnold eller till exempel Seagal spela de händiga männen som ser till att allt ordnar sig.
Citera
2010-07-29, 15:42
Medlem
pezrulezhaakons avatar
nevermindz

N thoracodorsalis har några förgreningar när den väl har kommit fram till muskeln, MEN alla grenarna har samma rot. Nerven kommer ut ifrån ett större nätverk som utspringer från 3 kotor.
Citera
2010-07-29, 15:45
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Quixote

Vem har sagt att det handlar om teori ELLER praktik?
Citera
2010-07-29, 15:48
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Angående teori jämfört med praktik diskussionen så är det bara att kolla på valfri actionfilm där någon forskare eller ett forskarlag ska in i hetluften och spela allan. Det funkar aldrig så bra för dem utan de måste alltid hjälpas ut av någon som kan handskas med det praktiska, den riktiga världen så att säga. Ofta kan man se Arnold eller till exempel Seagal spela de händiga männen som ser till att allt ordnar sig.
Du bor under en bro va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in