Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kan bara hålla med...
Kan bara spekulera lite här - jag vet ju inte vad som försigått bakom deras dörr. Men den största boven här är ju ändå styvpappan, och jag måste nog säga att vi borde akta oss för att döma mamman för mycket. Jag för min del tror att hon också är offer för hans våldsamheter. Kanske inte fysisk misshandel - det har jag ingen aning om - men det är TROLIGT att varit utsatt hon med. Det finns psykiskt misshandel och det finns fysiskt sådan. Psykisk misshandel är minst lika jävligt ellr kanske ännu värre. I mina ögon tyder henns förnekanden och de uttalanden hon gjort på att hon varit rätt rädd för mannen.
Därmed inte sagt att det ÄR så. Men det KAN vara så. Hur som helst - den som har den störska skulden här och är den som felat "mest" är han som orsakade pojkens död. Inte mamman. Hon förstod förmodligen inte bättre..det är vad jag tror. Orsakerna bakom kan vara många..
Men som nån sa, hon kan ha en bakgrund som gör att hon söker sig till destruktiva förhållanden. Det är inte alls orimligt, det händer hela tiden.