2010-07-16, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Mamman är ju klart i chocktillstånd.. Hon vet nog inte vad hon säger just nu. Är Patric engelskman?

Nej, östgöte.
Citera
2010-07-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torgnilz
Livets ironi? Zanna skriver: Du är en stark pojk..... Du va för tidigt dina 10 första minuter va kritiska men du kämpade till det sista då allt blev bra igen. Du är en överlevare, du klarade dig från att sluta andas 28/8-2010... Du hade prio ett på akuten, va hade jag gjort om du somnat in!? Jag har mardömmar om att det hade skett. Men älskling, du är som din mor, vi överlever allt......

Jag: Men din pojkvän och "kanske du" mörda honom... ?! om man nu verkligen är så glad över att ens barn kom till världen varför ta det i egna händer och ta det?
Det datumet har vi ju inte haft än, mamman är virrig???
Citera
2010-07-16, 14:13
Medlem
Citat:
Det datumet har vi ju inte haft än, mamman är virrig???

Tja, eller så är det helt enkelt en felskrivning..
Citera
2010-07-16, 14:19
Medlem
CherylTweedys avatar
Citat:
Mamman är ju klart i chocktillstånd.. Hon vet nog inte vad hon säger just nu. Är Patric engelskman?
Tidigare i tråden framgår det att mamman är svensk och pappan engelsktalande. PJS kallar sig för *jenkarn* på skunk.nu så jag antar att det handlar om USA.

Citat:
Ursprungligen postat av linlun
Via sin advokat medger mannen att han utövat ett visst våld mot den tvåårige pojken och han erkänner misshandel av normalgraden.

http://www.corren.se/ostergotland/mjolby/?articleId=5286730&date=&menuids=
Jävla monster
Citera
2010-07-16, 14:20
Medlem
Citat:
"24-åringen erkänner att han misshandlat tvååringen. Den 24-årige mannen som misstänks för mord på en tvåårig pojke fördes in i rättegångssalen med en vit halsduk över huvudet.

Han tog av halsduken först efter att domstolsalens dörrar hade stängts för att undvika fotografernas blixtar.

Via sin advokat medger mannen att han utövat ett visst våld mot den tvåårige pojken och han erkänner misshandel av normalgraden.

Via advokaten yrkar mannen på att han ska släppas på fri fot efter förhandlingarna.

Om pojken nu hade fått sina skador när P "försökte rädda hans liv", som en del verkar tro här i tråden, känns det inte som han hade medgett misshandel?
Citera
2010-07-16, 14:20
Medlem
Misshandel av "normalgraden" kan väl knappast vara en olyckshändelse, eller?
Citera
2010-07-16, 14:21
Medlem
Citat:
"24-åringen erkänner att han misshandlat tvååringen. Den 24-årige mannen som misstänks för mord på en tvåårig pojke fördes in i rättegångssalen med en vit halsduk över huvudet.

Han tog av halsduken först efter att domstolsalens dörrar hade stängts för att undvika fotografernas blixtar.

Via advokaten yrkar mannen på att han ska släppas på fri fot efter förhandlingarna.

MM, javligt oskyldigt gjort eller vad sager du Jocke?
Citera
2010-07-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Om pojken nu hade fått sina skador när P "försökte rädda hans liv", som en del verkar tro här i tråden, känns det inte som han hade medgett misshandel?

Nej precis! Att erkänna misshandel, som ledde till att pojken dog (enligt obduktionen) är väl det samma som att erkänna att han dödade honom.
Citera
2010-07-16, 14:23
Medlem
Exakt jälva monster är vad det är, att slå en 2 åring. Hoppas fanskapet åker på rejält med pisk i fängelset om han nu får det.
Citera
2010-07-16, 14:24
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Nej precis! Att erkänna misshandel, som ledde till att pojken dog (enligt obduktionen) är väl det samma som att erkänna att han dödade honom.

Nej, han har inte erkänt mord eller dylikt.
Citera
2010-07-16, 14:25
Medlem
Nostradumbasss avatar
"Du hade prio ett på akuten, va hade jag gjort om du somnat in!? Jag har mardömmar om att det hade skett. Men älskling, du är som din mor, vi överlever allt......"

Är det bara jag som får lite taskiga vibbar av den här formuleringen efter att ha läst artikeln
om Münchhausen by proxy?

http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausens_syndrom#M.C3.BCnchhausen_by_prox y
Citera
2010-07-16, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Nej, han har inte erkänt mord eller dylikt.

Nej, men om rättsläkaren säger att misshandeln dödade pojken, och Patric säger att det var han som utförde misshandeln så är det väl inte långt ifrån? Patric kan ju knappast säga att "han borde inte ha dött av misshandeln". Sen om det blir mord eller grov misshandel som det rubriceras som är jag inte så påläst om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in