Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det flera försöker säga om och om igen är just att de som dissar mamman inte kan vara tvärsäkra! Det är ju ni som hela tiden kör endast ett enda spår, och påpekar man att det finns andra uppgifter i FUP som som gör det hela osäkert blir man kallad idiot och en massa annat...
Rätten har gjort sin bedömning, och mamman är inte att ställas till svars för handlingarna utförda av PS, och de har haft tillgång till allt material....
Det är bra att Tankar faktiskt tog sig både tid och ork att lyfta fram vad de hörda personerna som funnits kring pojken och PS haft för syn på deras relation, den är enhetlig....det samma gäller deras syn på mamman, den är också enhetlig.
Det talar mot mycket av det som skrivits i tråden, men utesluter det heller inte....dock gör det i sig själv att man inte kan vara tvärsäker på att det funnits så uppenbara tecken som avslöjade vad pojken faktiskt blev utsatt för, och inte heller kan man vara så tvärsäker på att mamman inte brydde sig /älskade sin son tillräckligt...
Jag kan bara tala för mig själv, det hoppas jag du förstår, men anledningen till att jag kan vara så tvärsäker är att detta handlar om en åsikt, en åsikt baserad på det faktamaterial som jag har tagit del av. Det jag kritiserar är att några som inte läst tilläggsprotokollet, säger sig tvärsäkert veta fakta baserat på FUP, detta trots att de inte läst hela FUP.
Ja, rätten har gjort sin bedömning att PS är skyldig till mord på T! Någon annan bedömning har de inte gjort, och har inte blivit ombedda att göra heller, utan åtalet handlade om att PS har misshandlat T flera gånger och sedan slagit honom så svårt att han dog! Rätten har inte på något sätt bedömt Z, vilket du borde veta!
En orsak till att Z inte blir åtalad för detta är, tror jag, att åklagaren inte tror sig kunna få henne dömd på det materialet som finns, och därför inte enligt svensk lag får åtala. Det betyder självklart inte att hon är oskyldig.
Jag har aldrig någonsin skrivit att Z inte älskade T!