2010-10-08, 19:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Är det någon som vet var P är nu? Vad gör Kevin?
Citera
2010-10-08, 20:08
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
(mina fetningar)

Fet:
1. Jag tror att en person här inne plockar upp ett ord, en vinkling och några andra (yngre mindre verserade?) tar efter. Inget ont i det.
Det är möjligt, jag har inte gjort några djupare analyser...det jag sett är att andra reagerat på samma som jag, nämligen inte slutsatsen i sig utan det man baserat sin slutsats på som ibland är felaktig fakta åtegivning och ibland rena fördomar.

Citat:
2. P har, vilket är min bestämda uppfattning, en oförmåga att verbalt uttrycka sina känslor och har en svår impulskontrollstörning med sannolik vidhäftad brist på förmåga till "empati".
Oförmågan att verbalt uttrycka sina känslor är jag med på, så även oförmågan till att känna empati...däremot håller jag inte helt med om att han skulle ha svårighet med impulskontrollen.
Misshandeln han utsatte T för var mycket kontrollerad...
Jag har funderat över om detta verkligen var en ny grej för PS, jag får en känsla av att han hanterat besvikelser på liknande sätt förut...nu menar jag inte att han gjort så med andra barn, men jag undrar hur han gjort tidigare i livet med jobbiga känslor.
Citat:
3. Jag skulle förneka till en början, men (i min fasta tro på att Jag har rätt) låta dem syna mig i sömmarna. Hade jag tvivlat på mina förmågor hade jag hårdnackat avvisat dem.
Ja, osäkerhetskänslor kan iof ligga till grund...
Senast redigerad av KiaW 2010-10-08 kl. 20:15.
Citera
2010-10-08, 20:26
Medlem
Offerkoftans avatar
Är detta tråden där alla, med ett fåtal undantagna, begåvningshandikappade samlas? Jag antar att ni inte läst era egna inlägg, för ingen vill väl framstå som så urbota dum som några verkar i den här tråden. Här lägger man in egna åsikter som fakta i målet, samtidigt som man skriker på andra att ta fram fakta på sina åsikter. Det blir förstås väldigt svårt. Sedan toppar man det genom att förolämpa människor ohämmat, endast för att de inte delar den åsikt man själv har. Mycket otrevligt beteende tycker jag, men ger mig ändå in i diskussionen för jag tycker att man glömmer den lilla pojken som fick avsluta sitt korta liv på ett så fruktansvärt omänskligt sätt.

Vad finns då för fakta i målet?

Citera
2010-10-08, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offerkoftan
Är detta tråden där alla, med ett fåtal undantagna, begåvningshandikappade samlas? Jag antar att ni inte läst era egna inlägg, för ingen vill väl framstå som så urbota dum som några verkar i den här tråden. Här lägger man in egna åsikter som fakta i målet, samtidigt som man skriker på andra att ta fram fakta på sina åsikter. Det blir förstås väldigt svårt. Sedan toppar man det genom att förolämpa människor ohämmat, endast för att de inte delar den åsikt man själv har. Mycket otrevligt beteende tycker jag, men ger mig ändå in i diskussionen för jag tycker att man glömmer den lilla pojken som fick avsluta sitt korta liv på ett så fruktansvärt omänskligt sätt.

Vad finns då för fakta i målet?

Ja och vad är det med det där? Var menar du? Nån tanke har du kanske att dela med dig av?
Citera
2010-10-08, 20:44
Moderator
Ånyo. Är man som enskild vårdnadshavare ansvarig att se till att barnet (barnen) har det bra och skyddas ifrån såväl psykisk som fysisk misshandel och allehanda vandel?
Citera
2010-10-08, 20:49
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ånyo. Är man som enskild vårdnadshavare ansvarig att se till att barnet (barnen) har det bra och skyddas ifrån såväl psykisk som fysisk misshandel och allehanda vandel?
Absolut, men det är inte brottsligt att misslyckas pga oförmåga...det är där vårt skyddsnät för barnen kommer in och som är superviktigt att det fungerar.

Om man vill att det ska anses brottsligt att misslyckas som förälder så måste man ha en annan ingång i föräldraskapet...dvs att man blir förälder först efter prövning...

Däremot ÄR det brottsligt att utsätta barn för fara som man är medveten om existerar.
Citera
2010-10-08, 20:50
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja och vad är det med det där? Var menar du? Nån tanke har du kanske att dela med dig av?

Är det inte rätt uppenbart vad offerkofta vill påvisa? Uppenbarligen ändrade lille T sitt beteende märkbart efter sammanflyttningen. Han gick bak i sin utveckling och visade även humörförändringar. Dessutom hade han mycket skador på kroppen.Z har ju uppmärksammat allt detta-hur kommer det sig att hon aldrig blev misstänksam mot PS när allt sker tidigt efter deras påbörjade samboförhållande?

Det är tråkigt att de som inte står på samma sida som de som är rörande överens, ska betraktas som fördomsfulla, eller ännu värre " mindre verserade personer som tar efter en skribent som vinklar ord".Det är lite drygt..
Citera
2010-10-08, 20:52
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Absolut, men det är inte brottsligt att misslyckas pga oförmåga...det är där vårt skyddsnät för barnen kommer in och som är superviktigt att det fungerar.

Om man vill att det ska anses brottsligt att misslyckas som förälder så måste man ha en annan ingång i föräldraskapet...dvs att man blir förälder först efter prövning...

Däremot ÄR det brottsligt att utsätta barn för fara som man är medveten om existerar.
(min fetning)
Dra på trissor, det finns alltså en oförmåga hos vårdnadshavaren i föreliggande fall?
Citera
2010-10-08, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Är det inte rätt uppenbart vad offerkofta vill påvisa? Uppenbarligen ändrade lille T sitt beteende märkbart efter sammanflyttningen. Han gick bak i sin utveckling och visade även humörförändringar. Dessutom hade han mycket skador på kroppen.Z har ju uppmärksammat allt detta-hur kommer det sig att hon aldrig blev misstänksam mot PS när allt sker tidigt efter deras påbörjade samboförhållande?

Det är tråkigt att de som inte står på samma sida som de som är rörande överens, ska betraktas som fördomsfulla, eller ännu värre " mindre verserade personer som tar efter en skribent som vinklar ord".Det är lite drygt..

Ja jo, jag kan läsa. Varför vill man påvisa det? Hon tog ju sonen för att utreda problemen. Jag tror inte att man söker vård för sin son om man medvetet låter sambon misshandla honom grovt. Varför skulle hon göra det för?
Citera
2010-10-08, 21:02
Moderator
Citat:
Ja jo, jag kan läsa. Varför vill man påvisa det? Hon tog ju sonen för att utreda problemen. Jag tror inte att man söker vård för sin son om man medvetet låter sambon misshandla honom grovt. Varför skulle hon göra det för?
(min fetning)
1. Vilket?
2. Har hon tagit sonen?
Citera
2010-10-08, 21:04
Moderator
Citat:

Du som är uppdaterad, vet du vad P finns nu och hur K agerar?
Citera
2010-10-08, 21:17
Medlem
Offerkoftans avatar
Ja, det jag vill visa med inlägget är ju att Theo visade flera olika tecken på att det inte stod rätt till med honom, och därför tog Z och PS honom till sjukvården. Läkarna hittade inget fysiskt fel på pojken, trots omfattande undersökningar. Läkarna sa att han inte var sjuk. Varför fortsatte hon inte att söka efter problemet? Som förälder lägger man sig väl inte ner där och säger "okej, mitt barn mår väldigt dåligt men läkarna säger att han inte är sjuk, då får han fortsätta må dåligt"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in