Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
(mina fetningar)
Fet:
1. Jag tror att en person här inne plockar upp ett ord, en vinkling och några andra (yngre mindre verserade?) tar efter. Inget ont i det.
Det är möjligt, jag har inte gjort några djupare analyser...det jag sett är att andra reagerat på samma som jag, nämligen inte slutsatsen i sig utan det man baserat sin slutsats på som ibland är felaktig fakta åtegivning och ibland rena fördomar.
Citat:
2. P har, vilket är min bestämda uppfattning, en oförmåga att verbalt uttrycka sina känslor och har en svår impulskontrollstörning med sannolik vidhäftad brist på förmåga till "empati".
Oförmågan att verbalt uttrycka sina känslor är jag med på, så även oförmågan till att känna empati...däremot håller jag inte helt med om att han skulle ha svårighet med impulskontrollen.
Misshandeln han utsatte T för var mycket kontrollerad...
Jag har funderat över om detta verkligen var en ny grej för PS, jag får en känsla av att han hanterat besvikelser på liknande sätt förut...nu menar jag inte att han gjort så med andra barn, men jag undrar hur han gjort tidigare i livet med jobbiga känslor.
Citat:
3. Jag skulle förneka till en början, men (i min fasta tro på att Jag har rätt) låta dem syna mig i sömmarna. Hade jag tvivlat på mina förmågor hade jag hårdnackat avvisat dem.
Ja, osäkerhetskänslor kan iof ligga till grund...