2010-10-08, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offerkoftan
Ja, det jag vill visa med inlägget är ju att Theo visade flera olika tecken på att det inte stod rätt till med honom, och därför tog Z och PS honom till sjukvården. Läkarna hittade inget fysiskt fel på pojken, trots omfattande undersökningar. Läkarna sa att han inte var sjuk. Varför fortsatte hon inte att söka efter problemet? Som förälder lägger man sig väl inte ner där och säger "okej, mitt barn mår väldigt dåligt men läkarna säger att han inte är sjuk, då får han fortsätta må dåligt"?

Hon la sig inte ner och tyckte att han fick väl fortsätta vara sjuk. Det där har du fått om bakfoten.
Citera
2010-10-08, 21:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Hon la sig inte ner och tyckte att han fick väl fortsätta vara sjuk. Det där har du fått om bakfoten.
Snälla, du som sitter på fakta, kan du inte dela med dig?
Citera
2010-10-08, 21:24
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ja, det jag vill visa med inlägget är ju att Theo visade flera olika tecken på att det inte stod rätt till med honom, och därför tog Z och PS honom till sjukvården. Läkarna hittade inget fysiskt fel på pojken, trots omfattande undersökningar. Läkarna sa att han inte var sjuk. Varför fortsatte hon inte att söka efter problemet? Som förälder lägger man sig väl inte ner där och säger "okej, mitt barn mår väldigt dåligt men läkarna säger att han inte är sjuk, då får han fortsätta må dåligt"?
Det är inte så ovanligt att man blir lite "liten" när man träffar en läkare.
Läkaren är den som har största kunskaperna kring ämnet och det blir gärna så att läkarens ord blir lag. Zanna är inte så gammal och har ännu inte hunnit skaffa sig auktoritet och pondus.
Citera
2010-10-08, 21:24
Medlem
Offerkoftans avatar
Nej det har jag inte, hon struntade i att T fortsatte må dåligt även om läkarna inte hittade något fel på honom, hon fortsatte inte att söka efter varför han mådde dåligt, för att hon inte ville se varför han mådde dåligt.
Citera
2010-10-08, 21:25
Moderator
Citat:
Nej, man "ger" sig inte bara för att en salig doktor sagt att det nog är ok. Framförallt inte om man är skeptiskt inställd till auktoriteter. Några här i tråden ger intryck av att veta mer än vi andra men vägrar dela med sig av info.
Citera
2010-10-08, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Snälla, du som sitter på fakta, kan du inte dela med dig?

Det finns omnämnt i tråden. Det är bara att läsa. Pojken hade fått medicin och den skulle väl förhoppnings hjälpa. Annars hade de väl gått vidare. Det är så det går till i sjukvården.
Citera
2010-10-08, 21:26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är inte så ovanligt att man blir lite "liten" när man träffar en läkare.
Läkaren är den som har största kunskaperna kring ämnet och det blir gärna så att läkarens ord blir lag. Zanna är inte så gammal och har ännu inte hunnit skaffa sig auktoritet och pondus.
Men socionomer, förskolepersonal, och rektorer viftar hon lätt bort? Nu blev jag yr...
Citera
2010-10-08, 21:27
Moderator
Citat:
Det finns omnämnt i tråden. Det är bara att läsa. Pojken hade fått medicin och den skulle väl förhoppnings hjälpa. Annars hade de väl gått vidare. Det är så det går till i sjukvården.
Men farmakan gav ingen effekt?
Citera
2010-10-08, 21:29
Moderator
Citat:
(min fetning)

Och det vet DU?
Citera
2010-10-08, 21:29
Bannlyst
Citat:
Men farmakan gav ingen effekt?

Nej, hur skulle den kunna göra det menar du? Pojken dog ju.
Citera
2010-10-08, 21:30
Bannlyst
Citat:
(min fetning)

Och det vet DU?

Jo jag är medveten om att om man till exempel provar en medicin i taget för en åkomma. Det är inte lämpligt att prova alla preparat samtidigt nämligen. Det förstår nog du också om du tänker efter lite.
Citera
2010-10-08, 21:31
Moderator
Citat:
Nej, hur skulle den kunna göra det menar du? Pojken dog ju.
Av upprepade slag i magen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in