Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Men ...återigen..tråden handlar inte om mej utan om barn som far illa.
Precis. Men det verkar vara svårt att fatta med den uppenbarligen begränsade hjärnkapacitet en del besitter.
OnT: Nu har jag (långt efter alla andra, jag vet) läst tilläggsprotokollet (Tack Smilun). Jag har sett bilderna på "familjens" hem. Jag har sett SMS:en. Och jag kan bara säga
FY FAN.
Vilken misär de levde i. Pojkens rum såg ut som ett skräprum/förråd. Det fanns knappt en ren yta i hela lägenheten (jo förresten diskbänken). Överallt låg grejer, fulla kassar med skit, kläder, sladdar....påvert som fan. Hade soc sett detta hade de troligtvis inte lagt ned utredningen.
Soc ja, jag tror inte att socialsekreterarna i Mjölby skulle vilja möta mig i en gränd.

Vilka sinnesslöa idioter. Vilken total brist på kompetens!
Fy fan! FY FAN!
Jag kunde knappt sova i natt efter att ha läst om hur Theo blir helt apatisk när Patrik hämtar honom och "stänger av" och om hur han inte vill lämna förskolan och hur hans fröken ser hur ögonen fylls av tårar och underläppen börjar darra när han är påväg ut genom dörren med sin mördarpappa.
Om till och med förskolepersonalen märkt att T inte reagerar normalt i förhållande till P hur kunde Z missa detta? Hon träffade ju pojken mer än de och såg P och T tillsammans varje dag. Barn kan inte förställa sig så pass mycket. Z måste ha sett att T undvek P och var rädd för honom. Hon sa ju förresten själv till sjukhuspersonalen vid armbrottet (tror jag det var) att T inte söker tröst hos P. Är det normalt om det nu är så att deras relation är så fin som hon vill göra gällande....?
Som jag ser det finns det flera förövare i det här fallet. Mördaren. Mördarens medhjälpare Zanna. Den begåvningshandikappade socialsekreteraren. Och den fega dagispersonalen.
Jag hoppas att mördaren får vad han verkligen förtjänar i fängelset. Och att resten av hans liv blir präglat av att han är en barnamördare. Att vänner och familj vänder honom ryggen och att han dör ensam, utfattig, försupen och hatad.
Jag hoppas att Zanna förstår vad hennes underlåtenhet att ta föräldraansvar lett till. Jag hoppas att hon lyckas få ordning på sitt liv men att hon samtidigt inser att människor som hon inte är lämpade att ha barn.
Jag hoppas att socsekreteraren i Mjölby får sparken och aldrig får jobba med utsatta barn igen.
Och jag hoppas att dagispersonalen lärt sig en läxa och inte litar på att soc har koll i fortsättningen. Att de ingriper. Att de anmäler. Och att de följer sin intuition och litar på sin professionella förmåga att kunna avgöra när något inte står rätt till med ett barn.