2010-09-26, 17:52
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2010-09-26, 18:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vad gjorde egentligen Z för att skydda sitt barn ifrån fler fallskador och magont (mer än att ringa P stup i kvarten)?
Citera
2010-09-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag vet inte varför du pratar om barnkalas. Det känns lite sjukt med tanke på att ett barn har blivit mördat.

Varför pratar du om barnkalas?

Smilun ditt inlägg finns ju citerat i tråden.

SUCK! Barnkalas i motsats till vuxenfest, fyllefest. ÄR DU MED??

Släpp det där nu, jag tyckte bara micros beskrivning att man på den där maskeraden deltar i ett "socialt sammanhang" var så roligt att jag frustade till.
Citera
2010-09-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vad gjorde egentligen Z för att skydda sitt barn ifrån fler fallskador och magont (mer än att ringa P stup i kvarten)?

Jag vet inte. Tänker direkt på när hon berättar om armbrottet i förhör... Hon sa att hon inte var i närheten av honom just då när han ramlade över tröskeln och (som hon trodde sen) bröt armen, men han grät inte, sa ingenting alls faktiskt, ändå visste hon att det var just då, när hon inte hörde eller såg, som han bröt armen...
Citera
2010-09-26, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
SUCK! Barnkalas i motsats till vuxenfest, fyllefest. ÄR DU MED??

Släpp det där nu, jag tyckte bara micros beskrivning att man på den där maskeraden deltar i ett "socialt sammanhang" var så roligt att jag frustade till.

Jaha du förstår inte vad uttrycket "socialt sammanhang" betyder. Då förstår jag att du frustar. Man kan väl säga att socialt sammanhang betyder att det är flera andra människor närvarande vid ett tillfälle.

Dock måste jag säga att det är lite psykat att prata om barnkalas just i den här tråden. Särskilt med anspelningar om att mamman INTE varit på barnkalas. Fattar du?
Citera
2010-09-26, 18:06
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Sökte läkarvård och krävde utredning.
Citera
2010-09-26, 18:07
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jag vet inte. Tänker direkt på när hon berättar om armbrottet i förhör... Hon sa att hon inte var i närheten av honom just då när han ramlade över tröskeln och (som hon trodde sen) bröt armen, men han grät inte, sa ingenting alls faktiskt, ändå visste hon att det var just då, när hon inte hörde eller såg, som han bröt armen...
(min fetning)
Han grät inte för att han lärt sig att det inte hjälper. Hua!
Citera
2010-09-26, 18:11
Medlem
Citat:
(min fetning)
Han grät inte för att han lärt sig att det inte hjälper. Hua!

Det hade han med största sannolikhet lärt sig ja. Fy fan! Men om det skulle vara så att han bröt armen av det fallet på tröskeln, som Z varken såg eller hörde, hade han verkligen kunnat hålla tyst då? Det borde göra jävulusiskt ont, och då borde det ju iaf komma nåt *gny* i samband med det... eller?
Citera
2010-09-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jaha du förstår inte vad uttrycket "socialt sammanhang" betyder. Då förstår jag att du frustar. Man kan väl säga att socialt sammanhang betyder att det är flera andra människor närvarande vid ett tillfälle.

Dock måste jag säga att det är lite psykat att prata om barnkalas just i den här tråden. Särskilt med anspelningar om att mamman INTE varit på barnkalas. Fattar du?

Nej.
Citera
2010-09-26, 18:12
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Sökte läkarvård och krävde utredning.

Efter det var allt "fina fisken". Ingen epilepsi och ingen dokumenterad magsjukdom. Jag, som är normalbegåvad, hade sökt alternativa förklaringar.
Citera
2010-09-26, 18:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Efter det var allt "fina fisken". Ingen epilepsi och ingen dokumenterad magsjukdom. Jag, som är normalbegåvad, hade sökt alternativa förklaringar.
Det var inte fina fisken eftersom han fick medicin mot magen - eller hur - någon form av förklaring har man alltså gett när man skriver ut medicinen.

Eller skall vi utgå ifrån att läkare nu för tiden bara skriver ut medicin lite hipp som happ - och hur skall i så fall en förälder veta att just det barnet är fallet "hipp som happ"?

Edit:
Få normalbegåvade ifrågasätter nog sina läkare faktiskt.
Citera
2010-09-26, 18:17
Bannlyst
Citat:

Ingen dokumenterad magsjukdom? Står det så i journalerna, trots att man skrev ut medicin? Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in