Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och vad är då poängen med att söka läkare när du anser att ditt barn kan vara i behov av vård - om du nu är kunnigare än läkaren?
Nej, de flesta ifrågasätter inte sin läkare, de flesta har inte de medicinska kunskaper som krävs för det. Att gnälla i kafferummet är inte att ifrågasätta läkaren kanske jag skall tillägga - att kräva ett andra utlåtande osv räknas som det - och vi har inte den traditionen i Sverige.
Jag vet inte vad du menar med de flesta. Jag känner måmga, inklusive mig själv, som ifrågasätter. Jag har ifrågasatt barnens mediciner, mina gamla föräldrars omsorg och medicinering osv, osv. Vad är det för konstigt med det?
Om barnet inte blir friskt trots medicinering får man stå på sig för vidare utredning.