Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tror du att en två-åring skiftar beteende på detta sätt?
Självklart....en tvååring kan vara rädd i vissa situationer utan att vara rädd i andra situationer.
Dagispersonalen berättar om att pojken inte ville lämna deras famn ibland när PS kom och hämtade, om samma sak hände hemma är det inte omöjligt att det tolkades av mamman som att barnet var mammig.
En av personalen berättar i anteckningar om att pojken "stängde ner" vid ett tillfälle när PS kom för att hämta, en nerstängning PS kan ha uppfattat som rädd blick, men som mamman kanske helt missat eller misstolkat som en "drömmande" blick eller liknande.