2010-09-15, 23:21
Medlem
Vem skulle någonsin kunna ge ett svar på varför detta har hänt? Ett svar som föräldern till det mördade barnet skulle kunna acceptera?

PS har svarat, i rättssalen. Han svarade att "han kände skuld: över att inte räcka till, över porrsurfandet och över Theos rädda blick."

Är detta ett acceptabelt svar för en förälder? Är det någon som verkligen tror på riktigt att PS kommer med ett annat svar om Z besöker honom på häktet?
Citera
2010-09-15, 23:21
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Och vad syftade du på då? Att det är så hemskt att de har pratats vid? Vad sa de då som var så hemskt?

Vi tar raderna en gång till!

"Jag önskar att någon kunde ta tag i tjejen, ruska om henne och få henne att vakna upp. Hjälpa henne att komma till insikt och se till att hon klarar av att bryta det här mönstret hon är inne i. Man får så ont i magen när det vi varit rädda för och diskuterat faller på plats eftersom"

Det var vad jag skrev! Sedan om någon annan får det till samma tolkning som dig så får de gärna tala om det!
Citera
2010-09-15, 23:23
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vet du, frågorna om varför brukar cirkulera kring brottet - fokuseringen ligger då kring barnet de förlorat.

Hon har fått ett barn mördat - precis som Englas mamma - och det kan ju vara så att det väcker frågor. I den sitsen kanske de inte har tankarna på samma håll som du bara för att de ser en karl - har du tänkt på det?
Det kan ju vara så att det är i sorgen efter sonen som hon behöver svar på sina frågor.

Dessutom kanske frågorna är fler just därför att de varit tillsammans och hon litat på honom och inte tvärtom.

Jodå..jag är fullt medveten o m dessa faktorer, men i detta fall finns det indikationer på att behovet är av annan art.
Detta pga av info jag har..oc h viss erfarenhet av Zannor.
Citera
2010-09-15, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Om vi utgår från att Zanna då skulle hälsa på barnamördaren i häktet för att uppehålla en relation, så är det tyvärr inte helt otippat efter vad vi fått veta om henne. Hon satte Patric i första hand förut och hon gör kanske det även nu när hennes son är död.
I sånna fall är hon riktigt, riktigt störd och bör tvingas på vård, men det lär inte ske. Det som däremot lär ske om det värsta inträffar, att hon skaffar nya barn, är att hon granskas noga.

Hoppas jag...

Efter domen måste jag lämna den här tråden för jag kommer inte fixa att höra mer om dessa människor. Theos öde har hemsökt mig om dagarna, vidriga, vidriga barnamördare.

Ja det kanske är så, eller så kanske inte. Själv tycker jag inte att man kan dra några slutsatser om det alls just nu.

Hur hon har reagerat efter detta är svårt att veta, hur ska man kunna veta det. Personer som prioriterar sin sambo före sitt barn reagerar väl förmodligen inte på exakt samma sätt efter att sambon har mördat barnet? Jag tror inte det i alla fall.

Känns idiotiskt att spekulera i stället för att vänta och se. Vad ska man fantisera om det för? Det är ju ingen fantasitråd det här utan en tråd om ett brott.
Citera
2010-09-15, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Vi tar raderna en gång till!

"Jag önskar att någon kunde ta tag i tjejen, ruska om henne och få henne att vakna upp. Hjälpa henne att komma till insikt och se till att hon klarar av att bryta det här mönstret hon är inne i. Man får så ont i magen när det vi varit rädda för och diskuterat faller på plats eftersom"

Det var vad jag skrev! Sedan om någon annan får det till samma tolkning som dig så får de gärna tala om det!

Ja vad är det vi har varit så rädda för? Var det inte att hon skulle ta ihop det med Patric och skaffa barn. Nehej, vad var det då?
Citera
2010-09-15, 23:25
Medlem
Citat:
Har hon inte kommit till insikt då? Hur vet du det och vad sas det i häktet som får dig att veta det?
Hur i fridens namn skulle jag kunna veta vad som sades i häktet? Du kommer med så löjliga argument hela tiden.
Citera
2010-09-15, 23:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Jodå..jag är fullt medveten o m dessa faktorer, men i detta fall finns det indikationer på att behovet är av annan art.
Detta pga av info jag har..oc h viss erfarenhet av Zannor.
Info - tillåt mig asgarva.

Indikationer - ja, det ser du i allt hon gör - negativa indikationer. Människan åt mat också, och det var nog också negativt.

Bespara mig.
Citera
2010-09-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ja det kanske är så, eller så kanske inte. Själv tycker jag inte att man kan dra några slutsatser om det alls just nu.

Hur hon har reagerat efter detta är svårt att veta, hur ska man kunna veta det. Personer som prioriterar sin sambo före sitt barn reagerar väl förmodligen inte på exakt samma sätt efter att sambon har mördat barnet? Jag tror inte det i alla fall.

Känns idiotiskt att spekulera i stället för att vänta och se. Vad ska man fantisera om det för? Det är ju ingen fantasitråd det här utan en tråd om ett brott.

Nej, jag håller med om att det inte finns så mycket att fantisera om, men när någon dryftade att så kunde vara fallet fick jag lite panik över det och var tvungen att skriva av mig. Självfallet vet vi inte, därför skrev jag att om man nu skulle utgå från att det var så.
Citera
2010-09-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Jag önskar att någon kunde ta tag i tjejen, ruska om henne och få henne att vakna upp. Hjälpa henne att komma till insikt och se till att hon klarar av att bryta det här mönstret hon är inne i. Man får så ont i magen när det vi varit rädda för och diskuterat faller på plats eftersom.

Förhörsledaren försökte verkligen att ruska om henne genom att lägga fram alla fakta de fått fram om PS och mordet på T. Men det gick inte in. Han lät faktiskt lite ledsen i sista förhöret, när han insåg att hon skulle träffa PS vad han än sa...
Citera
2010-09-15, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Nej, jag håller med om att det inte finns så mycket att fantisera om, men när någon dryftade att så kunde vara fallet fick jag lite panik över det och var tvungen att skriva av mig. Självfallet vet vi inte, därför skrev jag att om man nu skulle utgå från att det var så.

Ja det är synd att tråden översållas av dessa teorier utan någon som helst grund. De har träffats i häktet och jesus vilka slutsatser som dras. De förvirrar så mycket när man sen ska försöka hålla sig till fakta när några nu sprider rykten om att Zanna inte har tagit åt sig att P mördat hennes son för att de har pratat i häktet osv. Får vi indikationer på att de är tillsammans så är det ju en annan sak - men för guds skull de har pratat. Man vet ingenting och ändå så måste en del agera sladdertackor på ett sätt som gör att verkligheten inte får plats. Det är den jag tycker är intressant.
Citera
2010-09-15, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Förhörsledaren försökte verkligen att ruska om henne genom att lägga fram alla fakta de fått fram om PS och mordet på T. Men det gick inte in. Han lät faktiskt lite ledsen i sista förhöret, när han insåg att hon skulle träffa PS vad han än sa...

Hahaha tror du förhörsledaren hade önskemål om att hon inte skulle prata med P? Varför i hela fridens namn då? Visste han vad de skulle tala om eftersom han lät "ledsen"? Eller gissade han bara att det skulle bli dumt och därför så blev han ledsen?

Hahahaha. Det här var bäst hittills.

Varför kan vi inte hålla oss till verkligheten?
Citera
2010-09-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun

Det här hemska har jag tänkt på varenda eviga dag sedan det kom fram. Fy f-n vad man mår dåligt.
Ibland har dock mina tankar gått även till denne förhörsledare som tvingats se och höra allt detta jävliga.Om han har barn måste det vara en fullkomlig fasa, och men ändå har han kunnat hålla sig lugn och fått fram ett erkännande från pestråttan P. Heder åt en sådan man!

Han försöker ju tydligen även få Z på bättre tankar. Håhåjaja, vilket jävla jobb den mannen har!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in