2010-10-08, 21:52
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja jo, jag kan läsa. Varför vill man påvisa det? Hon tog ju sonen för att utreda problemen. Jag tror inte att man söker vård för sin son om man medvetet låter sambon misshandla honom grovt. Varför skulle hon göra det för?
Men hur tydligt kan det bl?, Hur många signaler menar du är acceptabla för att tro på att Z inte hade anledning att misstänka något?
De flyttar ihop i januari.
I slutet av februari börjar T må dålig.Personlighetsförändrad, dålig balans, ont i mage och ljumske mm
Mellan mars-april tar T avstånd från PS. Han visar att han inte vill vara med honom.Blir ängslig,ledsen och aggresiv.Därtill alla blåmärkem och senare även armbrott. Z har ju uppmärksammat allt detta-hur menar du då att hon inte hade anledning att misstänka att PS var en ond skit? En ulv i fårakläder.
Citera
2010-10-08, 21:52
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
I princip kan du avsluta kontaktfamiljskap när helst du ösnkar. Frivillig åtgärd enligt SoL.

OK! Tack för informationen.

Att avsluta hjälpen från kontaktfamiljen verkar i så fall inte vara speciellt övertänkt i detta fall. Socialen i Lerum verkar i alla fall, enligt min åsikt, ha gjort allt för att stödja Suzanna och Theo.
Citera
2010-10-08, 21:53
Medlem
Citat:
Hon la sig inte ner och tyckte att han fick väl fortsätta vara sjuk. Det där har du fått om bakfoten.
Nej hon åkte ju till jobbet och lät P ta hand om "problemet".
Citera
2010-10-08, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Men hur tydligt kan det bl?, Hur många signaler menar du är acceptabla för att tro på att Z inte hade anledning att misstänka något?
De flyttar ihop i januari.
I slutet av februari börjar T må dålig.Personlighetsförändrad, dålig balans, ont i mage och ljumske mm
Mellan mars-april tar T avstånd från PS. Han visar att han inte vill vara med honom.Blir ängslig,ledsen och aggresiv.Därtill alla blåmärkem och senare även armbrott. Z har ju uppmärksammat allt detta-hur menar du då att hon inte hade anledning att misstänka att PS var en ond skit? En ulv i fårakläder.

Ja jag kan tro att hon trodde att pojken blivit sjuk och av den anledning tydde sig till mamma så mycket. Det är väl inget konstigt om det varit så att hon trott det.

Inte ens läkarna såg ju några fysiska tecken på att han blivit misshandlad.
Citera
2010-10-08, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Nej hon åkte ju till jobbet och lät P ta hand om "problemet".

Så om man åker på jobbet och låter sambon ta hand om barnet så är det detsamma för dig som att man vill att sambon ska slå barnet hårt i magen, gärna så det dör.
Citera
2010-10-08, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
(min fetning)
De anmälde till "det sociala", helt enligt reglementet.

okey trode polisen också blev inblandad vid misstanke om barnmisshandel, borde vara så kan man ju tycka...

har inte läst tråden men att denna barnmördare fick chansen att vara ensam med pojken efter sista läkarbesöket fattar jag inte...
tragiskt minst sagt

/d
Citera
2010-10-08, 22:00
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Absolut, men det är inte brottsligt att misslyckas pga oförmåga...det är där vårt skyddsnät för barnen kommer in och som är superviktigt att det fungerar.

Om man vill att det ska anses brottsligt att misslyckas som förälder så måste man ha en annan ingång i föräldraskapet...dvs att man blir förälder först efter prövning...

Däremot ÄR det brottsligt att utsätta barn för fara som man är medveten om existerar.

Nej, det är inte brottsligt att misslyckas i sin föräldraroll.

Detta juridiska konstaterande är dock, enligt min åsikt, inte lika med att man inte kan ifrågasätta förälderns beteende.
Citera
2010-10-08, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av n.f.f.r.i.p
okey trode polisen också blev inblandad vid misstanke om barnmisshandel, borde vara så kan man ju tycka...

har inte läst tråden men att denna barnmördare fick chansen att vara ensam med pojken efter sista läkarbesöket fattar jag inte...
tragiskt minst sagt

/d

Läkaren skrev i intyget att det kunde ha gått till på det sätt som mamman beskrev. Så hon förstod nog inte, kan ju inte vara helt säker men jag tror inte att hon förstod. Jag tror inte att hon ville att Patric skulle ha ihjäl pojken med våld.
Citera
2010-10-08, 22:03
Medlem
Citat:
Så om man åker på jobbet och låter sambon ta hand om barnet så är det detsamma för dig som att man vill att sambon ska slå barnet hårt i magen, gärna så det dör.
Är det här ngt att skratta åt tycker du, ett litet barn som blivit ihjälslaget?
Citera
2010-10-08, 22:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n.f.f.r.i.p

tragiskt minst sagt

/d
Jepp. Du KAN anmäla direkt till polisen, som i vanliga fall direkt överlämnar ärendet till "det sociala" (i samverkan). Under pågående misshandel är det polisen man vänder sig till, förstås.
Citera
2010-10-08, 22:07
Medlem
Citat:
Läkaren skrev i intyget att det kunde ha gått till på det sätt som mamman beskrev. Så hon förstod nog inte, kan ju inte vara helt säker men jag tror inte att hon förstod. Jag tror inte att hon ville att Patric skulle ha ihjäl pojken med våld.

nä såklart inte, har jag antytt nått sådant så var det inte med avsikt...

/d
Citera
2010-10-08, 22:09
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ja jag kan tro att hon trodde att pojken blivit sjuk och av den anledning tydde sig till mamma så mycket. Det är väl inget konstigt om det varit så att hon trott det.

Inte ens läkarna såg ju några fysiska tecken på att han blivit misshandlad.

Läkaren skrev ju i journalen att det var sociala orsaker till pojkens förändrade beteende. Detta borde varit någon gång i mars. Läkaren ska ha anmält det till socialen.Det kan ju inte gått Z spårlöst förbi.

Vid armbrottet reagerade 2 sköterskor på att det var något fel i umgänget mellan lilla T och PS. Är det inte märkligt att Z som känner barnet bäst inte har ett hum om varför lillaT förändras? Att hon sen mörkar och hittar på en massa olika orsaker till hans alla skador tycker jag är suspekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in