Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Ja, kan inte soc prata med dagis själva? Eller är det praxis att föräldrarna alltid är med? Blir ju en väldigt konstig situation, särskilt när man vet hur hotfulla eller manipulativa misshandlande föräldrar kan vara.
Sant, lagen är mesig. Och dagis observationer var nog pusselbiten som fattades... Hoppas vi alla som läser om detta lär oss något för framtiden!
Har jag också funderat på. Men var hon verkligen hemma hela tiden eller var det också en lögn som P övertygat henne om? Det är ju i alla fall uppenbart att Theo inte trivdes hemma.
Jag funderar också på ett tidigare tillfälle när han var sjuk, det var när de skulle ha möte med soc nån gång där. Han var sjuk en torsdag till tisdag. Vad var det för fel på honom då?
Ja, men eftersom det redan är under granskning så kommer du inte uppnå något nytt, förutom att lägga fokus på frågan då förstås!
Ja, jag tycker att det är märkligt! I detta fall var det även en
styvpappa som bott med T i ca två månader vid samtalstillfället. Varför skulle han vara med på allt? Nej, jag tror att man måste se över en hel del regler här.
Jag vet inte om Z var hemma hela tiden, har för mig att jag läst detta i tråden, och har just nu ingen möjlighet att läsa FUP. Men visst är det möjligt att det är ännu en lögn för att få detta att verka vara på annat sätt än det verkligen är.
Jag blir riktigt arg faktiskt, att soc bara sväljer lögnerna, det har ju inkommit en anmälan från en annan soc vilka har haft mycket kontakt med Z, och borde veta en hel del. Jag tycker de gör lätt för sig att ha ett par samtal, och sen avfärda vidare åtgärder!