2010-09-24, 18:14
  #3877
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minismulan
Man skall inte tro på allt hon säger... Hon har inte blivit misshandlad.....
Utan vad jag tror så har hon har helt enkelt blundat för detta för man kan inte missa dessa tecken, ta bara brutna armen hon klär på han lägger armen på en kudde sen får T sova med denna arm sen går hon till jobbet dagen efter och ringer till P för att han skall ta T till doktorn att man ens kan gå till jobbet som mamma går man väl själv men Z har nog inte från första början vart en riktig mamma hon har inte hajat grejerna.... med alla inblandade soc från Lerum Vart på ett ställe för att hon inte kan ta hand om T och inte tar honom till sig och mycket annat........

JAG LIDER VERKLIGEN MED DENNA LILLA POJK vad han har lidit och mamman märker inget men tydligen alla andra....

Oavsett OM hon blivit misshandlad som barn eller ej så påverkar väl inte det ansvarsfrågan?
Citera
2010-09-24, 18:32
  #3878
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Jag har också svårt att förstå hur man klarar av kontakten. Min son är ju min älskade över allt annat, men om han en dag förvandlas till ett monster som torterar ihjäl barn??

Det finns ju grader i helvetet så att säga. Hade han slagit ihjäl en våldtäktsman så skulle jag kanske vara stolt över min son som vuxen? Ja, kanske det tammefan. Men en son som torterar ihjäl oskyldiga små barn? Det skulle nog vara svårt att ta till sig. Eller så är kärleken sådan att man bara älskar vidare ändå? Kanske det, jag har ju väldigt svårt att se att min son skulle göra något som gör att jag inte älskar honom, men det är väll för att jag tycker han är en normal unge. Kanske tänker man att det är något allvarligt fel på P så att man får älska honom och se till hans sjukdom?

Men annars då, jag unnar inte P nån får honom "att inse vad han gjort", jag unnar honom total likgiltighet från alla som betytt något för honom och att han ruttnar bort ensam och får sån ångest så han tar sitt liv där i cellen.

Men jag är lite kluven med anhöriga, förut var jag helt för dödstraff när det gäller sånt här, känner att P lika gärna kan grävas ner, men sen kommer aspekten kring anhöriga in och det är ju mer komplext. Det är inte samma sak att stå framför nåns barn och säga att dom ska förlora sin pappa för att han gjort något hemskt så att säga. För barnen straffas ju med.
Komplicerat.


Edit:

När jag funderar lite så har jag svårt att se att jag skulle kunna bryta kontakten med min son ever. Antagligen för att jag aldrig skulle kunna se att han skulle kunna göra något sånt här.
Och kanske så var det så dom tyckte med? Och då agerar ju dom precis som jag skulle ha gjort, så kanske inte ska fördömma? Fast det är ju det jag spontant känner ändå. Att det är fel.
Men det kan fan inte vara lätt, tänk er att ha en son som gillar skor i analen och har ihjäl små barn. Vilken ångest.
Men svårt att bryta ändå, som jag känslomässigt kom fram till.

Nej, bryta helt gör man nog inte, men det skulle nog aldrig bli riktigt detsamma. Skor i analen skulle jag väl inte bry mej om, var o en har sin egen sexualitet, men att plåga ihjäl ett litet barn.... Det skulle nog vara svårt att se sin son i ögonen utan att känna illamående.
Citera
2010-09-24, 21:55
  #3879
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är absolut inget fel på de orden, och jag kan tänka mej att som anhörig till någon som begått grova brott känner enorm sorg och bär med sig skuldkänslor....

Javisst, gråt floder, som kan påvisa stöd och empati för mördaren. Det finns faktiskt även nära anhöriga till offret, men tanken på dem kanske blir "litet" övermäktigt?

Patric var en praktlooser, som bl.a. fann nöje i att se "damer" trycka upp skor i sina analer. Har skitstöveln aldrig hört talas om Viasat? Var det kanske för "billiga" nöjen? Dessa fantastiska livecamupplevelser blandade han med litet allmänt porrsurfande. Kanske hans dagliga nöje, när S var i skolan eller jobbade. Det enda "orosmomentet" var en liten pojke knappt två år gammal.

Fy f*n vad jag avskyr den empatibefriade skitstöveln!

Att se bilder på denne lille pojke och veta hur han behandlades och sedermera dog är vedervärdigt!












dessa
Citera
2010-09-24, 22:06
  #3880
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minismulan
Man skall inte tro på allt hon säger... Hon har inte blivit misshandlad.....
Utan vad jag tror så har hon har helt enkelt blundat för detta för man kan inte missa dessa tecken, ta bara brutna armen hon klär på han lägger armen på en kudde sen får T sova med denna arm sen går hon till jobbet dagen efter och ringer till P för att han skall ta T till doktorn att man ens kan gå till jobbet som mamma går man väl själv men Z har nog inte från första början vart en riktig mamma hon har inte hajat grejerna.... med alla inblandade soc från Lerum Vart på ett ställe för att hon inte kan ta hand om T och inte tar honom till sig och mycket annat........

JAG LIDER VERKLIGEN MED DENNA LILLA POJK vad han har lidit och mamman märker inget men tydligen alla andra....
Du har visst missat att hon inte ens la pojken den dagen då han bröt armen -- hon kom hem från jobbet, pojken sov och hon såg honom först morgonen efter.

Vad är din agenda -- med hänsyn till dina inlägg?

Man kan inte ha kontakt med ett barn som mördat - och nu detta som inte håller sig till fakta från FUP -- men påstår sig ha kunskap om mamman.

Vad vill du säga med ditt något röriga inlägg?
Citera
2010-09-24, 22:08
  #3881
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Javisst, gråt floder, som kan påvisa stöd och empati för mördaren. Det finns faktiskt även nära anhöriga till offret, men tanken på dem kanske blir "litet" övermäktigt?

Patric var en praktlooser, som bl.a. fann nöje i att se "damer" trycka upp skor i sina analer. Har skitstöveln aldrig hört talas om Viasat? Var det kanske för "billiga" nöjen? Dessa fantastiska livecamupplevelser blandade han med litet allmänt porrsurfande. Kanske hans dagliga nöje, när S var i skolan eller jobbade. Det enda "orosmomentet" var en liten pojke knappt två år gammal.

Fy f*n vad jag avskyr den empatibefriade skitstöveln!

Att se bilder på denne lille pojke och veta hur han behandlades och sedermera dog är vedervärdigt!

dessa

Det finns något viktigt med äkta förmåga till empati - den utesluter inte - man kan alltså både känna empati med offer, offrets anhöriga, gärningsmannens anhöriga och ..... hör och häpna till och med gärningsmannen fast man känner avsky för både brottet och .... gärningsmannen.
Citera
2010-09-24, 22:15
  #3882
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minismulan
Man skall inte tro på allt hon säger... Hon har inte blivit misshandlad.....
Utan vad jag tror så har hon har helt enkelt blundat för detta för man kan inte missa dessa tecken, ta bara brutna armen hon klär på han lägger armen på en kudde sen får T sova med denna arm sen går hon till jobbet dagen efter och ringer till P för att han skall ta T till doktorn att man ens kan gå till jobbet som mamma går man väl själv men Z har nog inte från första början vart en riktig mamma hon har inte hajat grejerna.... med alla inblandade soc från Lerum Vart på ett ställe för att hon inte kan ta hand om T och inte tar honom till sig och mycket annat........

JAG LIDER VERKLIGEN MED DENNA LILLA POJK vad han har lidit och mamman märker inget men tydligen alla andra....

Vad då klä på honom? Hon kunde ju inte ens trä tröjan över Theos brutna arm, eftersom den var så svullen! Då utväxlade hon en del sms med misshandlaren och han avslutade des flesta av sina sms med: älskar dig puss,puss. Patric är et djävla empatilöst kräk och dessvärre klarade inte Suzanna av att rädda sin son från misshandel, tortyr och död!
Citera
2010-09-24, 22:21
  #3883
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du har visst missat att hon inte ens la pojken den dagen då han bröt armen -- hon kom hem från jobbet, pojken sov och hon såg honom först morgonen efter.

Vad är din agenda -- med hänsyn till dina inlägg?

Man kan inte ha kontakt med ett barn som mördat - och nu detta som inte håller sig till fakta från FUP -- men påstår sig ha kunskap om mamman.

Vad vill du säga med ditt något röriga inlägg?

Jag har inte missat att Suzanna arbetade sent denna kväll och var för trött för att tiltta till sin son. Jag har ingen agenda. Vad menar du?

Theos arm var så svullen på morgonen att hon inte kunda få på honom tröjan, enl. sms till mördaren.

Vad menar du med att jag skriver röriga inlägg?
Citera
2010-09-24, 22:38
  #3884
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns något viktigt med äkta förmåga till empati - den utesluter inte - man kan alltså både känna empati med offer, offrets anhöriga, gärningsmannens anhöriga och ..... hör och häpna till och med gärningsmannen fast man känner avsky för både brottet och .... gärningsmannen.

Jag citerade fel i mitt senaste inlägg. Ursäkta!

Du har rätt i att man kan känna empati för de inblandade. Det gör även jag. Det måste vara ett h*lvete för alla berörda.

Dessvärre är jag antagligen en ond jävel, eftersom jag inte kan finna det minsta uns av förståelse eller empati gällande barnamördaren Patric. Han är enligt mig det uslaste av de usla.

Suzanna blev förälskad i honom och såg fram emot en gemensam framtid tillsammans med honom och sin son. Patric förrådde allt hon hoppades på och dödade hennes son.

Jag är inte någon förespråkare av dödsstraff, bl.a. för att jag finner det medeltida och ociviliserat i en modern rättsstat. Däremot önskar jag att domstolarna i fullt måtto försöker inse allvaret i det fruktansvärda i att små försvarslösa barn utsätts för upprepad misshandel och slutligen slås ihjäl.

Det finns ingen förmildrande omständighet!
__________________
Senast redigerad av cochran 2010-09-24 kl. 22:42.
Citera
2010-09-25, 00:26
  #3885
Medlem
PS träffade sitt ex när han var 15 år, det var den stora kärleken för båda, det tror man ofta när man är ung. De flyttade sedermera ihop, planerade både giftermål och barn, men det är inte lätt att fortsätta leva med den man blev hejdlöst kär i när man var mitt i tonåren. Relationen blev sämre, PS kallade henne hora och tog struptag på henne, han startade bråk om det mesta, och sedan började han köpa livesex på internet, till slut gjorde hon slut med honom.

När hon skulle hämta de sista sakerna i deras lägenhet fick PS ett utbrott, han kastade en stol mot henne, ville inte släppa ut henne ur lägenheten, höll henne hårt i armen… När hon lyckades komma loss sprang hon iväg, han sprang efter och var helt tokig. Han fortsatte sin förföljelse genom att ringa och skicka elaka sms till sitt ex, som redan då träffat en ny man. Efter några månader (ca 2-3) träffade han Z via internet, och hur det gick vet vi… Dock fortsatte han ringa och skicka sms till sitt ex… trots att han inledde förhållandet med Z, han fortsatte under hela deras förhållande…

Jag tror att PS inte hade kommit över sitt ex när han träffade Z, att han ville ha någon för att visa exet att ”jag kan också” och ”titta jag har också familj och barn nu”. Jag tror också att Z var väldigt ivrig att få till den familj hon längtade så mycket efter. Detta tror jag i sin tur ledde till att ingen av dem hade rätt känslor för att flytta ihop så tidigt, och absolut inte för att sätta ansvar som pappa på PS. Han fick krav på sig från Z, det skulle vara som hon ville. Han kunde inte hantera det, och sa inte heller ifrån. Det slutade oerhört illa. PS har det juridiska ansvaret för det! Z har brustit i sitt föräldraansvar!

Anledningen till att exets bror umgicks med PS är att hon inte berättade vad hon varit med om i deras förhållande.

Detta har jag fått veta av en person som jag känner, och som i sin tur känner PS ex. Det är alltså ingen anonym PM:are.
Citera
2010-09-25, 00:52
  #3886
Medlem
cochrans avatar

Tack Smilun för att du delger oss de meddelanden du fått!

Tack och lov att Patrics ex. hade kraft nog att frigöra sig från honom. Det förvånar mig dock att hennes bror fortfarande var kompis med Patric. Jag har iofs ingen syster, men jag kan inte på något sätt finna någon förmildrande omständighet eller orsak till att "kamratdunka" Patric.

Talade inte syskonen med varandra, eller vad kan vara orsaken till denna fortsatta vänskap mellan Patric och exets broder?

Helt otroligt ofattbart enligt min åsikt. Var Patric en fantastisk domptör eller var exets brorsa svagbegåvad?
Citera
2010-09-25, 09:29
  #3887
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran

Tack Smilun för att du delger oss de meddelanden du fått!

Tack och lov att Patrics ex. hade kraft nog att frigöra sig från honom. Det förvånar mig dock att hennes bror fortfarande var kompis med Patric. Jag har iofs ingen syster, men jag kan inte på något sätt finna någon förmildrande omständighet eller orsak till att "kamratdunka" Patric.

Talade inte syskonen med varandra, eller vad kan vara orsaken till denna fortsatta vänskap mellan Patric och exets broder?

Helt otroligt ofattbart enligt min åsikt. Var Patric en fantastisk domptör eller var exets brorsa svagbegåvad?

Det står i Smiluns inlägg att anledningen till att exets bror umgåtts med Patric berodde på att exet inte berättat för sin bror vad Patric gjort...
Citera
2010-09-25, 10:06
  #3888
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
PS träffade sitt ex när han var 15 år, det var den stora kärleken för båda, det tror man ofta när man är ung. De flyttade sedermera ihop, planerade både giftermål och barn, men det är inte lätt att fortsätta leva med den man blev hejdlöst kär i när man var mitt i tonåren. Relationen blev sämre, PS kallade henne hora och tog struptag på henne, han startade bråk om det mesta, och sedan började han köpa livesex på internet, till slut gjorde hon slut med honom.

När hon skulle hämta de sista sakerna i deras lägenhet fick PS ett utbrott, han kastade en stol mot henne, ville inte släppa ut henne ur lägenheten, höll henne hårt i armen… När hon lyckades komma loss sprang hon iväg, han sprang efter och var helt tokig. Han fortsatte sin förföljelse genom att ringa och skicka elaka sms till sitt ex, som redan då träffat en ny man. Efter några månader (ca 2-3) träffade han Z via internet, och hur det gick vet vi… Dock fortsatte han ringa och skicka sms till sitt ex… trots att han inledde förhållandet med Z, han fortsatte under hela deras förhållande…

Jag tror att PS inte hade kommit över sitt ex när han träffade Z, att han ville ha någon för att visa exet att ”jag kan också” och ”titta jag har också familj och barn nu”. Jag tror också att Z var väldigt ivrig att få till den familj hon längtade så mycket efter. Detta tror jag i sin tur ledde till att ingen av dem hade rätt känslor för att flytta ihop så tidigt, och absolut inte för att sätta ansvar som pappa på PS. Han fick krav på sig från Z, det skulle vara som hon ville. Han kunde inte hantera det, och sa inte heller ifrån. Det slutade oerhört illa. PS har det juridiska ansvaret för det! Z har brustit i sitt föräldraansvar!

Anledningen till att exets bror umgicks med PS är att hon inte berättade vad hon varit med om i deras förhållande.

Detta har jag fått veta av en person som jag känner, och som i sin tur känner PS ex. Det är alltså ingen anonym PM:are.
Ok, brodern kände alltså inte till vad systern blev utsatt för? Det skulle ju förklara varför han fortsatte umgås med PS...och i tillägg till det kan det också tyda på att det var inte allmänt känt heller och att det inte kom fram till mamman.

Vad jag menar är att hon träffat en kille med ett väldigt långt förhållande bakom sig, och det faktum att han umgås med exets bror kan ju uppfattas som att han är en trygg och stabil partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in