2010-09-26, 14:22
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Samtidigt är det lite konstiga rykten om tanken är att de skall belasta Zanna.

En lägenhet bör hon ju faktiskt ha - alternativet är annars vad? Gatan? Eller menar man här att hon skall på kvar i den gemensamma lägenheten?

Zannas tillvaro finns väl i Linköping om jag förstått saken rätt - det är där hon går i skola, där hon har sin förankring idag. Frågan är alltså var skall hon bo för att folk skall bli nöjda.

Om Patric nu skulle skicka brev till henne - hur vet någon annan det? Hur vet de om innehållet? Intagnas utgående brev blir inte öppnade och lästa. Så varifrån kommer uppgiften?

Om den nu är riktig - är det verkligen Zanna som skall belastas i så fall? Gör det henne klandervärd?

Och hur hänger det ihop med den tidigare bilden som gavs - att det var Zanna som styrde och tvingade fram förhållandet, som med sina förväntningar pressade Patric?
Du har aldrig tänkt på att Zanna själv delar med sej av innehållet till folk runtomkring henne?
Citera
2010-09-26, 14:22
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är lätt att tycka det med facit i hand, men utåt gavs bilden av en ung familj utan större behov av stöd.
Jag vet inte riktigtr vad du menar med att det är lätt att tycka....tänker du på att jag tycker att ett hembesök borde ingått?

Med tanke på att det i anmälan från förra kommunen ingick information om sanering av lägenhet så är det anledningen till att jag tycker att ett hembesök borde ha ingått.
Citera
2010-09-26, 14:25
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det är lätt att tycka det med facit i hand, men utåt gavs bilden av en ung familj utan större behov av stöd.
Det är sant - men det är också sant det som Kia skriver

Citat:
Det som aldrig kom fram var dagis information om uppmärksammade händelser/tecken, och om soc fått den infon hade de troligen fortsatt utredningen ...
Hade socialtjänsten haft den informationen så hade ju deras bild av familjen sett annorlunda ut - framför allt hade man ju sett på anmälan i samband med den brutna armen på ett helt annat sätt. Då hade det handlat om misstankar som mynnat ut i ett barn med kraftig skada - där hade det inte funnits något annat alternativ än adekvat insats och ordentlig utredning.

Nu hade de inte den fulla bilden och gjorde därför en annan bedömning.
Citera
2010-09-26, 14:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag vet inte riktigtr vad du menar med att det är lätt att tycka....tänker du på att jag tycker att ett hembesök borde ingått?

Med tanke på att det i anmälan från förra kommunen ingick information om sanering av lägenhet så är det anledningen till att jag tycker att ett hembesök borde ha ingått.

Hembesök hade givit nada. Det är tillåtet att som fattig bo torftigt. Vad jag menar är att den "fakta" som ligger på bordet inte hade legat på bordet under en utredning. Fallet Z+P+T hade inte hamnat högt upp i högen av utredningsärenden, tyvärr. Det finns så många fler "klockrena" ärenden/ familjer att jobba med.
Citera
2010-09-26, 14:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Du har aldrig tänkt på att Zanna själv delar med sej av innehållet till folk runtomkring henne?
Visst skulle det kunna vara en tänkbar förklaring - men i så fall undrar jag, hur fungerar de vännerna?

Och hur många gånger skulle du göra det misstaget om du var Zanna - med hänsyn till att olika rykten hela tiden dyker upp här?

Hur som helst så dels kan knappast Zanna lastas för brev hon får - och bilden stämmer ju då väldigt dåligt med hur förhållandet tidigare har framställts i tråden.
Citera
2010-09-26, 14:31
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Hembesök hade givit nada. Det är tillåtet att som fattig bo torftigt. Vad jag menar är att den "fakta" som ligger på bordet inte hade legat på bordet under en utredning. Fallet Z+P+T hade inte hamnat högt upp i högen av utredningsärenden, tyvärr. Det finns så många fler "klockrena" ärenden/ familjer att jobba med.
Ja, men det var ju det jag sa?
Citat:
Det de missade var att göra ett hembesök, vilket jag absolut tycker borde ha ingått i utredningen, men samtidigt hade ett hembesök inte visat en akut fara för pojken...men det hade kanske gett en indikation om ett visst stöd i form av rådgivning var aktuell.
Citera
2010-09-26, 14:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ja, men det var ju det jag sa?
Ja.
Citera
2010-09-26, 14:42
Medlem
Citat:
Samtidigt är det lite konstiga rykten om tanken är att de skall belasta Zanna.

En lägenhet bör hon ju faktiskt ha - alternativet är annars vad? Gatan? Eller menar man här att hon skall på kvar i den gemensamma lägenheten?

Zannas tillvaro finns väl i Linköping om jag förstått saken rätt - det är där hon går i skola, där hon har sin förankring idag. Frågan är alltså var skall hon bo för att folk skall bli nöjda.

Om Patric nu skulle skicka brev till henne - hur vet någon annan det? Hur vet de om innehållet? Intagnas utgående brev blir inte öppnade och lästa. Så varifrån kommer uppgiften?

Om den nu är riktig - är det verkligen Zanna som skall belastas i så fall? Gör det henne klandervärd?

Och hur hänger det ihop med den tidigare bilden som gavs - att det var Zanna som styrde och tvingade fram förhållandet, som med sina förväntningar pressade Patric?

Allt detta är det nu du som lägger in i diskussionen. Jag svarade på fråga med de rykten jag fått höra, och lägger inte in något annat i det än att det är just rykten. Ingen har försökt "belasta" Zanna med något av detta förutom du!
Citera
2010-09-26, 14:51
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Visst skulle det kunna vara en tänkbar förklaring - men i så fall undrar jag, hur fungerar de vännerna?

Och hur många gånger skulle du göra det misstaget om du var Zanna - med hänsyn till att olika rykten hela tiden dyker upp här?

Hur som helst så dels kan knappast Zanna lastas för brev hon får - och bilden stämmer ju då väldigt dåligt med hur förhållandet tidigare har framställts i tråden.
Nej varför skulle hon lastas för det? Är det nån som tycker det?
Hur "vänner" i hennes krets fungerar vet jag ej. Behöver ju inte vara vänner men person/personer/bekanta runt omrking henne.
Ja.. hon har ju en tendens att upprepa misstag?
Citera
2010-09-26, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Bra att du skriver rykten.
Zanna mår låååångt ifrån bra.
Vad är det för elaka människor som sprider såna rykten om Zanna?
Man undrar verkligen?

Det var det här inlägget som micro113 besvarad för er som inte såg det. Förstår inte varför en del verkar ta åt sig så?
Citera
2010-09-26, 14:57
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det var det här inlägget som micro113 besvarad för er som inte såg det. Förstår inte varför en del verkar ta åt sig så?
Vi kanske inte förstod att det var elakt att skriva att nån t ex fått e n lägenhet? Vad är det för elakt med att skriva det?
Eller att Zanna uppger sej må bra?
Det är Morris bedömning att det är elakt..
Citera
2010-09-26, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Vi kanske inte förstod att det var elakt att skriva att nån t ex fått e n lägenhet? Vad är det för elakt med att skriva det?
Eller att Zanna uppger sej må bra?
Det är Morris bedömning att det är elakt..

Precis och micro113 skrev att om det är ägnat till det så förstod hon inte heller, som svar på till morris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in