2010-09-21, 00:00
  #3673
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Jag kopierar länken här. Försök att å upp den härifrån

Takk da fikk jeg lastet ned. Og nå funker begge linkene. Pussig....
Citera
2010-09-21, 00:07
  #3674
Medlem
micro113s avatar
Dagispersonalen vittnar alltså INTE om att Zanna fått några utbrott eller på något att sätt betett sig så att de på grund av detta inte skulle ha vågat ta upp sina funderingar med socialtjänsten.

Dagispersonalen vittnar om en mamma som bryr sig om sitt barn och är engagerad i verksamheten och vad som händer kring sonen.

Att detta finns dokumenterat föranleder alltså vissa stollar att börja spekulera kring mig och Yori --
Citera
2010-09-21, 00:17
  #3675
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dagispersonalen vittnar alltså INTE om att Zanna fått några utbrott eller på något att sätt betett sig så att de på grund av detta inte skulle ha vågat ta upp sina funderingar med socialtjänsten.

Dagispersonalen vittnar om en mamma som bryr sig om sitt barn och är engagerad i verksamheten och vad som händer kring sonen.

Att detta finns dokumenterat föranleder alltså vissa stollar att börja spekulera kring mig och Yori --
Dagispersonalen vittnar om en mamma som inte vill att man "daltar" dvs tröstar ett barn som ramlar och slår sig. Theo som verkligen behövde omhuldas, som förmodligen kanske hade ondare än de flesta barn eftersom han fått slag i magen då och då. Du och Yori =
Citera
2010-09-21, 00:23
  #3676
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Dagispersonalen vittnar om en mamma som inte vill att man "daltar" dvs tröstar ett barn som ramlar och slår sig. Theo som verkligen behövde omhuldas, som förmodligen kanske hade ondare än de flesta barn eftersom han fått slag i magen då och då. Du och Yori =
Och en mamma som tröstar sitt barn.

Dalta och trösta är inte samma sak - prova en ordbok -- dagens tips från coachen.
Citera
2010-09-21, 00:47
  #3677
Medlem
Det är fullständigt vidrigt att läsa i denna tråd! Ett par forummedlemmar sitter och raljerar, slår sig för pannan, skrattar och beter sig allmänt illa, i en tråd som handlar om mord på ett litet barn! Ett par forummedlemmar som vägrar diskutera, som bara ägnar sig åt "ryggdunkning" på varandra, och som läxar upp andra forummedlemmar som om de vore små barn.

Ett par forummedlemmar som genom sitt sätt inte bara förnedrar andra forummedlemmar, utan även Theos mamma Zanna och framför allt Theo själv, en mördad tvååring. Skämmes ta mig fan! Jag hoppas ni får komma till en läkare snabbt och får den medicin ni så uppenbart behöver! Jag tycker ni ska kravla er ner i underjorden igen, där ni hör hemma, ta er medicin och sluta förnedra lilla Theo som blev brutalt torterad till döds!
Citera
2010-09-21, 00:55
  #3678
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det är fullständigt vidrigt att läsa i denna tråd! Ett par forummedlemmar sitter och raljerar, slår sig för pannan, skrattar och beter sig allmänt illa, i en tråd som handlar om mord på ett litet barn! Ett par forummedlemmar som vägrar diskutera, som bara ägnar sig åt "ryggdunkning" på varandra, och som läxar upp andra forummedlemmar som om de vore små barn.

Ett par forummedlemmar som genom sitt sätt inte bara förnedrar andra forummedlemmar, utan även Theos mamma Zanna och framför allt Theo själv, en mördad tvååring. Skämmes ta mig fan! Jag hoppas ni får komma till en läkare snabbt och får den medicin ni så uppenbart behöver! Jag tycker ni ska kravla er ner i underjorden igen, där ni hör hemma, ta er medicin och sluta förnedra lilla Theo som blev brutalt torterad till döds!
Du tycker att det är att hedra Theo att sitta och fantisera ihop saker som inte har stöd FUP men som passar vissas behov av att få smutskasta mamman, bara föra att själv få känna sig som lite bättre människor?

Att komma med lösa rykten och fabricera uppgifter som inte står eller på annat sätt framkommer i dokumentationen för att utifrån den få hitta på lite fantasier om hur det säkert var -- trots att de fakta som presenteras ger en helt annan bild.

Är det att hedra Theo?

Du anser att du och dina gelikar har större rätt att kommentera, spekulera och försöka tysta andra i tråden - än de som anser att normala beteenden är just normala och inte skall tillskrivas en massa vilda fantasier -- varför då?

Varför skulle just fantasier som går ut på att göra mamman så klandervärd som möjligt vara det som hedrar Theo och inte inlägg som försöker framhåller det som faktiskt framkommer i FUP och i det material som finns -- utan att det färgas av er vilja till negativ tolkning av precis allt människan gjort?
Citera
2010-09-21, 08:39
  #3679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Detta inlägg hedrar dej, och ger dina inlägg en viss trovärdighet.

Nu vill jag absolut inte att du outar mer än du är beredd, men min fråga är om du träffat och umgåtts med Z de senaste åren? Med tanke på att du vet mycket om hennes bakgrund antar jag att du funnits i hennes närhet förut.

Kände du PS, träffade du dem tillsammans?


jag vill inte avslöja vem jag är så din fråga kan jag inte svara på
Citera
2010-09-21, 08:55
  #3680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du tycker att det är att hedra Theo att sitta och fantisera ihop saker som inte har stöd FUP men som passar vissas behov av att få smutskasta mamman, bara föra att själv få känna sig som lite bättre människor?

Att komma med lösa rykten och fabricera uppgifter som inte står eller på annat sätt framkommer i dokumentationen för att utifrån den få hitta på lite fantasier om hur det säkert var -- trots att de fakta som presenteras ger en helt annan bild.

Är det att hedra Theo?

Du anser att du och dina gelikar har större rätt att kommentera, spekulera och försöka tysta andra i tråden - än de som anser att normala beteenden är just normala och inte skall tillskrivas en massa vilda fantasier -- varför då?

Varför skulle just fantasier som går ut på att göra mamman så klandervärd som möjligt vara det som hedrar Theo och inte inlägg som försöker framhåller det som faktiskt framkommer i FUP och i det material som finns -- utan att det färgas av er vilja till negativ tolkning av precis allt människan gjort?

Har du sett videoförhören?
Citera
2010-09-21, 08:57
  #3681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23456789
hon har aldrig klarat sig själv, det gör ingen som har hennes grad av störning,

Om hon inte har klarat sig sjäv, vilket/vilka stöd har hon då fått?
Citera
2010-09-21, 09:26
  #3682
Medlem
Intensivs avatar
[quote=Majsansmos]Har du sett videoförhören?[/QUOTE]

Det där var en bra fråga Majsansmos! Den har jag ställt till ett par här i tråden.
De svarar ej.
Det är uppenbart att vissa inte gjort och därför kommer med direkta feltolkningar av förhören.
Att ta del av och analysera skriven text är nåt inte alla klarar.
Det kan vi ju se här i tråden där inlägg feltolkas, förvrängs och t o m adresseras till fel personer!
Att se och höra förhörsledare ställa sina frågor gör att alla med normal intelligens förstår varför de ställer dem..vad det är de förstår men inte alltid lyckas få fram pga lögner och förnekanden.
Att dessutom höra (och tyvärr också se) ZS bli mer chockerad och upprörd över helt andra saker än Theos död ger en liten ledtråd vad hon har prioriterat..och kommer att prioritera.
Inget barn i världen är betjänt av att man vägrar att se dessa riskmammors prioriteringar och fasader mot omvärlden.
Det är inte stor idé att diskutera här då inte alla har sett dessa inspelningar.
Citera
2010-09-21, 10:53
  #3683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Har du sett videoförhören?
nej tyvärr men skulle uppskatta om någon kan lösa det till mej
Citera
2010-09-21, 11:11
  #3684
Bannlyst
[quote=Intensiv]
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Har du sett videoförhören?[/QUOTE]

Det där var en bra fråga Majsansmos! Den har jag ställt till ett par här i tråden.
De svarar ej.
Det är uppenbart att vissa inte gjort och därför kommer med direkta feltolkningar av förhören.
Att ta del av och analysera skriven text är nåt inte alla klarar.
Det kan vi ju se här i tråden där inlägg feltolkas, förvrängs och t o m adresseras till fel personer!
Att se och höra förhörsledare ställa sina frågor gör att alla med normal intelligens förstår varför de ställer dem..vad det är de förstår men inte alltid lyckas få fram pga lögner och förnekanden.
Att dessutom höra (och tyvärr också se) ZS bli mer chockerad och upprörd över helt andra saker än Theos död ger en liten ledtråd vad hon har prioriterat..och kommer att prioritera.
Inget barn i världen är betjänt av att man vägrar att se dessa riskmammors prioriteringar och fasader mot omvärlden.
Det är inte stor idé att diskutera här då inte alla har sett dessa inspelningar.

Är det inte snarare så att en del som sett förhören blir så känslomässigt involverade att de inte kan tänka klart? Jag tycker att det är så då de argument som framförs är rent ut sagt korkade många gånger. Det finns ju ingen rim och reson i det som sägs.

Som i går då det framfördes att förskolepersonalen inte vågat säga något om misstänkt misshandel till socialtjänsten och att Zanna var aggressiv och skulle ha kunnat flytta barnet. Följdtanken blir naturligtvis varför de inte vågat berätta i förhören om Zannas skrämmande personlighet? För att hon skulle kunna ta sitt döda barn ur förskolan, eller vad då?

Kommer man med såna uttalanden som dessutom är fel från de dokument som finns så får man väl finna sig i att folk skrattar åt en. Svårare än så är det inte.
__________________
Senast redigerad av Yori 2010-09-21 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in