[quote=micro113]
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Menar du på full allvar att du vare sig ägnat pedagogiken en tanke eller gett personalen instruktioner gällande dina barn?
Jag har jobbat på kommunalt dagis under en period - och vill nog hävda att du då är ett undantag - tack och lov.
Det är bra stöd som personal att veta hur man skall hantera de enskilda barnen faktiskt - det är inte boskap man sköter på dagarna.
Ja, det menar jag. Det har inte funnits någon som helst anledning att lägga sig i det. Efter ett tag lär man ju känna personalen och om man då tycker dom är OK, så får man väl anta, att dom vet hur dom ska sköta jobbet.
En liten jämförelse: om du blir sjuk, ger du då instruktioner till läkaren vilken medicin du ska ha, hur h*n ska utföra operationen etc?
Det
fetade: såklart att man informerar personalen om sitt barns speciella vanor och ev egenheter, men det betyder ju inte att de ska hanteras precis utifrån det. En del av pedagogiken på dagis - iaf som jag inbillar mig - ligger i "fostran" till att anpassa sig till andra.
Jag vill definitivt inte vara otrevlig mot dig; du har haft många kloka synpunkter i andra trådar, men här verkar det som du reser ragg mot allt. Varför? Jag tror inte att någon vill dig något illa.