Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
[QUOTE=micro113]Ja, förekommer det tillräckligt frekvent så tror jag också det - smärta betingar beteende ganska fort.
Då återstår dock KiaW:s fråga - varför gick han ur sängen hos vännerna?
En annan fråga är då också - agerade han likadant oavsett om Zanna var hemma eller inte? Var hans sovvanor något som startade med Patrics inträde - eller har han alltid varit ett barn som legat kvar i sängen?
Jag vill inte vara petig, men det går att betinga barns beteende med smärta. Problemet är bara att man måste slå väldigt hårt för att det ska vara effektivt. Och på det sättet lyckades ju PS..........
Vad jag kan undra är: fick han komma upp ur sängen när Z var hemma - helgerna t ex? Eller var reglerna samma då? Det kan mycket väl ha stått om detta tidigare, men jag har isf missat det.[/quote]
Hittade faktiskt detta i aftonbladets artikel:
Citat:
Måndagen den 12 juli var första dagen på hans semester. Zanna glömmer aldrig den morgonen. Theo kom in till henne i badrummet där hon gjorde sig i ordning.
– Mamma tittut, sa han för första gången.
När han vaknade igen ropade han på mamma, har styvpappan berättat. Till slut tappade han tålamodet.
– Han har varit ledsen hela tiden och verkat rädd för mig fast jag inte har gjort någonting å ... jag palla’ inte det längre, säger han i polisförhör.
Detta indikerar ju faktiskt på att han steg upp när mamma var hemma och att han inte alltid stannade kvar i sin säng...men det ser ut som att han stannade i sängen när han visste att han var ensam med PS.