Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Vad menar du med din sista mening i inlägget?
Jag har aldrig trott att T skulle kunna vara beräknande i sina handlingar. När hans mamma fotograferade honom i sjukhussängen efter armoperationen gissar jag att hon sa: "Le mot mamma Theo", och det gjorde han. Mamman misshandlade inte Theo, så han borde inte vara rädd för henne. Tydligen tog hon ibland så hårt i honom att han kunde tänkas ha fått blåmärken av det, enligt hennes vittnesmål, men det kanske inte var värre än så.
På vilket sätt skulle Theo ha försökt manipulera eller vara beräknande i sitt sätt?
Edit. Eller rättare sagt; har du anledning att tro, att jag skulle ha den åsikten?
Nej - någon, inte du, skrev tidigare att han redan lärt sig hur han skulle agera - hade han lärt sig det hade han lärt sig att manipulera, det är den bilden jag vänder mig emot.
En tvååring som ler glatt är en tvååring som ler glatt, därför att i de stunden är det det tvååringen vill och kan förmedla - de har inte förmågan föreställa sig.
Jag är inte säker på att Zanna tog så hårt i Theo, däremot har hon själv försökt att förklara blåmärken med att de kanske kom från när hon lyft honom och hon ville därför att de skulle byta metod - jag personligen tror nog att också de blåmärkena kom från Patric och att det är Patric som fått Zanna att tro att det är hon om gjort dem.
Ingen i Zannas närhet beskriver henne någonsin som hårdhänt - tvärtom - så jag finner det konstigt om hennes sätt att lyfta skulle ge blåmärken utan att någon reagerat på det.