Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Japp! Mobben har dömt! Det är bara En person som är dömd i domstol.
Det finns dock många runt den här lilla pojken som också bör dömas.
Underlåtenshetssynderna är de största synderna!
De av oss i mobben som har erfarenhet av dessa Zannor anser nog att det finns tillläckligt med fakta för att ifrågasätta en hel del av undanflykter och överslätningar utan att behöva lyssna till rykten.
Det kan rädda ett annat barns liv om man vägrar blunda en annan gång en mamma dribblar bort dagis, soc, sjukhus etc
Det viktigaste som sagts här ikväll är nog ovanstående inlägg som jag har fetat.
Det är ju helt uppenbart att T haft ett kort, men oerhört svårt liv ända från början. Soc i Lerum försökte hjälpa, men mamman flyttade och soc I Mjölby, liksom dagiset där, valde att inte se, eller åtminstone inte agera trots alla de blåmärken och den fraktur T hade. Man valde att tro på mamman som kämpade för att upprätthålla bilden av den gulliga familjen. Ingen kan få mig att någonsin tro att Z varit helt omedveten om vad som försiggått. Aldrig!
Jag har sett det här IRL om och om igen. Inte med dödlig utgång, men närapå. Som tur är har soc agerat i samtliga fall med stöd av dagis, bvc eller skolan. Det är enda sättet att förhindra detta- att anmäla, gång på gång tills det händer något om man har den minsta misstanke att ett barn far illa.
Man ska inte heller förledas tro att mammorna inte har märkt något. Inte alla, men många är så svaga pga olika orsaker att de inte sätter barnets bästa i främsta rummet.
Jag har sagt det förut och säger det igen att Z inte varit ovetande, men de som ska lastas hårdast i detta fall är dagiset. En av personalen- M, verkar ha förstått, eller haft grava misstankar, men är det grupptrycket som gjort henne osäker ? Jag vet inte, men hon verkar må väldigt, väldigt dåligt i förhören.
Äcklet P kan inte heller han vara helt frisk. En frisk människa känner sig inte kränkt av en 2åring. En frisk människa använder inte ett litet barn som slagpåse. Fy fan vilken värld vi lever i!