2010-08-31, 20:27
Medlem
[quote=Darkerside][quote=enannanamanda]

Citat:
Ursprungligen postat av Smilun

Tack! Ska bli intressant att se vad de kommer fram till, men mest faktan de fått fram. Säkert gör de något lamt utlåtande...

Ja det är ju det man är rädd för... och så händer ingenting...
Citera
2010-08-31, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Efter ditt angrepp på Smilun så tror jag de flesta har förstått att det är nåt som är allvarligt fel med någons människosyn. Det har de dessutom gett uttryck för.
Och det är nog inte min de menar.
Du har lyckats flytta fokus i tråden från ämnet till personer du fattat agg till.
Nåra vågar inte säja vad de vill då de är rädda att råka ut för samma personliga påhopp som vi gjort.
Jag lämnar tråden nu så att jag inte triggar dej till nya stordåd.
Såg att du hade börjat hugga på Camdrea också...

Det är meningslöst att försöka debattera med någon som "hugger" på ens person direkt. Du har helt rätt i det du säger, tror inte jag är ensam om att tycka det, man kanske inte vill säga det bara, för ingen vill ju bli utsatt för "hugg"... Fler har säkert märkt att det "försvunnit" flera debattörer från tråden på ganska kort tid. Tycker inte du också ska lämna tråden!
Citera
2010-08-31, 21:04
Medlem
hallon1s avatar
Nu är det ett intressant tv-program på tv4fakta "barnamördaren"!
Citera
2010-08-31, 21:20
Medlem
PS berättar följande i förhör 2010-07-14
M=PS
B=Ena förhörsledaren
Citera
2010-08-31, 21:41
Medlem
enannanamandas avatar
Micro 113 jag har faktist också litet svårt att förstå vad du blir så förbittrad över i bla mina åsikter! Ganska få personer här har varit totalt kategoriska i sina fördömanden av modern! Jag förstår inte varför du uppfattar resonemang omkring varför barnets mor helt lyckades missa vad som hände hennes barn upprör dig så, att han faktiskt måste ha mått mycket dåligt både psykiskt och fysiskt under en längre period utan att hans mor alls fattat vad som var på gång. Det är imo struntprat att säga att det är ett normalt beteende. Att insistera på att det kunde hänt vem som helst, det kunde det självklart inte alls! Mycket är långt från normalt i hennes agerande. Samma sak med hennes utsaga i FUP!

Det är ju förmodligen en urskuldande och förnekande inställning från de sociala myndigheternas sida som starkt bidragit till den tragiska utgången av baby Ts öde!

Nu har väl de allra flesta här blivit hyfsat överens om att baby T:s mor av olika orsaker inte varit kapabel att ha ansvaret för sin lille son. Att detta förhållande har varit ganska så uppenbart och att de myndigheter som hon kommit i kontakt med definitivt borde ha förstått att någonting var extremt fel i lille T:s hemmiljö och agerat därefter! Att diskutera om varför det blev en så tragisk utgång för stackars T och att undra över hans mammas roll är väl inte konstigt - styvpappan/GM:s brottsliga, våldsamma och sadistiska agerande har väl varit tämligen solklart från start!

Du får gärna betrakta mig som en representant från "andra sidan"; oempatisk, antifeministisk etc - det tål jag mer än väl, men litet förvånad blir jag!
Citera
2010-08-31, 21:55
Medlem
BitterFittas avatar
Citat:
M=PS
B=Ena förhörsledaren

Citera
2010-08-31, 21:58
Medlem
mercys avatar
Citat:
M=PS
B=Ena förhörsledaren
Man blir så förtvivlat ledsen. Vilket hemskt öde han drabbades av lilla T.
Citera
2010-08-31, 21:59
Bannlyst
Ja jag kan inte förstå micro113's kategoriska försvar av mamman. Jag tror inte Z medvetet döljt någon misshandel, men nog fan borde hon in och röntga hjärnan, för det står definitivt inte rätt till däruppe.

Ibland låter inte tvångssterilisering så tokigt....
Citera
2010-08-31, 22:16
Medlem
Jag blir alldeles ifrån mig när jag läser om lille Theos sista timmar.
Åh, hur kan något sådant få hända. Han vinkar och kryper till sin baneman. NEJ DETTA ÄR FÖR MYCKET!
Jag vägrar döda spindlar och flugor - fångar och släpper ut dem. Och så läser man detta.
Detta måste vara det mest fasansfulla brott som skett här i Sverige. Jag ser bara hans lilla leende ansikte framför mig.
Jag är definitivt inte en "öga för öga"-människa. Men i det här fallet skulle jag kunna tänka mig att ta hand om gärningsmannen. FY FAN!
Citera
2010-08-31, 22:24
Medlem
Citat:
M=PS
B=Ena förhörsledaren

Enligt loggar har PS denna dag porrsurfat mellan ca 07:40-11:40, i princip oavbrutet... Man undrar hur de hann med att äta frukost tillsammans... det kanske kommer svar på det senare i fup...
Citera
2010-08-31, 22:26
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
M=PS
B=Ena förhörsledaren

Hjärtat blöder. Hoppas att Theo bet så pass hårt att det blir ett ärr, som aldrig försvinner, utan påminner FS hela livet om vad han har gjort.
Citera
2010-08-31, 22:30
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Efter ditt angrepp på Smilun så tror jag de flesta har förstått att det är nåt som är allvarligt fel med någons människosyn. Det har de dessutom gett uttryck för.
Och det är nog inte min de menar.
Du har lyckats flytta fokus i tråden från ämnet till personer du fattat agg till.
Nåra vågar inte säja vad de vill då de är rädda att råka ut för samma personliga påhopp som vi gjort.
Jag lämnar tråden nu så att jag inte triggar dej till nya stordåd.
Såg att du hade börjat hugga på Camdrea också...

Vore bra om du ville vara kvar ändå.... Du tillför mycket i den här tråden. Betr micro så kan man bara bortse från hans synpunkter.

M v h Camdrea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in