Citat:
Ursprungligen postat av mercy
I åtalet står det ju att barnet misshandlats då han var hemma ensam med GM. Varför ska man då förutsätta , som det görs här på tråden, att mamman visste om misshandeln? Att mamman vid tiden för dödsfallet trodde på GM´s oskuld säger väl mer om att hon var ovetande om vad som pågick när "barnvakten" passade lilla Theo.
Det er tenkbart at GM metodisk har rettet mishandlingen mot mellomgulv/maveregion. Han
visste at slag mot dette myke kroppsparti ikke etterlot tydelige blå-merker.

(det er skjerpende)
Jeg har summet meg, tenkt over noen saker, etter dagens opplysninger: Barnets mor har ikke vært tilstede under mishandlingene. OK- Barnet har heller ikke utviklet nok språk som kan formidle voldsbruk.
Moren kontaktet lege tidligere, når gutten hadde buksmerter. Ble medisinert mot det man trodde var en bakteriell maveinfeksjon - Men de
kommende legebesøk og skader, der
måtte helsepersonell fattet mistanke. Og mistanken var kanskje varslet, var under utredning, men hjelpen kom for sent...
Rent rasjonelt vil jeg anta barnet viste redsel, og ikke med glede søkte sin stefars "trygge armkrok" Derfor burde barnets mor ha reagert, fattet mistanke....at noe var galt i relasjonen mellom samboer og sitt barn....
og koplet det til smerter og skader.
Men jeg vil ikke forhåndsdømme henne. Det er ikke kriminelt å være "naiv", og tro for godt om den man er forblindet på, emosjonelt. Det var "mavelidelsen" hun trodde var tilbake, når hun fulgte sin døende gutt til sykehuset. Hun trodde kanskje virkelig på dette..... Og hun er ikke siktet for noe.
Og skulle det være slik hun aldri fattet mistanke om mishandling, ja da forstår vi alle at hun nu lider
ekstra mye. I ettertid kommer detaljer hun ikke tydet, eller tenkte over. Hun vil bebreide seg for ikke vært der, stoppet smertene som ble påført sitt eget barn. Kan en straffes mer?