Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 11:06
  #7525
Medlem
Frid över Theos minne.

Bara en liten iakttagelse såhär helt apropå: Det är en alldeles fantastisk skillnad i respons mellan denna tråd på 627 sidor, vari skribenterna (med rätta) sida efter sida fördömer gärningsmannen långt efter dådet, respektive den tråd om en sexualmördad 4-åring som inte ens fick två fulla sidor och inget fortsatt fördömande av gärningsmannen ( (FB) Fyraåriga Mohamed bortförd våldtagen och mördad i Tyskland ).

Som sagt bara en liten intressant iakttagelse sådär.
Citera
2018-03-17, 11:13
  #7526
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Frid över Theos minne.

Bara en liten iakttagelse såhär helt apropå: Det är en alldeles fantastisk skillnad i respons mellan denna tråd på 627 sidor, vari skribenterna (med rätta) sida efter sida fördömer gärningsmannen långt efter dådet, respektive den tråd om en sexualmördad 4-åring som inte ens fick två fulla sidor och inget fortsatt fördömande av gärningsmannen ( (FB) Fyraåriga Mohamed bortförd våldtagen och mördad i Tyskland ).

Som sagt bara en liten intressant iakttagelse sådär.

Hur menar du nu? Självklart bryr man sig mera om sitt eget folks barn samt händelser som inträffar i ens eget land. Annars skulle man inte hinna annat än gråta över alla dödade och misshandlade barn världen över. Någonstans måste man dra gränsen.
Citera
2018-03-18, 15:51
  #7527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur menar du nu? Självklart bryr man sig mera om sitt eget folks barn samt händelser som inträffar i ens eget land. Annars skulle man inte hinna annat än gråta över alla dödade och misshandlade barn världen över. Någonstans måste man dra gränsen.

Mjo, måhända rörande landsgränser, även om det ju inte stämde rörande exempelvis Elisa Lam, och om du åsyftar ett etniskt perspektiv rörande att "bry sig mer om sitt eget folks barn", så stämde ju uppenbarligen inte det heller i tråden om mordet på lilla Bobby, som ju drog på 150 sidor med upprörda skribenter som (med rätta) rasade mot förövarna sida efter sida ( (FB) Mordet på Bobby Äikiä i Nässjö, 2006 ).

Men-men, som sagt bara en liten observation som jag dock inte ämnar leda ut i ett längre sidospår än jag redan gjort, enär det bara var en liten observation och notis i förbifarten som jag tänkte ut högt, så att säga.
__________________
Senast redigerad av Genderbender 2018-03-18 kl. 16:02.
Citera
2018-03-18, 16:54
  #7528
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Mjo, måhända rörande landsgränser, även om det ju inte stämde rörande exempelvis Elisa Lam, och om du åsyftar ett etniskt perspektiv rörande att "bry sig mer om sitt eget folks barn", så stämde ju uppenbarligen inte det heller i tråden om mordet på lilla Bobby, som ju drog på 150 sidor med upprörda skribenter som (med rätta) rasade mot förövarna sida efter sida ( (FB) Mordet på Bobby Äikiä i Nässjö, 2006 ).

Men-men, som sagt bara en liten observation som jag dock inte ämnar leda ut i ett längre sidospår än jag redan gjort, enär det bara var en liten observation och notis i förbifarten som jag tänkte ut högt, så att säga.
Flera undersökningen visar (nej, har inga källor att delge men jag har läst det i kursböcker när jag studerade) att folk bryr sig mer om det som händer i ens närhet. Även det egna landet räknas som närhet när det ställs mot ett barn i Tyskland. Tror du tyskarna sitter på nätet och diskuterar den här stackars tvååringen? Man vill kunna relatera och ju fler beröringspunkter man ser, desto mer engagemang. Det är inget konstigt eller moraliskt förkastligt utan hur människan verkar vara funtad, oavsett religion, etnicitet eller landstillhörighet.

Edit: Elisa Lam blev ju ett internetfenomen med en massa ”myt”bildning omkring sig, ingen bra jämförelse, om du ursäktar.
Citera
2018-07-09, 13:35
  #7529
Medlem
Är avskumet ute nu och har fått skyddad identitet?
Citera
2018-07-10, 02:16
  #7530
Medlem
leuxleuxs avatar
Han kommer ut på lördag.
Citera
2018-07-10, 21:47
  #7531
Medlem
Mamman har lagt ut på facebook.
Första gången jag ser om detta och fy fan vad ont i magen jag fick.... Har själv en knatte som blir 2 nu snart och skulle självdö på fläcken utan min son..

Citat:
HELT SJUKT RÄTTSYSTEM DELA SNÄLLA ❣
Jag orkar inte mer nu. Ja har försökt förbereda mig mentalt för Patric John Seavers frigivning men inte. Fick ÄNTLIGEN tag på någon kall person på kriminalvården i västervik norra som sa att ja inte fått veta något då Patric fått hemlig identitet. MEN han kunde inte svara på hur länge han haft, de sjuka är att ja kunde söka på Patric bara för någon månad sen å då va han skriven hos sin mamma i Ljungsbro vrf har ja då inte fått veta något om hans permissioner ville han inte gå in på. ! Vi har verkligen inte någon rätt alls, vrf ska MÖRDARE få ny chans å få hjälp medan vi anhöriga blir kastade till hajarna för att KANSKE överleva sina barn? På lördag 14/7 har han suttit 8 år och går fri från domen att ha SLAGIT IHJÄL min son. Han har rätt å börja om inte jag💔

https://www.facebook.com/*illan.ha**...92813247618177

*P *M
Citera
2018-07-19, 11:09
  #7532
Medlem
got2Bmes avatar
https://www.expressen.se/nyheter/per...ar-han-friges/

Citat:
Pernillas barn mördades – rädd för mördaren nu när han friges

Citat:
I dag har Pernilla två nya barn – men det tog henne mer än fem år att ens fundera på familj igen. Hennes son är exakt lika gammal som Theo var när han dog.

– De är nästan kopior. Det känns som om världen stått stilla. När jag går med min son, som är så lik Theo, så är det som om ingenting har hänt. Jag blir hela tiden påmind om vad som hänt.

Pernilla har haft svårt att jobba, har varit sjukskriven i perioder och fått diagnosen posttraumatiskt stressyndrom.
Citera
2019-02-10, 20:05
  #7533
Medlem
En som har mördat ett barn borde inte finnas Fins inga straff för sådana människor men alla tänker bara på sitt eget .....
Citera
2019-02-10, 20:54
  #7534
Medlem
Guds avatar
Har missat detta, vad var det som fick honom att göra det? Förutom att han är sjuk i huvudet förstås
Citera
2019-02-11, 08:11
  #7535
Medlem
Läste FUPen för ganska längesedan nu men minns fortfarande att jag tänkte på hur rädd Theo måste ha varit i svinets närhet. Svinet ville bara titta på porr och göra sitt och Theo ville väl som alla barn leka och få kärlek. Men den egoistiska djävulen (sorry men vet inte vad jag ska kalla honom) kunde inte se till theos behov och kände att han hade rätten att bryta ben på honom och boxa honom hårt i magen för att han kanske var ledsen 😞 Så vidrigt att jag mår illa. Min yngsta son är 2 och jag är så hönsig med honom, helikoptrar lite väl mycket ibland. Men skitsamma, Theo fick dö ensam rädd med smärtor. Riktigt hemsk historia. Ska läsa FUPen igen när jag orkar
Citera
2019-02-11, 08:15
  #7536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud
Har missat detta, vad var det som fick honom att göra det? Förutom att han är sjuk i huvudet förstås

Theo var ivägen för hans intresse (porr) och han kunde inte lägga det åt sidan när han skulle ta hand om honom utan han valde istället att slå pojken så att han avled i ensamhet ledsen och rädd för att han - svinet bara kunde se till sina egna behov och inte ville ta hand om ett barn. Han tryckte säkert ner frukosten i halsen på pojken när han inte ville äta på morgonen (hänvisar till förhör) och sedan var han irriterad för att han krävde uppmärksamhet (en 2 årig pojke) och han fick säkert något slag innan han sattes för att titta på tv ensam i timmar.
Ursäkta mina upprörda känslor men detta fallet har berört mig mycket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback