Resultat: .
0%
röster
2012-04-27, 09:49
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Tyvärr är nog så fallet. Förra säsongen var det väldigt få tyckte jag. Kände mig ensam där ett tag, men med framgång kommer också "supportrar". Nu säger jag inte att de inte är riktiga supportrar bara för de inte har varit här inne och skrivit, inte alls. Men jag avstår helst att Juventus blir det nya Milan när Zlatan gick dit. Eller Barcelona.

Äh, minns du inte att vi var störst på SF även under B? Trots allt rätt härliga tider.

Udinese - Lazio och Roma - Napoli, rolig omgång i kampen om CL. Inte alls otänktbart att Inter kan komma nu på slutet.
2012-04-27, 10:37
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonders
Jag började att heja på Juventus när jag var 6 år gammal. Jag fortsatte att heja på dem när dem gick ner till serie b. Jag bryr mig inte om dem går ner till serie c jag kommer ända att heja på Juventus.

Så Juventus är det första lag jag började heja på och jag tänker heja på dem till jag längre inte finns på denna jord. Jag blev ledsen som dem flesta fans när Juve förlorade finalen mot Milan.

Så är jag en medgångs supporter eller inte. Jag är inte arg eller så utan jag frågar dig bara om jag är en medgångs supporter med den information som jag skrev ovan.

Det var just den här diskussionen jag inte ville ha. Vilka som har varit supporter längst osv. Det var därför jag skrev att jag inte ska vara "den" som pekar fingrar på folk. Och det gör jag inte.
Inga ska behöva skriva sina historier här.

Men man kan redan nu konstatera att det kommer vara fler Juventinis här nästa säsong.
2012-04-27, 10:47
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Tyvärr är nog så fallet. Förra säsongen var det väldigt få tyckte jag. Kände mig ensam där ett tag, men med framgång kommer också "supportrar". Nu säger jag inte att de inte är riktiga supportrar bara för de inte har varit här inne och skrivit, inte alls. Men jag avstår helst att Juventus blir det nya Milan när Zlatan gick dit. Eller Barcelona.

Men fan! Det går bra för Parma nu! På tal om annat. Jag skrev någon annanstans att "Köp Giovinco, han vill inte spela Serie B nästa säsong". Oj så fel jag hade. Men tror fortfarande att Giovinco kommer spela i ett vitsvart-randigt lag nästa säsong. Och det är inte 4522's Udinese.

Ja, vafan.
Det känns riktigt kul ändå.
Förvisso en bedrövlig säsong i stort sett, jag har hemskt svårt för lag som blandar och ger så förbannat. Och det gjorde verkligen Parma första halvan av säsongen. Stabilitet bygger framgång (Hej Juve!) och det är först med Donadonis intåg som så skett.

Nu har jag inte hans facit exakt framför mig, men vi har börjat vinna matcher på löpande band med den gode Roberto vid rodret. Faktum är att det kunde varit några poäng till (ex matchen mot Napoli hemma där vi blev rånade), ganska fantastiskt egentligen.

Angående Giovinco så vet jag inte, givetvis får vi svårt att behålla honom, inget tvivel om det.
Däremot är jag inte lika övertygad om att det blir Juventus. Har ni plats för honom? Jag tror inte han återvänder utan rimliga garantier om en viktig roll att spela. Att han är besviken på Juve sedan tidigare är en dåligt bevarad hemlighet - men det är möjligt att tiden börjat läka de såren.

Jag ska gå emot min egen aversion mot Juventus och säga jag hoppas Gio stannar i Italien, om så än i Juventus.

Edit:
Det är ju onekligen ett "nytt" Juventus som nu charmar calcio - det vore nog underligt om inte atommyran lockades av detta. CL och allt med.
2012-04-27, 10:47
Medlem
Marcens avatar
Birro brukar väl vara bra i Club Calcio och har sunda åsikter om fotboll i allmänhet. Kanske är han lite känslig och egocentrisk... Åslund däremot, ville ha ett El Clasico i München bara för att han ska sitta i publiken, kanske lite egocentrisk han också.
2012-04-27, 10:55
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Birro brukar väl vara bra i Club Calcio och har sunda åsikter om fotboll i allmänhet. Kanske är han lite känslig och egocentrisk... Åslund däremot, ville ha ett El Clasico i München bara för att han ska sitta i publiken, kanske lite egocentrisk han också.

Mitt huvudsakliga problem med Birro är att han har åsikter om precis allt i samhället.
Han söker ständig uppmärksamhet och är en mediahora utan dess like.
Att han sedan gömmer sig bakom andra epitet hela tiden är bara så lättläst.
Poet, småbarnsfar, fd alkis, näthatad, utkastad programledare, partiledarkandidat, missförstådd Italienare, katolik, humanist, Romanista osv osv. Alla dessa kort spelar han ut vid tillfälle - och får han kritik så gråter han ALLTID ut och anser sig vara utsatt för ett drev.

Det blir för mycket. Han skriver och säger precis det som han vet att han tjänar på.
Hans trovärdighet är noll.
Senaste från hans facebook, sådant här ägnar han sig åt på kvällarna:
http://finest.se/imageGallery/?igid=10478#31
Inte mycket kvar av den rebelliske Birro som han gärna själv vill utmåla sig som.

Fast vi kanske borde lämna Birro - för mig är han inte mer Calcio än någon annan av oss...
2012-04-27, 11:30
Medlem
bloodysamurais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Ja, vafan.
Det känns riktigt kul ändå.
Förvisso en bedrövlig säsong i stort sett, jag har hemskt svårt för lag som blandar och ger så förbannat. Och det gjorde verkligen Parma första halvan av säsongen. Stabilitet bygger framgång (Hej Juve!) och det är först med Donadonis intåg som så skett.

Nu har jag inte hans facit exakt framför mig, men vi har börjat vinna matcher på löpande band med den gode Roberto vid rodret. Faktum är att det kunde varit några poäng till (ex matchen mot Napoli hemma där vi blev rånade), ganska fantastiskt egentligen.

Angående Giovinco så vet jag inte, givetvis får vi svårt att behålla honom, inget tvivel om det.
Däremot är jag inte lika övertygad om att det blir Juventus. Har ni plats för honom? Jag tror inte han återvänder utan rimliga garantier om en viktig roll att spela. Att han är besviken på Juve sedan tidigare är en dåligt bevarad hemlighet - men det är möjligt att tiden börjat läka de såren.

Jag ska gå emot min egen aversion mot Juventus och säga jag hoppas Gio stannar i Italien, om så än i Juventus.

Edit:
Det är ju onekligen ett "nytt" Juventus som nu charmar calcio - det vore nog underligt om inte atommyran lockades av detta. CL och allt med.

Hur blir det med Parmas lån? Biabiany, Floccari, Santacroce och Okaka. Har svårt att se att Roma ska ta tillbaka Okaka, samma sak med Santacroce och Napoli.
2012-04-27, 14:55
Medlem
Vad tror ni om Milans chanser nästa säsong?

Känns som Pato, Mexes, Bonera, Nesta, Gattuso , Zambrotta, Seedorf måste ut.
De fyra sistnämnda må uppfattas som gudar inom italiensk fotboll men tiden börjar hinna ikapp. Pato och Mexes håller helt enkelt inte måttet.
Tänkbara ersättare
Eftersom Robinho inte gör tillräckligt med mål behövs en målskytt av rang. Tevez borde vräka in mål med hjälp av Zlatans genialiska framspelningar men frågan är om Milan har råd. Balotelli kan vara ett kap men då lär Capello krävas för att få någon som helst ordning på laget. Javi Garcia från Benfica är en central mittfältare som skulle kunna ersätta Seedorf. Davide Astori kan vara en bra mittback att ersätta ostabila Mexes med.
2012-04-27, 17:32
Medlem
bravehs avatar
Sitter Allegri säkert även om Milan slutar på andra plats?
2012-04-27, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Sitter Allegri säkert även om Milan slutar på andra plats?

Troligen blir han sparkad av Berlusconi. Sorgligt men sant
Allegri är inte roten till problemen som finns i Milans trupp. En skalp att man tog sig till kvartsfinal och gjorde Barcelona tvungna att vinna med domarens hjälp.

Hoppas Napoli fixar tredjeplatsen inte långt bort nu. Udinese och Lazio håller inte, för att inte tala om Roma , synd om dessa ska skämma ut Italien nästa år
Senast redigerad av shpshp 2012-04-27 kl. 17:56.
2012-04-27, 17:58
Medlem
Medgångssupportrar eller inte, folk som håller på Milan och (framförallt) Juventus tenderar att hålla fruktansvärt låg nivå både på detta och andra forum. Pajkastandet om domarfördelar är ett bra exempel på vad dessa supportrar tillför. Oftast verkar supportrar till dessa lag heller inte ha någon vidare koll på andra klubbar i Italien än sina egna och möjligtvis andra toppklubbar. Just nu vill jag se en lång utläggning av Brille, Vivoli, Fula Gubben eller 4522 i tråden om vad som helst som rör il calcio, normalt sett brukar ju sånt procuderas i tråden nästintill dagligen.
2012-04-27, 18:32
Medlem
bloodysamurais avatar
http://media.tumblr.com/tumblr_m358ju64wh1qzm0ro.jpg

Såhär ser det ut på tränarfronten inför kommande säsong. Sannino och Mutti är säkra att lämna, men elva tränare ses som osäkra. Vad tror ni?
2012-04-27, 22:53
Medlem
Brescia – Sassuolo 1-2, och Hellas – Empoli 0-0.

Det gör att i den haltande tabellen så ligger Torino, Sassuolo, och Hellas alla på 67 poäng. Pescara följer med 65 poäng. Torino och Pescara spelar imorgon…

Kommer att bli en härlig avslutning även i Serie B.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in