Resultat: .
0%
röster
2012-02-09, 00:01
Medlem
Otroligt dåligt facit Milan har mot topplagen. Galliani överskattade truppen och vägrade spetsa till den i somras. Kom igen Taiwo och Mexes, inga toppspelare precis, nu får Gailliani stå sitt kast. Juve tar hem dubbeln i år.
2012-02-09, 00:43
Medlem
wrathexs avatar
Det är som jag sagt flera gånger om nu, så fort Milan stöter på kvalificerat motstånd, speciellt på mittplan, får dom det svårt, deras mittfält är på tok för dåligt utan en köttande Nocerino&KPB, är inte just dessa två spelare tillbaks mot Juventus i returen vågar jag nog säga att Milan inte har någon chans alls, vare sig med eller utan Ibra.
2012-02-09, 01:22
Medlem
cudders avatar
Har inte sett repris på ibras bortdömda mål nu i efterhand, men hade han inte armen intill kroppen? Känns ju som en tveksam avblåsning om det nu var så...
2012-02-09, 01:29
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Har inte sett repris på ibras bortdömda mål nu i efterhand, men hade han inte armen intill kroppen? Känns ju som en tveksam avblåsning om det nu var så...

Den var inte intill kroppen, men samtidigt är det ingenting han kan kontrollera, men att döma bort målet var inte mer än rätt.
2012-02-09, 01:45
Medlem
Sådär ja! Nu visar Juve äntligen att man är tillbaka på allvar. Ligan och coppan kanske inte är avgjorda än men just nu är Juve Italiens starkaste lag, ingen snack om saken!
2012-02-09, 01:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Kolla här och bedöm själv: http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/viasat/article14341901.ab?start=95

Som Juventus supporter så bryr jag mej inte om det såklart! Jag fokuserar mer på Caceres två mål och särskilt det andra som var riktigt snyggt!
2012-02-09, 03:28
Medlem
Spinnacers avatar
Detta blir nog ett zero tituli-år för Milan. Det finns stora problem inom ledningen som sträcker sig från Allegri & MilanLab ända till B&G. Ett ägarbyte och tränarbyte vore det optimala - för det är på väg åt helt fel håll.
Berlusconi (som inte ens kollar på matcherna) har alldeles för stort inflytande när det gäller spelarköp, medan Allegri inte har något som helst att säga till om. När man dessutom läst om alla scouting/mercato-fadäserna som Galliani stått för så blir man nästan mörkrädd - han har tackat nej till bl.a: Jovetic, Maicon, Pastore, Hamsik, Hernanes, Lamela trots rekommendationer från egna scouter och co-ownership erbjudanden från respektive managers.

"We are fine as we are" är Gallianis senaste mantra, till alla rossoneri-fans stora förtret.
Senast redigerad av Spinnacer 2012-02-09 kl. 03:31.
2012-02-09, 04:33
Medlem
Tjuven har det som krävs i år. Helt klart. Men jag tror ändå det blir ett krig in i det sista...mellan Milan och Tjuvarna. Tror inte någon uppstickare orkar i år heller. Udinese förlitar sig 100% till en spelare. Det är farligt och något som inte räcker. Mitt Lazio kommer knappast orka hänga på eller. Kolla backlinjen mot Cesena: Konko, Zauri, Scaloni, Stankevicius, Biava, Garrido. Finns för fan bättre backlinjer i Serie C. Inter är helt enkelt för dåliga den här säsongen, för mycket upp och ner och Napoli och Roma för svaga.

Milan, Tjuven. Nån av dom vinner Scudetton 2012.

Dags för Ibra att sluta vinna, men samtidigt finns det inget folk som tjuvarna. Äckliga människor hela bunten och inte den minsta respekt har dom. Återigen en värdelös säsong.

Men snart derby och Rom. AVANTI ULTRAS!
2012-02-09, 05:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Tjuven har det som krävs i år. Helt klart. Men jag tror ändå det blir ett krig in i det sista...mellan Milan och Tjuvarna. Tror inte någon uppstickare orkar i år heller. Udinese förlitar sig 100% till en spelare. Det är farligt och något som inte räcker. Mitt Lazio kommer knappast orka hänga på eller. Kolla backlinjen mot Cesena: Konko, Zauri, Scaloni, Stankevicius, Biava, Garrido. Finns för fan bättre backlinjer i Serie C. Inter är helt enkelt för dåliga den här säsongen, för mycket upp och ner och Napoli och Roma för svaga.

Milan, Tjuven. Nån av dom vinner Scudetton 2012.

Dags för Ibra att sluta vinna, men samtidigt finns det inget folk som tjuvarna. Äckliga människor hela bunten och inte den minsta respekt har dom. Återigen en värdelös säsong.

Men snart derby och Rom. AVANTI ULTRAS!
Intressant åsikt om Juventus du har...

Men det där du skrev om att Udinese förlitar sej bara på en spelare och det är inte bra.. Är inte Milan ett större exempel i såna fall? Om Ibra går sönder så kommer anfallet gå sönder!
2012-02-09, 10:49
Medlem
Cambijaos avatar
Marco Amelia
Mark van Bommel
Gennaro Gattuso
Filippo Inzaghi
Clarence Seedorf
Alessandro Nesta
Sulley Muntari
Mathieu Flamini
Gianluca Zambrotta
Massimo Ambrosini
Daniele Bonera
Luca Antonini
Yepes

Här har vi spelarna i Milan, spelare som borde kickas ut ur Milan. Spelare som är för gamla och verkligen, VERKLIGEN inte håller. Dags att Silivo säljer skiten så Milan-fansen får ett lag de förtjänar och inte denna skit. Villarreal håller på att gå under, dags att fynda där - Rossi, Mateo och etc. Bra unga spelare som de behöver. De kommer åka ut mot Arsenal i år, de kommer kanske vinna ligan. De kommer inte vinna cupen. Säger inte de behöver sparka Allegri även fast hans idelogi till och från är skrämmande, när han har bättre spelare att spela med så kör han med Emanuelsson som trequiesta. Släng ner honom på ytterbacken istället.

Jobbigt att se på - De spelare inte bra utan lever på en rutin som finns i laget. Men i det stora hela kommer inte rutin räckte hela vägen, knappt halvvägs.
2012-02-09, 11:47
Medlem
Fula Gubbens avatar
Trots många klasspjäser på bänken så förblir det ett nöje att se Juventus spela 2011/12. Tyvärr kan man inte säga det samma om Milan.

Notera de enorma glädjescenerna i Juventus varje gång man gör mål. Inga trötta farbröder här, utan ett sammansvetsat lag som vill någonstans. Egentligen för jävla synd att man inte är i CL redan denna säsong.

Vad gäller scudetton så är jag försiktig med att räkna bort rossoneri ännu, och Juve kanske får en oväntad svacka. Men visst ser det ljust ut för den veckiga damen...

- F.G
2012-02-09, 11:58
Medlem
Ferry31s avatar
Lite synd att inte Juventus spelar i Europa med tanke på hur det går för de nu, men det kanske är en av många anledningar till att man går så bra i ligan.

Vad tror ni om Juventus chanser i Champions League nästa år? Förutsatt att man inte dippar fullständigt nu under våren och missar, men det tror jag inte det finns någon större risk för. Om laget består som det är idag, kan de vinna hela CL då tror ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in