Det var oväntat svagt av Roma idag, supportrarna har all rätt att vara fly förbannade. Sista chansen att rädda något av säsongen fuckar man bort mot ett halvsvagt lag som redan säkrat kontraktet. Men vi har sagt det förr, Roma måste ner och gräva djupt i klubbsjälen och bygga något nytt och långsiktigt.
Vad jag kan se kvarstår då bara två saker i serien -- andra-platsen, som vi ska få bevittna en förhoppningsvis riktigt vass match om ikväll, och så den beramade sista CL-platsen där Lazio och Udinese slåss in i det sista. Lazio såg ut att tappa greppet häromdan när man höll 1-1 och spelade håglöst mot Genoa, men sen hittade Reja på något i pausen och lazianerna kom ut och manglade ned Genoa med 3 mål. Fördel ljusblå sedan dess, och efter den uppvisningen kan jag acceptera Lazio som CL-lag, även om jag gillar Udineses super-skarpa anfallsfotboll mer.
Tror nog Lazio fixar 3 pinnar mot Lecce, som räddat säsongen på ett berömvärt vis och sannolikt bara spelar av sista omgången. Även Cesena och Catania har tagit sig i kragen när det behövdes, kredd där. Sampdoria är värda ett eget inlägg, nästan en egen tråd, men en rejäl knall är detta. Som bl a FabioAugusto skrivit så räcker inte Cassano/Pazzini-tappen som förklaring, även utan dessa är laget såpass bra att man fan inte ska ned och harva med Albino-leffe och hans polare.
Middagsdags: har en hemmagjord sugo di pesce som stått och dragit ihop sig i kylen ett par dagar och nu ska serveras med halstrad marulk och färsk tagliolini. Nya tag kl 20.45!
- F.G