Resultat: .
0%
röster
2011-05-14, 19:29
Medlem
Lazio ser ut att gå mot vinst, 4-1 nu. Är för övrigt sugen på att lägga en bet på någonting, frågan är bara vad. En hunka på Milan-vinst + att Zlatan gör mål eller samma summa på Eric Saade vinner skräpet? Vet inte vad, men något av alternativen blir det. 22 i odds på Saade förresten.
2011-05-14, 19:46
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Lazio ser ut att gå mot vinst, 4-1 nu. Är för övrigt sugen på att lägga en bet på någonting, frågan är bara vad. En hunka på Milan-vinst + att Zlatan gör mål eller samma summa på Eric Saade vinner skräpet? Vet inte vad, men något av alternativen blir det. 22 i odds på Saade förresten.

Visst, oddsen torde ju vara lägre på att Zlatan gör mål, men det är ändå det du ska satsa på. Att lägga pengar på något som har med Saade att göra ger du högaktligen fan i, såvida det inte är att han kommer bland de fem sista. Det är förresten rätt troligt.
2011-05-14, 23:06
Medlem
clorqs avatar
Tjena. Min första post i denna tråden men har prenumererat på den väldigt länge främst tack vare den höga nivån och de riktigt underhållande anekdoterna.
Anyway till saken. Jag såg nyligen ett Youtubeklipp från uppvärmning mellan Milan och Bari och döm om min förvåning när alla spelare helt plötsligt börjar dansa. Efter några minuter inser jag, självklart, att det är dansare utklädda till spelare men i mina skrattsalvor börjar jag undra hur man får för sig att göra en sådan grej. Någon som vet om det är en gammal tradition eller en engångsföreteelse och hur den uppkom?

Klippet ifråga från San Siro:
http://www.youtube.com/watch?v=j8HscM9qZh0
2011-05-14, 23:12
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clorq
Tjena. Min första post i denna tråden men har prenumererat på den väldigt länge främst tack vare den höga nivån och de riktigt underhållande anekdoterna.
Anyway till saken. Jag såg nyligen ett Youtubeklipp från uppvärmning mellan Milan och Bari och döm om min förvåning när alla spelare helt plötsligt börjar dansa. Efter några minuter inser jag, självklart, att det är dansare utklädda till spelare men i mina skrattsalvor börjar jag undra hur man får för sig att göra en sådan grej. Någon som vet om det är en gammal tradition eller en engångsföreteelse och hur den uppkom?

Klippet ifråga från San Siro:
http://www.youtube.com/watch?v=j8HscM9qZh0

Tjena och välkommen till tråden. Det är Gazzettan som ligger bakom det där spektaklet, rätt rolig idé för dom som var på San Siro lär inte ha sett att det var skådespelare vid första anblicken.
2011-05-15, 05:49
Medlem
Spinnacers avatar
Här är Kevin Prince Boatengs utlovade moonwalk show efter scudetto-cermonin!

(Varning för härliga scener!)
http://www.youtube.com/watch?v=ZAEZNLNMALk

Riktigt cool
2011-05-15, 10:07
Medlem
Lazio gjorde sin plikt igår, och Cagliari ville inte förstöra festen för Milan. Bara Cossu som bjöd upp till dans. Härligt att se gamla hjältar få utrymme. Pirlo, Pippo, Seedorf, Ambrosini, Gattuso, Zambrotta...

Många sköna matcher idag.

Mest känslosamt blir det i Derby di Puglia. Baris ultras har haft snack både med enskilda spelare och laget tidigare under säsongen, men nu kräver de fan att de ska vinna över Lecce, så att de också åker ner i Serie B. Mycket står på spel. Kuriosa, det är Klas Ingesson som gjort flest mål för Bari genom tiderna i derbyt med sina fyra mål, Daniel Andersson har gjort två.

Högst kvalitet blir det då Inter ska besöka Napoli.

Roma, Udinese och Sampdoria måste vinna.
2011-05-15, 14:26
Medlem
wrathexs avatar
En sak värt att notera är i genomsmitt så har fjärdeplatsens poängsnitt legat på 69 poäng, iår kommer fjärdeplatsen max att ligga på 65 poäng.
2011-05-15, 16:56
Medlem
David Pruttons avatar
Och där var Sampdorias kalkonsäsong fullbordad, stort "grattis" till den nerflyttningen, saknar någon Cassano/Pazzini?

Noterar två av två mot våra fiender Juve, riktigt skönt och vi fortsätter att klättra uppåt.
Återigen Giovinco. Grande!
2011-05-15, 17:18
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det var oväntat svagt av Roma idag, supportrarna har all rätt att vara fly förbannade. Sista chansen att rädda något av säsongen fuckar man bort mot ett halvsvagt lag som redan säkrat kontraktet. Men vi har sagt det förr, Roma måste ner och gräva djupt i klubbsjälen och bygga något nytt och långsiktigt.

Vad jag kan se kvarstår då bara två saker i serien -- andra-platsen, som vi ska få bevittna en förhoppningsvis riktigt vass match om ikväll, och så den beramade sista CL-platsen där Lazio och Udinese slåss in i det sista. Lazio såg ut att tappa greppet häromdan när man höll 1-1 och spelade håglöst mot Genoa, men sen hittade Reja på något i pausen och lazianerna kom ut och manglade ned Genoa med 3 mål. Fördel ljusblå sedan dess, och efter den uppvisningen kan jag acceptera Lazio som CL-lag, även om jag gillar Udineses super-skarpa anfallsfotboll mer.

Tror nog Lazio fixar 3 pinnar mot Lecce, som räddat säsongen på ett berömvärt vis och sannolikt bara spelar av sista omgången. Även Cesena och Catania har tagit sig i kragen när det behövdes, kredd där. Sampdoria är värda ett eget inlägg, nästan en egen tråd, men en rejäl knall är detta. Som bl a FabioAugusto skrivit så räcker inte Cassano/Pazzini-tappen som förklaring, även utan dessa är laget såpass bra att man fan inte ska ned och harva med Albino-leffe och hans polare.

Middagsdags: har en hemmagjord sugo di pesce som stått och dragit ihop sig i kylen ett par dagar och nu ska serveras med halstrad marulk och färsk tagliolini. Nya tag kl 20.45!

- F.G
2011-05-15, 17:21
Medlem
F.D.Ls avatar
Jävligt synd att Sampdoria åkte ut med tanke på att de slutade på fjärde plats förra säsongen. Intressant blir det dock och se vad som händer med deras president...
2011-05-15, 17:23
Bannlyst
Vi kan nog förvänta oss att Palombo ansluter till Milan nu i sommar. Jävla tattare som ska värva sönder alla lag nu.
2011-05-15, 17:34
Medlem
F.D.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Vi kan nog förvänta oss att Palombo ansluter till Milan nu i sommar. Jävla tattare som ska värva sönder alla lag nu.

Haha du skojar?
Är det någon i Sampdoria som INTE ska lämna laget så är det Palombo! Milan kommer inte värva han kan jag lova dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in