Resultat: .
0%
röster
2012-04-17, 22:05
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
...Tro mig, du blir inte en bättre människa av att resonera som du gör.

Jadu 4522, rätt tragikomiskt att det ska vara så förbannat svårt att föra en diskussion med dig utan att ditt agg mot mig lyser igenom. Ett svaghetstecken givetvis, men pajkastning när ämnet är andras bortgång får stå för dig.
Men känns inte som vi kommer längre här så låter vidare argument vara. Roar mig istället med Brilles eminenta länktips.
2012-04-17, 22:54
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Jadu 4522, rätt tragikomiskt att det ska vara så förbannat svårt att föra en diskussion med dig utan att ditt agg mot mig lyser igenom. Ett svaghetstecken givetvis, men pajkastning när ämnet är andras bortgång får stå för dig.
Men känns inte som vi kommer längre här så låter vidare argument vara. Roar mig istället med Brilles eminenta länktips.

Mitt agg mot dig? Måste vara något sorts fantasifoster för här existerar det inte i alla fall, har inga som helst problem med dig. Däremot ogillar jag diskussionen, "det dör många andra så varför hyllas inte dom på samma sätt?", särskilt så nära tätt inpå Morosinis bortgång. Då finns det ungefär hundra saker som är mer relevanta och viktiga att diskutera. Sen säger det allt när Zamparini är någon sort anförare. Blir minst lika förbannad när någon säger "tänk på barnen i Afrika" när jag slänger lite mat. Du kan inte ställa in en match för alla, på liknande sätt som man inte kan rädda, hylla eller stötta alla. Då är det väl gott nog att det görs i extremfall.

Tragikomiskt att du kör en riquelme, klipper ut en rad lite godtyckligt och plockar på dig offerkappan.
2012-04-18, 15:25
Medlem
Spinnacers avatar
Nu har det gått allt för lång tid utan Calcio. Får abstinens! Hade bänkat mig inför Lecce - Novara i detta skede.

Nu är Montolivo äntligen klar för Milan iallafall, välbehövd värvning.
http://www.football-italia.net/17824/montolivo%E2%80%99s-milan-deal-revealed
2012-04-18, 15:26
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Nu tycker jag att vi gemensamt i denna tråd sjunger 'We Shall Overcome'.

Fan vad livet är tomt utan Serie A-fotbollen. En och en halv vecka utan match är tortyr.

Vad gör ni för att stilla calciosuget?

edit: en till som går i liknande tankar ser jag.
2012-04-18, 15:41
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Nu tycker jag att vi gemensamt i denna tråd sjunger 'We Shall Overcome'.

Fan vad livet är tomt utan Serie A-fotbollen. En och en halv vecka utan match är tortyr.

Vad gör ni för att stilla calciosuget?

edit: en till som går i liknande tankar ser jag.

Jag följer själv fotboll i de flesta ligorna, så alternativet blir ju att titta på annan fotboll istället. Men visst var det jävligt tomt i helgen, speciellt när det var relativt svaga matcher i England dessutom.
2012-04-18, 16:36
Medlem
Saandros avatar
En sorglig underbar intervju med Del Piero i VANITY FAIR.
http://juventiknows.com/alessandro-del-piero-vanity-fair-interview/

Tell us the truth: you’d have preferred to finish your career at Juventus.
“It was my dream. These twenty years have been full of emotions, with extraordinary and sometimes hard moments: I felt the thrill of breaking almost every record with the Bianconeri. But now things have changed.”

----

Stämmer det att Montolivo är klar för Milan fnissar jag lite. Grattis till ännu en bosman "värvning".
2012-04-18, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro

“It was my dream. These twenty years have been full of emotions, with extraordinary and sometimes hard moments: I felt the thrill of breaking almost every record with the Bianconeri. But now things have changed.”

----

Stämmer det att Montolivo är klar för Milan fnissar jag lite. Grattis till ännu en bosman "värvning".

Inte nog med det, rapporteras ju att Genoa har köpt ut Acerbi från Chievo för 4 milj euro för att sen skeppas till Milan på ett lån
Senast redigerad av shpshp 2012-04-18 kl. 16:49.
2012-04-18, 16:50
Bannlyst
Lucarelli dömd till fängelse

http://www.svenskafans.com/italien/parma/Familjen-Lucarelli-domd-till-fangelse-441992.aspx
2012-04-18, 17:03
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

----

Jag bryr mig inte riktigt om vem som vinner Serie A, har dock tidigare hoppats på Milan, men det skulle vara mäktigt om Del Piero avslutar sin karriär med en ny Serie A-titel och/eller Coppa Italia-titel (mot Napoli). Då får han avsluta sin Juventus-karriär med en eller två stora titlar.
2012-04-18, 17:24
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shpshp
Inte nog med det, rapporteras ju att Genoa har köpt ut Acerbi från Chievo för 4 milj euro för att sen skeppas till Milan på ett lån

Preziosis och Gallianis förhållande är lustigt, man skulle kunna tro att de är bästa vänner så som dom alltid håller på och dealar och kliar varann om ryggen. Hoppas inte Acerbi aka Moleman kommer, han är för dålig.
Galliani tror han är Kung Midas när han rotar i "fyndlådan". Nocerino är rejält överskattad, Emanuelson och Mesbah är bara dåliga. Han har läst Moneyball en gång för mycket.
Senast redigerad av Spinnacer 2012-04-18 kl. 17:31.
2012-04-18, 17:44
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag följer själv fotboll i de flesta ligorna, så alternativet blir ju att titta på annan fotboll istället. Men visst var det jävligt tomt i helgen, speciellt när det var relativt svaga matcher i England dessutom.
Ja jo, jag försökte faktiskt se Arsenal-Wigan häromdagen men det började krypa i kroppen efter 30 minuter. Då var det ändå en exceptionellt händelserik match. Jag vet inte, jag tror jag har tappat det där allmänna intresset för all slags fotboll. Även om CL-semifinaler givetvis kittlar.

Citat:
Jag har också gjort mig lustig över Milans alla free agents och budgetlösningar, men Montolivo står faktiskt ut som en sund och nyttig värvning. Frågan är om han är tänkt att ersätta Pirlo i Pirlo-rollen ett år för sent eller om han blir ännu en i mängden av allroundmittfältare som man kan kasta in var som helst á la Gattuso, Ambrosini, VB, Flamini, Muntari, Nocerino, Aquilani, Emanuelson. Känns som Milans trupp består av 80% mittfältare, men nu ska man väl göra sig av med ett antal äldre herrar, vad jag förstår.
2012-04-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Preziosis och Gallianis förhållande är lustigt, man skulle kunna tro att de är bästa vänner så som dom alltid håller på och dealar och kliar varann om ryggen. Hoppas inte Acerbi aka Moleman kommer, han är för dålig.
Galliani tror han är Kung Midas när han rotar i "fyndlådan". Nocerino är rejält överskattad, Emanuelson och Mesbah är bara dåliga. Han har läst Moneyball en gång för mycket.
Berlusconi har investerat stora pengar i Preziosis leksaksföretag Giochi Preziosi, samt gett honom reklam i hans TV-kanaler. Preziosi har Berlusconi att tacka för mycket av den framgång han har haft. Några utav hans gentjänster har varit att mer eller mindre skänka Boateng och El Sharaawy till Milan så fort Galliani uttryckt intresse för dessa. Skulle inte förvåna om han hjälpte till med att fixa Acerbi till Milan också om de vill ha honom. Dock fattar jag inte vad Milan ska med Acerbi till, vafan köp Bostjan Cesar istället isåfall om ni ska värva från Chievo! Hört att de är intresserad av Astori också, det känns som en bättre värvning, dessutom väldig trolig eftersom hans kontrakt går ut efter den här säsongen...
Senast redigerad av viwil002 2012-04-18 kl. 18:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in