Resultat: .
0%
röster
2011-05-08, 14:18
Medlem
FabioAugustos avatar
Fast... Sysslar ni inte lite väl mycket med efterhandskonstruktioner nu? Milan var väl inte på något sätt titelfavoriter, kollar man bak i tråden ser man snarare Roma och Inter som potentiella slutsegrare. Visserligen värvade man en del spelare rätt sent, men ändå... Rätt mycket som tippades inför säsongen som senare ändrades och nu visslar man i luften som ingenting.

Ranocchia en blivande landslagsjätte, Antonini en landslagsspelare, Papa i Milan en bra värvning, Melo en värdelös sopa, Sinisa en riktigt bra tränare, Maccarone en klockren Palermovärvning, alla blev ledsna när Kjaer drog till Wolfsburg, ingen som pratade om Cavani, Sampdoria högt upp i tabellen etc. Ingen får ta åt sig, jag själv har också sysslat med tvivelaktiga framtidssyner.
2011-05-08, 14:33
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Fast... Sysslar ni inte lite väl mycket med efterhandskonstruktioner nu? Milan var väl inte på något sätt titelfavoriter, kollar man bak i tråden ser man snarare Roma och Inter som potentiella slutsegrare. Visserligen värvade man en del spelare rätt sent, men ändå... Rätt mycket som tippades inför säsongen som senare ändrades och nu visslar man i luften som ingenting.

Ranocchia en blivande landslagsjätte, Antonini en landslagsspelare, Papa i Milan en bra värvning, Melo en värdelös sopa, Sinisa en riktigt bra tränare, Maccarone en klockren Palermovärvning, alla blev ledsna när Kjaer drog till Wolfsburg, ingen som pratade om Cavani, Sampdoria högt upp i tabellen etc. Ingen får ta åt sig, jag själv har också sysslat med tvivelaktiga framtidssyner.

Haha, klart det var uppenbart att Milan skulle plocka hem titeln när man värvade Zlatte. Då är det skrivet i sten att man landar ligatiteln. Jag vet inte vilka av dom andra zigenarkonsterna jag bidragit till men vidhåller fortfarande att Melo är en bra spelförstörare men ingen vidare fotbollsspelare, Kjaer var bra i Palermo och därför blev man lite purken och spana in deras försvar nu? Denne Munoz är en av dom sämsta försvararna. Varför skulle vi prata om Cavani? Gammal skåpmat som avhandlades i Serie A 2009/2010-tråden (https://www.flashback.org/sp18207424) och att Sampdoria sket sig totalt har ju bara att göra med försäljningen av Cassano/Pazzini vilket inte ens Zaida hade kunnat förutspå.

Senast redigerad av 4522 2011-05-08 kl. 14:49.
2011-05-08, 14:40
Medlem
Villons avatar
Hur kan TV4 Sport inte visa Udinese - Lazio? Idioter.
2011-05-08, 14:43
Medlem
NirvanAs avatar
Är det korrekt att räkna med zlatans titlar med juventus i hans resumé även om juventus blev fråntagna dom pga mutskandalen? Hur ska man se på saken? Kan man räkna med 05 och 06 titlarna?
2011-05-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Märkligt som fan, fast kanske ändå inte...

Total brist på fingertoppskänsla att inte kunna anpassa sig efter omständigheterna.

Tur att de inte hade möjligheten att välja bort Derby della Lanterna.
2011-05-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det korrekt att räkna med zlatans titlar med juventus i hans resumé även om juventus blev fråntagna dom pga mutskandalen? Hur ska man se på saken? Kan man räkna med 05 och 06 titlarna?
För de enskilda spelarna tycker jag att man kan göra det.

Se BonhommeDeNeiges inlägg från igår:
https://www.flashback.org/sp30496665
2011-05-08, 14:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

WTF? Istället en vad jag kan se helt betydelselös match.

Blir till och skaka fram en Bet365-stream då... går det med. Vet inte vilket lag jag ska hålla på!

För övrigt kommenterar Perlskog Lanternan ikväll, så jag får väl joina "Mute"-gänget då, lira lite Verdi på stereon istället.
2011-05-08, 14:56
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Total brist på fingertoppskänsla att inte kunna anpassa sig efter omständigheterna.
Exakt så.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
WTF? Istället en vad jag kan se helt betydelselös match.
Ja, en av de få riktigt betydelselösa matcherna dessutom. Starkt att lyckas dodga såväl nedflyttningsstrid som europastrid.
2011-05-08, 15:00
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Haha, klart det var uppenbart att Milan skulle plocka hem titeln när man värvade Zlatte. Då är det skrivet i sten att man landar ligatiteln. Jag vet inte vilka av dom andra zigenarkonsterna jag bidragit till men vidhåller fortfarande att Melo är en bra spelförstörare men ingen vidare fotbollsspelare, Kjaer var bra i Palermo och därför blev man lite purken och spana in deras försvar nu? Denne Munoz är en av dom sämsta försvararna. Varför skulle vi prata om Cavani? Gammal skåpmat som avhandlades i Serie A 2009/2010-tråden (https://www.flashback.org/sp18207424) och att Sampdoria sket sig totalt har ju bara att göra med försäljningen av Cassano/Pazzini vilket inte ens Zaida hade kunnat förutspå.

Jag tror du missuppfattar mig lite. Det där var ju bara exempel på saker som det pratades om/inte pratades om inför säsongen, och nu har det totaländrats. Visst var Cavani en bra värvning även på pappret, men hade han misslyckats känns det ändå fullt möjligt att en del personer istället hade vänt kappan och istället fokuserat på de negativa aspekterna med den värvningen från början. Dessutom orkade jag inte leta upp klockrena exempel, var dom som jag såg när jag scrollade igenom lite fort.

Dina zigenarkonster var Ranocchia och Sinisa.
2011-05-08, 15:20
Medlem
Är Genua-derbyt något utöver det vanliga? Är rivaliteten stor? Undrar eftersom jag har lite svårt att bestämma mig för vilken match det blir ikväll... Franskt toppmöte eller känslofyllt(?) Genua-derby? Vilket väger tyngst?
2011-05-08, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blutgratsche
Är Genua-derbyt något utöver det vanliga? Är rivaliteten stor? Undrar eftersom jag har lite svårt att bestämma mig för vilken match det blir ikväll... Franskt toppmöte eller känslofyllt(?) Genua-derby? Vilket väger tyngst?
Du frågar i en Serie A-tråd, vilket svar tror du att du får?
Nä, men Genua-derbyt eller "derby della Lanterna" som det kallas ses ju faktiskt som ett av Italiens bästa derbyn. Stämningen på läktarna bland de båda curvorna är klockren och det brukar så vitt jag vet alltid bjudas på läckra tifon. Har dock aldrig varit där, men de som faktiskt sett derbyt på plats brukar tycka att det konkurrerar med de mer omtalade Milano- och Rom-derbyna i stämningsväg.

Så själv hade jag valt Genoa-Sampdoria före en "Lig Öh"-match alla dagar i veckan.
Senast redigerad av Calciatore 2011-05-08 kl. 15:38.
2011-05-08, 16:00
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jag tror du missuppfattar mig lite. Det där var ju bara exempel på saker som det pratades om/inte pratades om inför säsongen, och nu har det totaländrats. Visst var Cavani en bra värvning även på pappret, men hade han misslyckats känns det ändå fullt möjligt att en del personer istället hade vänt kappan och istället fokuserat på de negativa aspekterna med den värvningen från början. Dessutom orkade jag inte leta upp klockrena exempel, var dom som jag såg när jag scrollade igenom lite fort.

Dina zigenarkonster var Ranocchia och Sinisa.

Helvete också, Ranocchia har man ju blivit lite skeptisk till men det är för tidigt att döma ut honom. Sinisa vidhåller jag dock fortfarande, Della Valle satsar ingenting, Jojo skadad osv osv. Då är det ändå helt okej att ligga där dom ligger, särskilt med deras halvdana höst. Ge honom en säsong så men ja, förstår det resonemang nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Blutgratsche

Ja, valet ter sig rätt enkelt. Derby della Lanterna är en ruskigt bra tillställning och det kryddas extra av att Genoa kan hjälpa till att sparka ner lokalrivalen Sampdoria i Serie B. Blir det inte krig på och vid sidan av plan ikväll då vettefan alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in