Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Eftersom jag inte vet så mycket om alla italienska talanger så måste jag bara fråga.
Varför ses Insigne som spelat en säsong i Serie B som en större talang än Destro?
Kan det t.ex. vara pga att han tillhör Napoli, eller är det helt enkelt så att han är en bättre spelare?
Vet inte riktigt om jag håller med om att Insigne anses vara en större talang. Anledningen till att Insigne hype:as mer är väl för att han spelar i ett lag som det snackats mycket om på sistone, Destro spelar ju i lilla Siena som parkerat i Serie A:s mittskickt och glömts bort lite trotts en stark säsong.
Dessutom har Insigne gått från totalt okänd till jättetalang på bara några månader, medan Destro var någorlunda känd redan inför den här säsongen.
Sen har ju Insigne faktiskt gjort mer mål än Destro. Serie B är såklart sämre än Serie A, men man ställs fortfarande mot lag som är väldigt skickliga defensivt...
Den bästa klubben Insigne ryktas till är Napoli, det kan även bli en fortsättning i Pescara. Destro har Inter, Lazio och Roma efter sig. Jag skulle nog inte säga att Destro anses vara sämre än Insigne, dock hype:as han något mindre.