Resultat: .
0%
röster
2012-03-03, 13:11
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Apropå kvalitet, nu får fan Vivoli vakna ur sin vinterdvala!

Om folk orkar svara; vilka skulle ni säga är de tre mest talangfulla spelarna i Serie A för tillfället? Under 22, kan vi dra till med som gräns...

Italienare eller alla under 22 överlag? Finns rätt många spännande namn.
2012-03-03, 15:28
Medlem
Al Qaida viker ner sig som små fjollor när Cagliari ökade trycket. Efter drygt tre månaders fångenskap så är nu Rossella Urru äntligen fri…
http://www.cagliaricalcio.net/news/12738/rossella-urru-finalmente-libera.html?idArticolo=12738&page=2&articolo=12738

Se mitt tidigare inlägg för bakgrundsinformation:
https://www.flashback.org/sp35985030

Nu är istället mitt problem Ibarbo. Han är enligt la Gazzettas probabili formazioni inte med på plan, bänk, skadad, avstängd osv mot Siena. Samtidigt har det ju gått rykten de senaste dagarna om att Inter vill ha honom. Hmm…
http://www.gazzetta.it/Calcio/prob_form/

Annars har jag idag investerat i att tungviktarna Bayern München och Milan ska vinna…
2012-03-03, 16:37
Medlem
Calogeros avatar
Påtal om Zico och Udineseställ måste jag säga att den här blå tröjan är fantastiskt snygg.

http://www.storiedicalcio.altervista.org/images/Zico%20e%20Gentile%2083-84%20poster-park.jpg

Tycker att den påminner ganska mycket om Chelseas tröjor med Coors över magen från mitten av 90-talet som enligt mig var väldigt vackra.
2012-03-03, 16:46
Medlem
FabioAugustos avatar
Har sett för lite italiensk fotboll den här säsongen, så jag drog igång Pescara - Sassuolo eftersom det kändes som en kosher match då jag gillar bägge lagen. Tänkte hylla Pescara men Gianluca Sansone i Sassuolo... Herregud. Måste bara spela i Serie A nästa säsong. Sjukt att Siena sålde honom.
2012-03-03, 20:23
Medlem
snillet_1s avatar
Konstaterar vi att Cesena åker ur Serie A i år? Måste ju bli en redig spelarflykt i sommar i så fall, killar som Mutu, Parolo och Iaquinta är nog inte särskilt intresserade av andraligan...
2012-03-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Helgens höjdarmatcher inleds ikväll:

Varese - Vicenza:
Varese's framgångskoncept fortsätter på hippodromen ikväll när venetianerna kommer på besök.
Rolando Maran har lyckats ta Varese till goda höjder och play-off platsen ska bärgas innan slutspurten drar igång, han möter dessutom sitt gamla lag därav är ettan en spik.
Elvis Abbruscato är i riktigt grym form men inte en chans att han lyckas sänka biancorossi.

Sampdoria - Hellas Verona:
Sagan om Blucerchiatis motgångar fortsätter efter förlusten mot toro.
Ska storklubben verkligen missa play-off och ta toros väg som Serie-B lag?
Iachini har inte fått ordning i Genova och ett enormt taggat hellas ångar på för Serie-A plats.
Poängtappet känns som ett faktum.
…
Varese fortsätter att storma fram… på gott och ont. För jävla häftig framgångssaga samtidigt som min entusiasm dämpades något då jag läste FabioAugustos fullständigt jävla lysande beskrivning av den gamle hjälten Carbones insats i Varese:
https://www.flashback.org/sp32956878
https://www.flashback.org/sp33239283
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jo, jag har lite.

Benito Carbone alltså. Tränare i Varese. Hade sitt första tränaruppdrag i våras, ledde bort Pavia från bottenstriden. Var där i två månader, åtta poäng på sex matcher vilket fixade kontraktet. En helt okej start. Fick sedan, jävligt överraskande, ta över Varese i somras. Inte för att det var sådär jätteoväntat att en Serie B-klubb anställde en gammal storspelare som tränare, utan på grund av vem han skulle ersätta. Varese som tappat Guiseppe Sannino, en man nästan större än klubben, han hade tagit två raka uppflyttningar och var nära Serie A i våras. Honom skulle alltså Carbone ersätta, och det var inte så att han fick ta över Sanninos grund; ny sportchef (Sean Sogliano drog till Palermo, orutinerade Carbonepolaren Milanese ersatte), många försäljningar till större klubbar (Pisano till Palermo, Grossi och Pesoli till Siena, Ebagua till Torino, Claiton till Bari), inga resurser att hämta nya spelare förutom några spelare från de lägre divisionerna samt lite lån. Man försökte få in Tiribocchi som en kioskvältare, men inte ens det lyckades man med utan fick fylla på med juniorer istället. Varese har ju ett bra primaveralag, men inget som Carbone vill förlita sig på under sitt första ordentliga tränaruppdrag.
...
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Vi fortsätter på Carbonespåret. Varese verkade ju förut vara en väldigt sunt skött förening, men nu vettefan. Förlust mot Sassuolo i helgen, Carbone sparkad dagen efter. Sju matcher fick han på sig. Sportchefen Milanese sa att "det spelade ingen roll hur resultatet mot Sassuolo hade gått, jag hade ändå sparkat honom". Skitsmart, verkligen. Här tar Milanese (som själv är ny) in en ny tränare, som dessutom är hans vän, och med ett lag som är totalt avhyvlat på spelare - och ger honom sju matcher. Sju stycken!

Milanese och presidenten berättade inte heller för Carbone att han skulle få sparken innan man anställde hans ersättare Maran, utan det fick Carbone reda på när en vän ringde till honom. När jag kollar Vareses hemsida ser jag inte ett ord om att han fått sparken, utan bara en kort notis om att man anställt Maran. Så jävla unket.
Sampdoria lyckades besegra Hellas. Två mål av Pozzi. Båda målen framspelade av Eder…

Det gjorde matchen mellan Pescara och Sassuolo extra viktig. Ledning för Sassuolo efter första halvlek. 16 minuter in i andra har Zemans Pescara gjort tre mål och vänt matchen. Slutar 3-2…
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Konstaterar vi att Cesena åker ur Serie A i år? Måste ju bli en redig spelarflykt i sommar i så fall, killar som Mutu, Parolo och Iaquinta är nog inte särskilt intresserade av andraligan...
Cagliari har varit ute efter Parolo ett tag nu…

Men det ser onekligen svårt ut för Cesena nu när Lecce och Siena stormar fram. Många viktiga matcher i botten imorgon. Fiorentina mot Cesena, Bologna mot Novara, Lecce mot Genoa och inte minst Siena mot Cagliari.

Och det var alltså Sienas Sannino som tog upp Varese till Serie B från Lega Pro Seconda Divisione på två år. Och lämnade över till Benito Carbone…
Senast redigerad av Brille68 2012-03-03 kl. 21:27.
2012-03-03, 22:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Juventus spelade en ganska halvslarvig match ikväll hemma på Juventus Stadium och jag kan verkligen förstå att publiken buade dom första fem minuterna bland annat.. När Milan tar poäng och Juventus är pressade så skall man bara vinna en på förhand lätt match, Om vi spelar så här så kommer det inte att bli någon scudetto.. Spelarna måste bli mer aggressiva och jag tror att det blir bättre men att vi ska bli lika starka som i höstas är just nu bara en dröm..
2012-03-03, 23:28
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Juventus spelade en ganska halvslarvig match ikväll hemma på Juventus Stadium och jag kan verkligen förstå att publiken buade dom första fem minuterna bland annat.. När Milan tar poäng och Juventus är pressade så skall man bara vinna en på förhand lätt match, Om vi spelar så här så kommer det inte att bli någon scudetto.. Spelarna måste bli mer aggressiva och jag tror att det blir bättre men att vi ska bli lika starka som i höstas är just nu bara en dröm..
Nä, ni är på dekis. Milan vinner det här utan större problem det är mitt tips.
Brille eller vad nu den självutnämnde kvalitetsdoktorn heter lär väl gå bananas när man skriver ett inlägg utan källor till serie C-klubbar eller spelare från 40-talet men vill skitsamma. Milan tar titeln.!
2012-03-04, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Er tränare Conte har piskat era spelare som fan på sistone. Inte så konstigt att ni börjar tappa nu.
2012-03-04, 01:02
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Juventus återstående matcher:

Milans återstående matcher:

Undrar vilka som tar detta
2012-03-04, 01:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
Juventus återstående matcher:

Milans återstående matcher:

Undrar vilka som tar detta
Vi har ju ett jävla mardröms schema framför oss

Tre stycken bortamatcher följt av möten mot Inter och Napoli! Matcherna mot Palermo, Lazio och Roma blir också väldigt svåra och med tanke på hur vi spela mot Chievo idag så ser det inte ljust ut om vi inte rycker upp oss rejält! När man kollar på Milans spelschema så ser man ju klart och tydligt att dom har det lättare.. Nu börjar hoppet minska, man får hoppas på att dom satsar på CL eller att Zlatan blir skadad och kan inte spela förens EM nu i sommar..

Men man får tänka positivt och tänka att vi har överpresterat väldigt mycket i år och jag sa innan säsongen att med en CL plats så blir jag nöjd och att scudetton är långt ifrån omöjlig i dagens läge!
2012-03-04, 08:40
Medlem
David.s avatar
Gago, Fernando, är avstängd sedan projektet gick i stöpet vid Bergamo. Pjanic, bosniern, har haft känningar under en veckas tid, och då även Simplicico, Arnold, fick lämna en träning tidigare än det först var menat på grund av en känning, har det möjliggjort för Greco att faktiskt ta en startplats i derbyt. Missminner jag mig inte helt vad gäller Enriques tidigare laguttagningar, så innebär det inte bara att fyra romare teoretiskt sett skulle kunna ställa upp i derbyt, utan att de praktiskt sett faktiskt kanske borde det.

Lokala spelare i derbyn har dock inte alltid varit en tillgång, då känslorna kanske stjälper snarare än hjälper i många lägen. Fråga bara Ranieri, som vid ett derby såg sig tvungen att ta ut både De Rossi och Totti då de helt enkelt inte klarade av att spela. Men då är ju han romare själv också, och vet både vad det innebär och vad som krävs. Enrique som är en spagnolo vet allt om inget och inget om allt, men dumdristighet har avgjort fler än ett derby.

- d

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in