Citat:
Ursprungligen postat av ILoveBigButts
Massa människor här på FB t.ex. Även på kommentarer på Aftonbladet, Fotbollskanalen etc. Lite överallt helt enkelt.
Hur Flashback i stort och alla andra agerar har inget med denna tråd att göra. Vi lever vårt egna liv.

Rundar av mitt snack om Ibra med ett inlägg i denna tråd från 2010-11-15:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
…
Personligen har jag en alldeles egen schizofren inställning till Zlatan/Ibra-fenomenet.
Zlatan är alla blattars och multikulti-vurmares hjälte och därmed rasisters hatobjekt. Detta har naturligtvis lett till att alla vuxna svenne bananer är genuint trötta, på gränsen till hatiska till Zlatan. Du läser mer om honom i Aftonbladet, Expressen och diverse trådar på Flashback.
Ibra däremot är en profil inom calcio. Han blir aldrig en signore som Del Piero eller Zanetti, utan mer som Materazzi. Han vill vinna till varje pris, vilket gör honom till en respekterad och fruktad motståndare. Han har vunnit lo Scudetto varje år (5 ggr), och blivit vald till bästa utlänning i Serie A tre gånger, bästa spelaren i Serie A två gånger och vunnit skytteligan i Serie A. Du läser om honom i La Gazzetta samt calcio-tråden på Flashback.
Och önskar Ibra lycka till i Frankrike.
Vad detta betyder för svensk medias bevakning av Serie A bryr jag mig inte ett jävla dugg om. Däremot blir det spännande att se hur TV4 kommer att agera. Sändningen av matcherna…