Resultat: .
0%
röster
2012-07-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Inter har värvat Mudingayi, jag visste väl att allt mitt prisande skulle bära frukt!!

Vilken besvikelse. Kan bara säga grattis till bröderna i Norr.

Ledesma-Mudi. Behövs inget mer.
2012-07-18, 22:56
Medlem
Vidfamnes avatar
Genoa och Siena arbetar febrilt för att lösa delägarskapet med Mattia Destro.
Sabatini och Fenucci (Sportchef respektive VD) var idag i möte med Destros agenter i Milano, dock är inget officiellt utan som de senaste dagarna är Mattia myyyyycket nära.

http://www.laroma24.it/archivio/68910/mercato-roma-destro-ad-un-passo-dai-giallorossi-sabatini-con-mattia-il-nostro-attacco-sarebbe-ancora -piu-forte-fenucci-abbiamo-messo-in-piedi-una-bozza-di-spesa-l-agente-l-accordo-ancora-non-c-e.html
2012-07-19, 12:09
Bannlyst
En nice artikel om den överskattade Zlatan.

Citat:
Six Scudetti, 122 goals - Zlatan Ibrahimovic leaves Italy as one of Serie A's true greats

The Swede's move to Paris Saint-Germain marks the end of his Italian stay, but he will not be forgotten in a hurry thanks to his impact on calcio since arriving eight years ago
http://www.goal.com/en-gb/news/3274/ligue-1/2012/07/18/3249849/six-scudetti-122-goals-zlatan-ibrahimovic-leaves-italy-as-one-of-
2012-07-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
En nice artikel om den överskattade Zlatan.

http://www.goal.com/en-gb/news/3274/ligue-1/2012/07/18/3249849/six-scudetti-122-goals-zlatan-ibrahimovic-leaves-italy-as-one-of-

Jag är egentligen inte alls sugen på att starta en "Zlatan-diskussion", men vem är det som tycker att han har varit överskattad, och på vilket sätt?

Svensk media har haft ett överdrivet, om än ganska lättförståeligt, fokus på Zlatan. Men Ibra är stor i Italien.
2012-07-19, 17:05
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag är egentligen inte alls sugen på att starta en "Zlatan-diskussion", men vem är det som tycker att han har varit överskattad, och på vilket sätt?

Svensk media har haft ett överdrivet, om än ganska lättförståeligt, fokus på Zlatan. Men Ibra är stor i Italien.
Massa människor här på FB t.ex. Även på kommentarer på Aftonbladet, Fotbollskanalen etc. Lite överallt helt enkelt.
2012-07-19, 18:30
Medlem
Galliani har uttryckligen sagt att Milan inte kommer störa Roma i jakten på Destro
Dodo, Castan, Bradley, Tachtsidis, Destro.. Mercaton är hittills ganska lovande får jag säga! Ett stornamn skulle dock sitta fint. Och skicka iväg Borriello för fan.
2012-07-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveBigButts
Massa människor här på FB t.ex. Även på kommentarer på Aftonbladet, Fotbollskanalen etc. Lite överallt helt enkelt.
Hur Flashback i stort och alla andra agerar har inget med denna tråd att göra. Vi lever vårt egna liv. Rundar av mitt snack om Ibra med ett inlägg i denna tråd från 2010-11-15:
Citat:

Personligen har jag en alldeles egen schizofren inställning till Zlatan/Ibra-fenomenet.

Zlatan är alla blattars och multikulti-vurmares hjälte och därmed rasisters hatobjekt. Detta har naturligtvis lett till att alla vuxna svenne bananer är genuint trötta, på gränsen till hatiska till Zlatan. Du läser mer om honom i Aftonbladet, Expressen och diverse trådar på Flashback.

Ibra däremot är en profil inom calcio. Han blir aldrig en signore som Del Piero eller Zanetti, utan mer som Materazzi. Han vill vinna till varje pris, vilket gör honom till en respekterad och fruktad motståndare. Han har vunnit lo Scudetto varje år (5 ggr), och blivit vald till bästa utlänning i Serie A tre gånger, bästa spelaren i Serie A två gånger och vunnit skytteligan i Serie A. Du läser om honom i La Gazzetta samt calcio-tråden på Flashback.
Och önskar Ibra lycka till i Frankrike.

Vad detta betyder för svensk medias bevakning av Serie A bryr jag mig inte ett jävla dugg om. Däremot blir det spännande att se hur TV4 kommer att agera. Sändningen av matcherna…
2012-07-19, 22:45
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Och önskar Ibra lycka till i Frankrike.

Vad detta betyder för svensk medias bevakning av Serie A bryr jag mig inte ett jävla dugg om. Däremot blir det spännande att se hur TV4 kommer att agera. Sändningen av matcherna…

Kommer några matcher visas på TV4 sport och TV11 som förra säsongen eller flyttas allt över till TV4 sport extra?

Tror att intresset för franska ligan kommer växa rejält nu i och med PSG's satsning med Zlatan och allt. Skulle tippa på att man visar alla Zlatans matcher eller dylikt, samt en del annan fransk fotoll och visar det i nya kanalen. Sen blir det kanske 50-50 med Italien om de visas i TV4 sport eller TV4 sport extra.
2012-07-19, 23:09
Medlem
L.jaxxons avatar
Som jag har förstått det så kommer Ligue 1 visas på Tv4 sport och Serie A/Copa del rey visas på Tv4 sport Xtra.

Tv4 har t ex gått ut med att de visar PSGs första match på Tv4 sport (11e augusti, om jag inte minns fel).
Senast redigerad av L.jaxxon 2012-07-19 kl. 23:12.
2012-07-19, 23:17
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.jaxxon
Som jag har förstått det så kommer Ligue 1 visas på Tv4 sport och Serie A/Copa del rey visas på Tv4 sport Xtra.

Tv4 har t ex gått ut med att de visar PSGs första match på Tv4 sport (11e augusti, om jag inte minns fel).

Då blir det att skaffa TV4 sport extra då

Har även för mig att man visar en del från holländska ligan på TV4 sport. Blir nog ingen massiv satsning, men kanske något (hoppas jag)
2012-07-19, 23:26
Medlem
L.jaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Då blir det att skaffa TV4 sport extra då

Har även för mig att man visar en del från holländska ligan på TV4 sport. Blir nog ingen massiv satsning, men kanske något (hoppas jag)

Mm, nu när du säger det så har jag för mig att jag läst något om det med.

Tycker att Tv4 sport Xtra känns väldigt värt att punga ut några kronor i månaden för, den är ju reklamfri och är i HD.
2012-07-19, 23:26
Medlem
Vidfamnes avatar
Bologna värvar Marco Motta från Juventus.
Affären rör sig om ett lån med köpoption.

http://www.tuttomercatoweb.com/?action=read&id=370260

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in