Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Både Chiellini (10 dagar) och Barzagli (20 dagar) skadade och Bonucci-Caceres blir alltså mittbackspar mot Bologna. Hade inte förvånat mig om första förlusten kom där och plötsligt befinner sig succélaget Juventus i en mindre kris med en seger på de 6 (!) senaste matcherna. Eller så vinner man och går fortsatt obesegrade och starka med mittbackarna tillbaka in i säsongens viktigaste skede. Vi har alltså att göra med en make or break-match mot Bologna.
Kom förresten att tänka på det, vilken vändpunkt en enda match kan vara för en hel säsong. Grämer mig oerhört över Milans match borta mot Udinese där man mirakulöst lyckades vända trots ett skitlag på banan och uselt spel.
Milan kom från förlust mot Lazio, lika mot Napoli, förlust i Coppan mot Juve och påväg mot förlust mot Udine med Ibra avstängd ett tag till. På detta väntade en CL-match mot Arsenal vilket kändes tufft på förhand. Just i detta läge kunde moralen blåst ur Milan totalt och säsongen hade kunnat se helt annorlunda ut. Men så lyckas firma Maxi-Lopez-Sharaawi vända på det ur absolut ingenting. Så fruktansvärt bittert.
Läste också det, riktigt illa då Chiellini och barzagli är två jättar i försvaret och riktigt fin form + Pirlo och buffon. Är ju de som är formstarka.
Jag hoppas vi får se 4-4-2 eller 4-3-3
Såhär hade jag ställt upp:
Buffon
Lichten - caceres - bonucci - de ceglie
Pepe - Marchisio - Pirlo - Vidal
Matri - Quagriella/Del Piero
Anledningen till att jagi nte har med vucinic är för att han visat dålig form. Matri funkar riktigt bra med del piero då dom hittar varandra riktigt bra, svårt val mellan Quag och Del Piero. Boriello nej tack inte hans senaste insats, hellre vucinic som inhoppare.