Resultat: .
0%
röster
2012-03-05, 20:12
Medlem
Ozknybergs avatar
Sen så har ju inte ledningen hos Inter varit den bästa heller. Marco Branca har verkligen inte lyckats och när Ranieri frågade Moratti om snabba spelare i vintermercaton så fick han två tunga mittfältspjäser i Guarin och Palombo. Ett till felbeslut, ett stort sådant ska tilläggas var ju när man anställde Gasperini som man redan innan visste att han körde med en trebackslinje och sedan så ville man helt plötsligt att han skulle övergå till en fyrbackslinje vilket han inte brukar vara så sugen på. Han fick förövrigt inte heller dom spelartyperna som han behövde.
2012-03-05, 20:34
Medlem
Loreentoeurovisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Sen så har ju inte ledningen hos Inter varit den bästa heller. Marco Branca har verkligen inte lyckats och när Ranieri frågade Moratti om snabba spelare i vintermercaton så fick han två tunga mittfältspjäser i Guarin och Palombo. Ett till felbeslut, ett stort sådant ska tilläggas var ju när man anställde Gasperini som man redan innan visste att han körde med en trebackslinje och sedan så ville man helt plötsligt att han skulle övergå till en fyrbackslinje vilket han inte brukar vara så sugen på. Han fick förövrigt inte heller dom spelartyperna som han behövde.

Spelarna bör också ta ansvar. Går inte att komma ifrån hur illa vissa i Intertruppen har agerat efter att Mourinho lämnat. Det är ingen social verksamhet och det är inget dagis, levererar man inte på den nivån som Inter är förväntade att göra så har man ingenting att hämta där längre. Syftar främst på Nagatomo men också alla spelare som inte alls kommit upp till en acceptabel nivå. Sneijder är en sån där människa som drar ner en hel grupp i skiten så fort det går dåligt. Han bör skeppas långt bort i sommar. Det verkar finnas en bristande respekt för auktoritet i omklädningsrummet hos Inter. Mourinho är lite one of a kind som läxar upp vem som helst. Kan tänka mig att Gasperini, Ranieri och Benitez haft svårt att få reson på testeronpojkarna där inne. Liksom, vem fan vill möta Maicon eller Lucio i en mörk gränd? Hela truppen måste rensas på trötta och mätta spelare och en generationsväxling måste genomföras. Bara ingen rör Javier Zanetti så att säga....Det är lite för mycket dökött i klubbarna nuförtiden. Även Milan sitter på ganska mycket i form av Bonera, Seedorf, Zambrotta, Yepes, Gattuso och Ambrosini. Symboliska spelare som bör lämna och ge plats åt bättre spelare.

För övrigt måste jag bara poängtera att Mervan Celik sitter rejält i skiten nu. Han nobbade alltså två bud från Italien - beståendes av Atalanta och Parma till förmån av Rangers. Hur jävla pantad är man inte? Rangers måste sparka en handfull spelare pga sin ekonomiska situation och den förste att gå lär bli Mervan som inte har tillfört mycket till klubben sen han kom i januari.

/2keynote
Senast redigerad av Loreentoeurovision 2012-03-05 kl. 20:36.
2012-03-05, 20:43
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreentoeurovision
Det är lite för mycket dökött i klubbarna nuförtiden. Även Milan sitter på ganska mycket i form av Bonera, Seedorf, Zambrotta, Yepes, Gattuso och Ambrosini. Symboliska spelare som bör lämna och ge plats åt bättre spelare.

Likt Brille lämnar du inte ditt döda kadaver, din döda elefant, vind för våg.

Citat:
Ursprungligen postat av Loreentoeurovision
För övrigt måste jag bara poängtera att Mervan Celik sitter rejält i skiten nu. Han nobbade alltså två bud från Italien - beståendes av Atalanta och Parma till förmån av Rangers. Hur jävla pantad är man inte? Rangers måste sparka en handfull spelare pga sin ekonomiska situation och den förste att gå lär bli Mervan som inte har tillfört mycket till klubben sen han kom i januari.

/2keynote

Vad får dig att tro att Celik skulle ha tillfört mer i Parma och Atalanta? Jag hade gärna sett honom gå dit från början men den krassa verkligheten är väl att om han inte presterar i Rangers lär han inte göra det i Atalanta eller Parma heller. Eller jo, kanske i Parma. Modesto är fan inte mycket att hänga i granen.

Men det är klart, vid närmare eftertanke kunde han väl ha skeppats till någon Serie B-klubb för utveckling och anpassning.
Senast redigerad av snillet_1 2012-03-05 kl. 20:49.
2012-03-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Likt Brille lämnar du inte ditt döda kadaver, din döda elefant, vind för våg.

Jag försökte framstå som artig när jag skrev det där. Ambrosini är mitt hatobjekt nummer ett tillsammans med Bonera. Jag vill se Milan lägga ut pengar på Hernanes, Jovetic och en duglig vänsterback. Sedan vill jag också se att man rensar truppen på spelare som inte håller måttet. Där har ju Ambrosini förtur. Alltså, skriver jag ner vad jag verkligen vill lär jag bli pajasförklarad i denna tråd. Som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad får dig att tro att Celik skulle ha tillfört mer i Parma och Atalanta? Jag hade gärna sett honom gå dit från början men den krassa verkligheten är väl att om han inte presterar i Rangers lär han inte göra det i Atalanta eller Parma heller. Eller jo, kanske i Parma. Modesto är fan inte mycket att hänga i granen.

Jag har följt Mervan Celiks framfart i Allsvenskan i över två säsonger nu. Det är en labil spelare som har framtiden för sig. Att han inte har bidragit så mycket i Rangers har med någon sorts anpassning att göra förmodligen. Den skotska ligan är ett skämt i paritet med allsvensk nivå. Jag tror han hade passat bra i Parma. Den där sopan Modesto kan ju bara gå och dö.

/2keynote
2012-03-06, 14:38
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Som sagt ett par gånger innan, Inter-spelarna är ledsna för att pappa Mourinho är borta och spelar demonstrativt slött och håglöst. Fanns en sejour i första halvlek där Catania höll i bollen i sisådär 2-3 minuter och INGEN gick in i press, utan alla tyckte synd om sig själva och förväntade sig att någon annan skulle ta jobbet.

Sedan när man får 1-2-målet av Carrizo så reagerar man likt en bipolär och börjar plötsligt spela med hjärta och fart. Då fick vi se att kvaliteten i spelarna knappast är problemet. Problemet är som bekant mentaliteten, man är fortfarande bakfulla sedan trippeln '10.

Det behövs en totalrenovering av truppen och en utrensning av kärnan som vann under Mourinho, ty det är uppenbart att dessa spelare inte kommer att respektera någon annan tränare.

Och Ranieri är fortfarande en sopa.
2012-03-06, 14:49
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Både Chiellini (10 dagar) och Barzagli (20 dagar) skadade och Bonucci-Caceres blir alltså mittbackspar mot Bologna. Hade inte förvånat mig om första förlusten kom där och plötsligt befinner sig succélaget Juventus i en mindre kris med en seger på de 6 (!) senaste matcherna. Eller så vinner man och går fortsatt obesegrade och starka med mittbackarna tillbaka in i säsongens viktigaste skede. Vi har alltså att göra med en make or break-match mot Bologna.

Kom förresten att tänka på det, vilken vändpunkt en enda match kan vara för en hel säsong. Grämer mig oerhört över Milans match borta mot Udinese där man mirakulöst lyckades vända trots ett skitlag på banan och uselt spel.

Milan kom från förlust mot Lazio, lika mot Napoli, förlust i Coppan mot Juve och påväg mot förlust mot Udine med Ibra avstängd ett tag till. På detta väntade en CL-match mot Arsenal vilket kändes tufft på förhand. Just i detta läge kunde moralen blåst ur Milan totalt och säsongen hade kunnat se helt annorlunda ut. Men så lyckas firma Maxi-Lopez-Sharaawi vända på det ur absolut ingenting. Så fruktansvärt bittert.
2012-03-06, 16:12
Medlem
Tydligen har Franco Baldini haft ett hemligt möte med Andre Villas-Boas medan rykten florerar att Barcelona kommer att återta Enrique efter Guardiolas påstådda farväl till laget i sommar.
Roma knakar!
2012-03-06, 16:42
Medlem
David Pruttons avatar
Som flera är inne på är Inters problem tudelat.

Ranieri är en sopa och har inga lösningar, det borde alla som följt karlns framfart i sina lag inse.

Samtidigt är det så uppenbart att spelartruppen vantrivs/underpresterar å det grövsta.
Inter har en lång och smärtsam resa framför sig, det är en sak att rensa ur och försöka bygga något nytt. En helt annan sak att sedan få ihop det...

Samtidigt får man som Parmasupporter bita sig i läppen rejält, matchen mot Napoli sist tog fan knäcken på en. Hej offsidemål, hej missade målchanser i mängder och hej bottenstrid.
By the way, the same procedure as last year, Miss Sophie?
The same procedure as every year, James!
2012-03-06, 18:00
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Både Chiellini (10 dagar) och Barzagli (20 dagar) skadade och Bonucci-Caceres blir alltså mittbackspar mot Bologna. Hade inte förvånat mig om första förlusten kom där och plötsligt befinner sig succélaget Juventus i en mindre kris med en seger på de 6 (!) senaste matcherna. Eller så vinner man och går fortsatt obesegrade och starka med mittbackarna tillbaka in i säsongens viktigaste skede. Vi har alltså att göra med en make or break-match mot Bologna.

Kom förresten att tänka på det, vilken vändpunkt en enda match kan vara för en hel säsong. Grämer mig oerhört över Milans match borta mot Udinese där man mirakulöst lyckades vända trots ett skitlag på banan och uselt spel.

Milan kom från förlust mot Lazio, lika mot Napoli, förlust i Coppan mot Juve och påväg mot förlust mot Udine med Ibra avstängd ett tag till. På detta väntade en CL-match mot Arsenal vilket kändes tufft på förhand. Just i detta läge kunde moralen blåst ur Milan totalt och säsongen hade kunnat se helt annorlunda ut. Men så lyckas firma Maxi-Lopez-Sharaawi vända på det ur absolut ingenting. Så fruktansvärt bittert.

Läste också det, riktigt illa då Chiellini och barzagli är två jättar i försvaret och riktigt fin form + Pirlo och buffon. Är ju de som är formstarka.

Jag hoppas vi får se 4-4-2 eller 4-3-3

Såhär hade jag ställt upp:

Buffon

Lichten - caceres - bonucci - de ceglie

Pepe - Marchisio - Pirlo - Vidal

Matri - Quagriella/Del Piero

Anledningen till att jagi nte har med vucinic är för att han visat dålig form. Matri funkar riktigt bra med del piero då dom hittar varandra riktigt bra, svårt val mellan Quag och Del Piero. Boriello nej tack inte hans senaste insats, hellre vucinic som inhoppare.
2012-03-06, 20:45
Medlem
snillet_1s avatar
Zemans Pescara vann idag igen mot Juve Stabia och ligger kvar på andraplatsen. Immobile fortsätter att göra mål, denna gång på straff. Hela 22 kassar står han på just nu. Fascinerande att de har släppt in långt fler mål än övriga lag i närheten i tabellen men också gjort långt fler mål. Pazza Zeman!
2012-03-06, 23:01
Medlem
Bjuder på lite turkisk musik för alla Milanistor så ni kan slicka era sår. Calciatore är väl en sån som älskar mångkultur.

http://www.youtube.com/watch?v=d_F6H6--FrU
Senast redigerad av Loreentoeurovision 2012-03-06 kl. 23:04.
2012-03-07, 00:02
Medlem
doedskarpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Samtidigt får man som Parmasupporter bita sig i läppen rejält, matchen mot Napoli sist tog fan knäcken på en. Hej offsidemål, hej missade målchanser i mängder och hej bottenstrid.
By the way, the same procedure as last year, Miss Sophie?
The same procedure as every year, James!
Nu håller jag inte ens på Parma, men jag led verkligen med dom efter den matchen. Så fruktansvärt orättvist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in